Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Unia.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Retku, 15 Marraskuu 2006.

1. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36
    Vs: Unia.

Tällaisia unia voisin itsekin nähdä. Mistähän niitä saa tilattua.

2. Vs: Unia.

Oli se ihan hauskaa juu, varsinkin kun en hereillä osaa soittaa kitaraa ;-)

Aamulla katselin emailit ja photographersdirect.com kyseli kuvia:

<SIZE size="80"]"Date        : 4th May 2007
    Deadline    : 8th May 2007
    Request No.6041
    Request Title: LED ZEPPELIN, JIMMY PAGE, JOHN BONHAM, ROBERT PLANT
    Request:
    I am looking for old photos in a high resolution so I can do an inkjet print onto canvas.  this is neither for editorial, web or advertising use - it is for personal use (one time) only."
    </SIZE>

Kylmää aattelin jotta varsinainen enneuni ;-D

3. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Oli aamusella hämärä alien-viidakkotaistelu uni..
    Tosin alienit eivät liikkuneet,vaan vyöryivät vain päälle. Samoten viidakko muuttui isoksi taloksi ja taistelijoiden joukossa oli tuttuja tuntemattomia ja filmitähtiä..

En oikein tajunnut,mutta kyky hypätä "leijuen" parin tyypin yli kerrallaa oli aika cool..

4. Vs: Unia.

Viidakossa minäkin olin piti mennä katsomaan jonkun kylän joukkomurhan jälkiä, eikä oikein innostanut. Sitten selvisi että tewkijät tulossa takaisin. Piilouduin pensaikkoon ja pitkä karavaani norsuilla liikkuvia sissejä tuli todella lähelle. Kummastelin kun porukka oli vaaleatukkaisia teinipoikia.

Toisessa unessa olin suuressa tavaratalossa. Seisoskelin jossain risteyksessä ja ohi meni paljon porukkaa. Vähintään joka toisella oli keltainen, ruudullinen paita ja se huvitti sen verran että piti alkaa kaivamaan digipokkaria taskusta. Sitä ei meinannut löytyä millään ja kun sitten sen sain esiin oli se ihan merkillinen vekotin ilman mitään säätimiä.

5. Vs: Unia.

Selasin unessa nettiä. Lueskelin erään kuuluisan mestarivedostajan kotisivuja tai blogia ja siellä oli jossain About Me-laatikossa henkilön kuva jossa hän poseerasi puutarhassa vanhan isänsä kanssa. No ei siinä mitään, mutta kuva oli jotenkin outo. Katsoin sitä tarkemmin ihan läheltä ja näin että kummallakin miehellä oli ihan hirveän isot sieraimet. Ja itse nenätkin olivat enemmänkin kuin kärsät.

6. Vs: Unia.

Näin unta etten saanut unta. Näin jotain levottomuutta herättävää liikettä silmäkulmasta enkä uskaltanut sammuttaa valoa. Yhtäkkiä olohuoneesta tuli suuri musta tiikeri. Se käyttäytyi kuin koira ja antoi rapsuttaa. Minua pelotti moinen peto mutta taas oli myös mielessä digipokkari jolla voisin ikuistaa moisen ilmestyksen, vähintäänkin  todisteeksi kummittelusta. Kamera löytyi pöydältä mutta taaskaan en osannut sitä oikein käyttää. Tiikeri alkoi äkkiä pienentyä ja kuvasin sitä kivaasti. kohta se oli kissan kokoinen  ja näköinen, mutta sekin oli ohimenevää -pieneneminen jatkui kunnes se katosi.

edith:

Sillä tiikerillä oli takaraivolla tikkausta, se oli loukannut ja korjattu, karvat eivät olleet vielä haavan ympäriltä kasvaneet.

7. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Viime yöstä jäi mieleen vain ne perkeleelliset muurahaiset, olin ilmeisesti mummolassa ns. vanhalla puolella ja niitä murkkuja tuli seinänä välistä ihan solkenaan. Yritin puhallella niitä pois, mutta aina kun olin saanut yhden paikan puhtaaksi niitä tuli lisää. Joitain ihme rapinaa kuului seinänä sisältä.

Jossain vaiheessa uni muutti täysin sisältöä. Olemme jossian vaiheessa muuttamassa uudessa duunipaikassani toiseen toimistoon, joten uni hyppäsi sinne (vaikken ole siellä vielä edes käynyt), kävelimme toimistoon, mutta yhtäkkiä se olikin edellinen duunipaikka. Ja hetken päästä Venjän johtaja tuli kertomaan kuka hän on, sanoin tuntevani hänet. Onneksi puhelin herätti.

8. Moulus

Moulus Member

502
    0
    16

Olimme ulkomailla lapsuudenkaverini kanssa ostamassa hänelle puista radio-ohjattavaa lennokkia. Olut oli todella halpaa, 10 paikallista rahaa.

Kai sitä pitäis terassille päästä jo pikkuhiljaa.

9. Vs: Unia.

Mä oon kerran herännyt tuommoiseen tilanteeseen. Ne mustat muurahaiset mitä on lahoissa taloissa olivat vaeltamassa paikasta toiseen ja niiden polku meni sängyn kohdalta seinää pitkin. Niitä oli koko sänky täynnä, ihan oikeasti.

10. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63

Kiitti, mitähän unia mä ens yönä nään :(

11. Vs: Unia.

Näin unta että olin mukana formula ykkösten kisassa, Ferrarin kakkosjoukkueessa. Sen mustien autojen tehtävänä oli ajaa jos punaisiin tulee vikaa. Olimme alppitiellä linja-autopysäkillä ja katselime kun silloin tällöin jokin autoista viuhtoi ohi. Toinen kuski potki rantapalloa mekaanikon kanssa tien vuorenpuoleiseen seinään. Siinä oli ajastus -jos palloa ei potkaise neljän sekunnin välein, se räjähtää. Minua se kammotti, ja niinhän siinä kävi: kun yksi auto ajoi ohi, oli kuskilla keskittymisongelmia ja pallo räjähti. Kun uskalsin avata silmäni, kuski makasi aivan hiiltyneenä tien reunassa ja paloi vielä pienellä liekillä.

Uni muuttui..
    Olin toisessa maailmansodassa saksalaisena sotilaana, metsän reunassa pienen kojun takana konekivääriryhmän vieressä. Taistelu oli käynnissä ja toivoin että ampuisivat nyt niin että tulitus meitä kohti lakkaisi. Koju muuttui vanhaksi linja auton peräksi ja kuulin sieltä ääntä. Konttasin sisään ja takapenkillä istui englantilainen joka hypisteli kädessään kahta käsikranaattia. Loikkasin känen käsiinsä ja sain toisen kranaatin pois. Ajattelin että se oli kömmähdys ja vedin sokan irti, ajatellen että ryntään autosta ulos, mutta kompastuin penkille ja kranaatti vieri penkin alle ja kuulin miten se nirisi suoraan takapuoleni alle.
    Heräsin.

12. Vs: Unia.

Nyt olin ajassa taaksepäin, tai ainakin nuortunut. Kävelin jonkin vilkkaan aukion halki ja kummastelin miesten hiuksia. Hirmupehkoja kuin jossain 70-luvun alussa. Olin saanut omat hiukseni värjättyä keskiharmaaksi, ja kävin tutulle kampaajalle ylpeänä näyttämässä sitä. Se otti siitä kuvia ja kyseli millä sekoituksella onnistuin ja enhän minä osannut sanoa. Näytin kuvissa aika hyvältä. (en tosin itseltäni)Olimme monta vuotta takaperin sopineet että lähdemme henkilöautolla keski-eurooppaan laskettelemaan ja matkatkin oli varattu. Olin kyllä unohtanut autuaasti koko jutun, ja samantein olimmekin jossain risteyksessä ihmettelemässä saksalaista liikennettä. Hotelli löytyi ja siinä oli aula jossa oli palaverin takia paljon pukuäijiä. Suomeksi naureskelivat että tällä porukalla saadaan Nokian logon väri kyllä vaihdettua. Yksi tukeva mies pysäytti ohimönkimiseni ja kyseli siitä radiosta, että onko minulla semoinen. Myönsin että olen unohtanut koko jutun, ja hän kertoi speksinsä ja näytti edessään olevaa vanhaa putkiradiota että tämmöinen, jossa vähintään 40 wattia tehoa. Myönsin ettei minulla ole ja jatkoin respaan. Minulla oli uudet puhallettavat sukset, ja samatein  siirtymä rinteeseen. Sukset toimivat mutta tiesin että rinnemyymälässä oli ale. Siinä niitä kaupan suksia katselin ja sukset oli tehty balsasta tai styroxista ilman mitään muita rakenteita. Ja taas siirtymä Suomeen jossa mietin pääni puhki miten saan naisystävälle kerrottua että olen lähdössä moiseen reissuun toisen naisen kanssa...

13. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36

Melko psykedeelistä tavaraa. Miksen mää näe/muista tuommoisia unia?

14. Vs: Unia.

Mä olen niin turhamainen että mulla on kelllo herättämässä kuudelta. Siirrän sen sitten puoli kahdeksaksi ja nukun taas. Ilmeisesti se katkoo sen verran, että siksi muistan usein uniani. Jos herättyä ei uni vaikuta ihmettelyn arvoiselta, ei sitä enää myöhemmin oikein saa palautettua mieleensä. Aamu-uniusena voin viikonloppuna nukkua puoliinpäivin ja herätä siinä aamun mittaan monta kertaa. Silloin näkee unia aika hyvin ;-}

15. Vs: Unia.

Näin sellaisen sekavan unen missä kahden kaupungin välillä pystyi menemään raitiovaunulla. Kävelin noilla ratikan kiskoilla kun radan vieressä ei ollut tilaa, siinä oli jotain kallioleikkausta tai olisiko ollut ihan tunneli. Liikennettä oli jonkin verran, mutta kovin arvaamattomasti: vaikka kiskoja oli kahdet, menivät ratikat edestakaisin välillä vasenta välillä oikeaa pitkin. Taisin kyllästyä väistelyyn kun jossain vaiheessa olin raitiovaunussa sisällä. Matkustajia oli muitakin ja miehistöä ainakin kolme: kuljettaja, konduktööri ja joku ovensuussa oleva kellomies tms. Kuljettaja puhui jonkin verran englantia mutten muista mitä asiaa häneltä kyselin. Kuljettaja oli nainen ja koppalakin alla hänellä oli päässä kiedottu karmiininpunaista nauhaa vähänkuin matonkudepallossa, tämä kuului virkapukuun. Vaikutelma oli jotenkin merirosvotyylinen vaikka kaikki olivat ihan säyseitä ja kilttejä.

No sitten keskellä metsää nähtävästi näiden kahden kaupungin välillä oli sellaiset juhlat mihin olin menossa. Oli yö. Juhlissa oli bisnespukuväkeä ja vähän vapaammin pukeutunutta myös. Ohjelmana oli sellainen laivanrakennus. Tämä tapahtui sillä tavalla että mentiin johonkin tiskille mistä leikinjohtaja antoi kullekin pikkuruiset paperilaput joita oli erimuotoisia. Piti käydä metsästä etsimässä saamansa lapun näköinen ja muotoinen lauta tai muu osa joka sitten tuotiin laivanrakennuspaikalle. Laivan tultua valmiiksi  sinne piti vielä lastiksi kantaa puiden lehtiä. Minun piti kerätä jotain pieniä puikeita, joku muu sai tuoda isoja vaahteranlehtiä.

Sitten oli jotain ilotulitusta tai kynttilöitä ja piti varoa ettei tuli leviä vaikka koko ajan satoi tihutti. Vähän matkan päästä laivasta oli sellainen koroke pusikossa missä eräs bisnesnaisista valmistautui johonkin esitykseen. Hän oli riisuuntunut alusvaatteisilleen, jotka olivat sellaiset beigen väriset. Hän lähetti avustajaa noutamaan "t-shirtiä" ja tässä vaiheessa heräsin.

16. Vs: Unia.

Nousin unessa Helsingissä ratikkaan. Kaupunki näytti aivan vieraalta ja kun ratikka kulki hitaasti myyntikojujen ohi tuumin jotta onhan täällä paljon kuvattavaa, mitäs ne helsinkiläiset oikein valittaa...
    Harmittelin ettei ollut kamera mukana. Kun saavuimme punertavarappauksisten raunioiden luo, nousin ratikasta ja lähdin kulkemaan raunioden halki kulkevaa väylää. Pysähdyin kun edessä oli muurin päällä vihaisen näköisiä kyyhkysiä. Yksi lehahti lentoon ja syöksyi suoraan kohti. Huitaisin sitä kädellä ja heti lähti seuraava hyökkäykseen. Käännyin ja lähdin kävelemän poispäin, samalla huitoen. Vilkaisin vasemmalle ja pulu lekutti olkapääni vieressä kynnet oikosena. Huitaisin taas ja lintu tarttui kuin paraskin haukka etusormeeni ja repi sitä. Koitin saada kättä pois pedon kynsistä ja heräsin huomaten että pidin itse kiinni kädestäni.

17. Vs: Unia.

minun unessa oli tyttöjä

18. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Nää on niitä parhaita :D
    Oli munkin unessa eräs tyttö,mutta seposti mulle vain että valo ei voi nousta seinää ylösäpäin..
    ööh..

19. Vs: Unia.

Näin sellaista unta että hesarin telkkariohjelmasivulla oli joku minun ihan paska kuva. Se oli viikonlopun lehdessä jota luettiin aamupäivällä sängyssä ja vaimo sanoi että mitä ihmettä tuo kuva tuossa tekee. Se oli joku kuva jonka edellisenä iltana olin ladannut Flickriin ja tägännyt siihen "suomenlinna" tms

20. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36

Kolme yötä sitten olin unessa Bart Simpson ja kiusasin junan konduktööriä.

Toissa yönä lensin ilmapallolla (tai oikeammin liidin pari metriä maan yläpuolella roikkuen narusta), siis sellaisella puhallettavalla punaisella, joita on vappuisin. Huippunopeus oli yli 100km/h. Tämän tiedän siitä, että kädessäni oli polkupyörän digitaalimittari.