hellou olisin kysellyt kokemuksia kameroiden tms. ostamisesta ulkomaisista verkkokaupoista- oletteko käyttäneet, jos niin mitä niistä. onko tilaukset tulleet oikein vai onko ollut ongelmia jne. kiitos vastauksistanne.
Ostin muutama vuosi sitten Ixus 400:sen surullisen kuuluisasta saksalaisesta nycamera.com:sta ilman mitään ongelmia. Paketti tuli kuten oli sovittu ja maksoin sen muistaakseni postiennakolla. Tosin, mitä nyt on jälkeenpäin kuullut porukan kokemuksista, taidan olla niitä harvoja asiakkaita, jolla ei ollut ongelmia sen kaupan kanssa. Nythän nycamera.com taitaa olla digiwowo.net, mistä en ole kuullut keneltäkään ostokokemuksia. Ottaen huomioon mitä nycamera.com:n kanssa kävi, en lähtisi itse ihan heti luottamaan siihen uutena versiona. Yks kaveri käyttää Scandinavian Photo:ta todella paljon. Suosittelee sitä eikä ole kuulemma ollut mitään ongelmia sen kanssa.
Ac-foto on aika luotettava, kaiken mitä oon tilannu ovat kiikuttaneet kiltisti kotiovelle ongelmitta.
Ilman ongelmia olen asioinut seuraavien kanssa: AC-Foto, Top Foto, Foto Walser Mindfactory TEKADE Photax Foto Mayrhofer
Ei ole ollut mitään ongelmia tilaillessa ympäri maapalloa, suurimmat viiveet on tosin aiheuttanut eräs nimeltämainitsematon suomalainen liike huoltoinensa
Mikäköhän noissa Nordfoton nettisivuissa mättää kun tilausta tehdessä 'Alles bestellen' namikka ei vie tilausta eteenpäin vaan homma jämähtää siihen?
Noiden lisäksi mm. joitain erikoisfilmejä olen tilannut seuraavasta: Teamwork Photo and Digital Homepage | Photography Store in London Puhuvat sujuvasti englantia, ja toimitus on ollut luokkaa 3-4 päivää. Löytyy myös monenlaisia kiinnostavia valokuvauskojeita käytettynä.
Itse olen tilannut technikdirekt.com ja tuotteet ovat tulleet kuten luvattukin. Tosin eräällä ystävällä oli jotain ongelmia arvokkaamman kameran tilaamisen kanssa, halusivat ennakkomaksun. Hinnat siellä näyttäisi joissakin tuotteissa olevan asiallisen oloisia.
Technikdirekt.de :stä olen tilannut ja ollut ihan asiallinen paikka - kunhan tiedustelee tuotteen saatavuuden puhelimitse etukäteen. Postikulut ovat olleet suht' edulliset, luokkaa 22e. Eduksi luettakoon ainakin omalla kohdallani se, että tilauksen voi maksaa VISA:lla, eli ei tarvitse pelleillä etukäteismaksujen kanssa tai odotella UPS:n kuskia setelinipun kera... Toisaalta technikdiret ei sitten toimita postiennakolla laisinkaan tuotteita. Ac-foto.de on myös hyvä paikka, jossa palvelu pelaa, eli vastaavat maileihin ja toiminta (ainakin tähän asti) on tuntunut oikein hienolta. Eivät toki hinnassa sitten hakkaakaan kaikkein halvimpia saksanmaan nettikauppoja. Nykyään ac-fotossakin voi käsittääkseni maksaa VISA:lla, kun ennen oli ainoastaan C.O.D. tai etukäteismaksu? Toisaalta Ac-foto näyttää lisäävän kuljetuskustannuksiin VISA-maksusta itselleen aiheutuvat kulut, eli pari prosenttia näyttäisi tulevan luottokorttimaksusta "paskaa" ostajalle... Näitä kahta kauppaa varmaan itse suosittelisin, ja ehkä ensimmäisenä juuri Ac-fotoa, jonka kanssa on tullut tehtyä kauppaa useita kertoja.
En osaa sanoa, minullakin noi välillä bugasi, varsinkin kun yritin lisätä ostoskoriin lisää tavaraa niin se määrä meni aina miinuslukuna Kokeilin vaan firefoxila, välillä sivut toimivat ok ja välillä ei. Melko halpaa trixää muuten tuolla nordfotossa (3eur), myös monet kemikaalit halpoja Tilasin sieltä kaikki tarvittavan ja postikuluja tuli vaan 22eur. Vaikka 5l fixeriäkin painaa aika lailla Ja muutamia säkkejä xtolii.
Ac-Fotosta vain hyvää sanottavaa. Nopeat toimitukset ja mahdollisuus maksaa paketti kun sen tuovat kotiovelle.
Tecnikdirectissä viime tilauksesta ilmoittivat kertaalleen, ettei ole varastossa. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. London camerasta laskuttivat mutta tavaraa ei näkynyt, eivätkä vastanneet kyselyihin ennenkuin uhkasin reklamoida luottokorttifirmalle. Eiköpä tuo liene yleinen linja noissa, että asiakaspalvelun taso on nolla. Vältän niiden käyttöä mahdollisimman paljon.