Ammattikuvan nettisivuilla (ammattikuva.fi) oli tiedote, että dian kehitys loppuu kesäkuun lopussa. Oisko kellään tietoa koska tuollainen ilmoitus on julkaistu? Itse en ole aiemmin huomannut vaikka sillon tällön sivuilla kuikuilen. Tuntuu, että aika pienellä varoitusajalla tiedotteen julkaisivat, varsinkin kun itellekin jää nyt diakehitysseteleitä käyttämättä melkonen nippu... >:-( Onko kellään vielä enempää tietoa siitä miten noita diakehitysseteleitä voi käyttää kun kehitys loppuu? Tiedotteessa kerrotaan, että niitä voisi käyttää digikuvien tulostuttamiseen (ei kiinnosta, ainakaan noilla hinnoilla) tai filmin kehittämiseen. Onkohan tuollainen yksipuolinen korvaavuuden ilmoittaminen ihan OK vai eikös lain nojalla olisi ihan mahdollista pyytää rahat käyttämättömistä seteleistä takaisin?
Minulle he mainitsivat asiasta jo talvella, vaikken ole koskaan kuvannut dialle. He kyllä kertoivat silloin ilmoittavansa asiasta myös kotisivuillaan. Olisiko ilmoitus vain voitu siirtää nyt näkyvämmälle paikalle ?! Ammattikuvan diakehityskone on yli 30 vuotta vanha, eikä ole taloudellisesti kannattavaa vaihtaa sitä uuteen, koska laite hajoaa kuulemma käsiin ja uudet maksaa liikaa - ihmiset eivät kehitytä siellä dioja... tämä on tätä... mites muuten, kehittääkö joku muu firma tampereella dioja ?! ..ihan vaan jos joskus innostun.
Kukaan ei kehitä dioja tampereella. Ammattikuva oli viimeinen. Nyt kaikki lähettelevät diat joko Eirille tai Kolmioon. Sain Ammattikuvasta viikko sitten taas vihreitä printtejä kun yritin jakaa kuormaani. Saisi minun puolestani loppua kuvienkin teko koko lafkasta, reklamaation jälkeen en enää Ammattikuvaa käytä - Ikinä. Täytyy testata Kuva Kuisma kun siellä on samat vehkeet kuin Ammattikuvassa ja Kuismat osaavat niitä käyttääkin (tai yerittävät saada laadukasta jälkeä). Toinen mahdollisuus taitaa olla Jukka Mäki joka on kallein mutta varmasti laadukkain Tampereella.
Itse ajattelin dian kehitykseen seuraavaksi testata Telefotoa, mutta minkähänlaisia hintoja noissa mainitsemissanne lafkoissa on? Telefotossa tais olla 3,50 kinodiarullan kehitys, eirissä tekevät, pitää vaan postittaa sinnepäin itse se, takaisinpäin postitus sisältyy hintaan.
En tiedä milloin ovat sivuille laittaneet ilmoituksen, mutta talvella sanoivat asiasta minulle henk. koht kun kävin diaa kyselemässä. Sanoivat että kehittävät niin kauan kuin heilla on kemioita jälellä ja sitten lopettavat. Varauksetta voin Hertelin systeemiä suositella. Tänään vie filmin ja huomenna saat diat (kulkee tosin Lahden kautta). Hintaa oli 3.36 kinolle ja 4,29 rullalle (hain just äsken joten nuo kuoret on tuossa vieressä). Siks toisekseen vaikkei noin hyvin toimisikaan, niin kannatuksen vuoksi pitää suosia kylän ainoata liikettä, joka vielä filmiasioihin panostaa.
Jep, siellä on ihan kohtuu valikoima vielä, tulee käytettyä. Enpä tiennykään että sieltä saa noinkin hyvin, aika edullista vieläpä. Ei tartte sit Telefotoon postitella.