Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 4 Kesäkuu 2009.

kuten jo tuli luetuksi, assalla ja sen liepeillä. Vähän Leican laulattelua.

1. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

Helsinkihän näyttää ihan joltain entisajan (ehkä nykyajankin) itäpuolen maalta...

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

No joo...
    T Jukka

3. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Eiks se sitten muka ole.....  vilkaise karttaa.....  Montako Euroopan pääkaupunkia on idempänä?

Vaikkapa Bulgarian Sofia  on siinä suunniilleen Hangosta etelään...

4. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

Helsinki on kuin minikokoinen ja köyhä Pietari. Hyvinkin venäläiskaupunki tunnelmaltaan. Venäläiset tämän kaupungin keskeiset osat rakennuttivatkin, joskaan eivät assaa tietenkään. Eihän siitä ole kuin 90v. kun Helsingin katukylteissä luki venäjää.

5. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

Lumoavan rosoisia kuvia. Sellaisia, kuten katukuvien "tulee olla"?

Vähän samoin kun avokki meni ripustamaan näyttelyä pikkupaikkakunnalle ja laittoi ripustuksen ns. uusiksi, niin johan tuli kommenttia, että ei meillä koskaan olla noin tehty ;)

Katukuven pitää ollakin mustavalkoista, filmillä kuvattua, mieluiten rakeista ja musta pää tukossa. Eiks joo?

Ei sen puoleen, kyllä Jukka oikeasti pidin näistä. Sellainen harvoin saavutettu tunnelma. Mustavalkoisuus ja rosoisuus korostaa tuota
    näkemystä.

kapa

6. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

Tuossa ekassa on jotain niin jalankulkijoita vaanivaa.

7. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113

JukkaVee ja KGB. JukkaVee ja CIA. JukkaVee ja Stasi.

Miettikääs noita. Pyhä kolmiyhteys jne...

kapa

8. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

Tyylikästä jälkeähän tuo.

ps. Vaikkei ne välineet yleensä merkityksellisiä olekaan, niin uskaltanee kysyä, millä filmillä kuvasit?

9. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

No ei nyt sentään... Lainatakseni Francoise Sagania: odottelen mielummin limusiinin nahkapenkeillä poltellen sikaria, kuin bussijonossa. Lisää kyllä tulossa, (Foto Sniper...)

10. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

Ensimmäisessä on särmää, ajatusta ja tunnetta, muut eivät tee vaikutusta. Kaikkien muiden kuvien (kuin tuon ensimmäisen) sommittelu ei vain toimi, ainakaan minun kohdallani.

11. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

Filkka on RolleiPro/IR 400S, kehite (laiskuuden huippu: ) Diafine 4+4min, kamera, (old workhorse !) leica MP-4 /rapidwinder, linssi Nokton Asph 35mm 1,2 yleensä aukolla 2-2,8 valotus: keskisormi pystyssä ja katse Mekkaan, siinä ne tärkeimmät. Rajaus: leica ruutu, silmän korkeudelta. Ajoitus: heti kun vanha pieru ehtii nappia painaa...Skannaus (toinen laskuuden huippu) kahden lasilevyn välissäEpson 3200 perfection. Hiukka tummentamista ja jyrkentämistä ja mustaa päätä tukkoon, siinä se retrolook.

12. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 2

Niin, tässä eväät, kutsu elielin avajaisiin , leica ja vähän filkkaa.

13. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

Pulu saa rauhassa tepastella muruja kytäten..

14. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 3

Juu on ne aika rela cityotuksia. aika karseita sensijaan on torin lokit jotka tulee kuin Stukat ja sun lihapiirakka on paremmissa suissa.
    Eilen ja tänään oli taas hyvä Leicapäivä. tämän päivän suoritusta himmensi vain se että mokasin kehityksen, kasetissa olikin Fujio 1600 vanhaa perinteistä josta Acufinessä tuli jokseenkin läpinäkymätöntä. toi rollei 400 ja leica 20mm satsi on sensijaan ihan bueno kamaa.

15. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

Sitten se tän päivän leicakeikka... Tilaus Kämppiin, toivomuksena englanninkielinen ja hesaa tunteva ja valokuvauksesta perillä oleva kuski, oliks muita tarjollaa kuin mä ?? No respassa tuli vastaa karvaturri jolla oli tatskoja vähän joka puolella. Olis varmaan kb tai viikate ollu täpinöissään, mutta tartti nyt kuiteski kelvata tää jukka Vee. Ok kaveri halus kuvata "degeneroitunutta helsinkiä, kun näyttää niin venäjältä" sanoin : olisit tullu kymmenen vuotta sitten , nyt on vähän toisin. OK vein sen kuiteski Oopperatalon tontille makasiineja kuvaamaan. oli ihan kiihkoissaan. sit se ehdotti: entäs venäläiset huorat tai thaimaalaiset hierontalaitokset. Mä sanoin klo 12 lauantaina, are you serious?? mentiin koputeleen kuiteski pariin thai massage paikkaan mutta eivät päästäneet  sisään. sit taas kämpin edessä palatessa oli jengiä odottelemassa, yhdeltä pyysin ottamaan ton shotin ja kysyin siltä: kukas tää hemmo oikeen on?
    Vastaus: se menee tampereelle, sillä on keikka siellä Mötley Cruen kanssa, se on Nikki Sixx.. mä ajattelin Ou jee, rock kundi joka harrastaa valokuvausta, ei yhtään huono yhdistelmä. Mun tienesti oli firmalta kaks sataa ja se pisti kaks viiskymppistä in cash tippiä, oli ollut hyvä kierros ja hyvät jutut... OK mikäs siinä.

16. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

whhiiddu, ku noit kattoo, tekee mieli kuvaa filmille taas pitkästä aikaa, tos digis ku ei vaan saa tota fiilist... ja hitto tosta toivoa-kuvasta tulee mieleen, et aina ku noit teinei ilmotetaan kadonneeks, ni mä niiiin tsekkaan tarkkaan sen päivän kuvat läpi ku niin usein nois sanotaan et; nähty viimeks helsingin rautatieasemalla... voi itku, mut tuol näkee kyl kaikkee... mut miks mä en saa tota äkkilähtökuvaa näkyyn isompana... johtuuks se ääkkösistä... en tiiä, mut siistii jälkee, ja tosiaan sul on toi hetki hallussa!! joo, meikäl hakusessa tää puuha viel, mut jotain teidän ihmeteltäväks kumminkin viel meinaan pistää...

17. Vs: JukkaVee pistäytyi assalla, osa 1

Joo, tänks vaan, kyl rakees on "tie, totuus ja elämä", Toi amerikanelävä oli ihan happamana kun näki mun leican. sano että hasselilla sekin himanurkilla filkalla kaiken vetää, mutta roketirollikeikalle  ton digi D3 räppänän otti kun oli käsimatkatavarasta vähän rajotuksia. et silleen tässä mennään, ja kohta uutta pukkaa taas, jos vaikka sais potretteja oikeesti. se amerikanelävä työnsi heti kättelyssä rahaa käteen ja vasta sitten alkoi kameralla heilua. on se vähän feikki linja "reportaassiin" mutta jos kuvia tulee niin who cares??

18. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

Kai mä oon vähän nipo mut kun mä en diggaa 21 millisestä etenkään nyt näissä kuvissa. Kaikkia on niin kaukana.
    Tulee myös sellainen olo, että " mä kuljeskelen steissillä ja vilautan kameraa sinne sun tänne takin alta ja laukaisen".
    Ja 21mm on valittu vain jotta syväterävyys riittää ja on siinä kuvassa sitten kuitenkin jotain, jossain kohtaa ... Lyhytpiippuinen haulikko.  Ja himassa katson jäiks mitään kiinnostavaa.
    Jäiko todellakaan??
    Pitääks siellä pelätä noita tyyppejä? Vaan kun ois sit 35mm ja nopeammat jalat . .
    Enhän toki kykene näyttämään mitään, kun vasta palailen takas valokuvaharrastajien ruotuun. Ja ehkä tää kuvatyyppi on mulle liian vieras.
    /Jagman  (aina voi parantaa)

19. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36

Ai niin, olin unohtanut sanoa, että toivoa.jpg on mun makuun.