Vs: Talvibuumi - 1 kuva Mukavan sininen ja talvinen värimaailma, mutta miksi tuo vasemman reunan männynrunko pitää kuvassa näkyä? Sommittelu ois ainakin meitsin mieleen, jos oisit rajannut tuon kyseisen rungon pois.
Vs: Talvibuumi - 1 kuva Hyvä kysymys. Mietin sitä hetkisen tarviiko vaiko ei. Näytti ehkä paremmalta ennen kuin lämäsin kehykset päälle. Syy tuon puun mukanaoloon rajauksessa on se, että se toi mielestäni lisää syvyyttä kuvaan läsnäolollaan. Tässä on pelailtu niin lyhyellä tervävyysalueella, että tarvitsi niille maille mielestäni jotain jämäkämpää. Voisi kyllä kieltämättä olla avarampi ilman sitä. Laitetaans kohta vielä vaakakuva samasta paikasta.
Vs: Talvibuumi - 1 kuva Mun makuun tuo syväterävyysalue on liian pieni, suurin osa siitä kai hukkuu vielä tuohon lumeen joten jäljelle jää paljon epätarkkaa metsää.
Vs: Talvibuumi - 1 kuva Tuossa lupaamani vaakakuva ja boonus. Olis ollut vielä pystykuvakin ilman laidassa olevaa runkoa. Tiedätte varmaan tunteen, kun sihtailee sommitelmaa ja ei millään meinaa saada mielestään kohdalleen. Nyt oli just se fiilis. Aina törrötti joku risu jossain tai tulu muuta härpäkettä kuvaan jne.
Vs: Talvibuumi - 3 kuvaa Pidän näissä kuvissa juuri tuosta pienestä syvyysterävyydestä, vinjetoinnista en olisi ihan varma. Ehkä himpun verran paljon, mutta kaiken kaikkiaan hyviä otoksia. Harmitti kun en itse päässyt mehtään ja purojen varsille kun lumi tuli ja oli vähemmän viileetä.
Vs: Talvibuumi - 3 kuvaa Rikkautta että makuja on monenlaisia: itse olisin ekassa kuvassa kääntänyt himmenninringulaa hitusen enemmän, yleensäkin luontoa - maisemaa kuvatessa itse käytän suurta syväterävyyttä - tai toki riippuu aiheesta... Jälkimmäinen on hieno!
Vs: Talvibuumi - 3 kuvaa Näinhnän sitä yleensä. Kokeilumielessä otettu näin tällä kertaa ja siksipä heitin tännekkin, että kaikki voivat ilmaista oman mielipiteen
Vs: Talvibuumi - 3 kuvaa Niin, paljon maisemakuvia katsoneena, myös ottaneena pidin kyllä enemmän kahdesta ensimmäisestä juuri siksi, että syväterävyyttä ei ollut paljoakaan ja ei selkeää pääkohdetta, kuten kolmannessa. Eli pidin juuri siitä, että muodon ja valon, että sommitelman kokonaisuus oli "se" pääkohde. Nautittavia katsottavia minusta. Kolmas on jo enemmän tavanomainen yksityiskohdan irrotus, ja siksi ei niin kiinnostava.
Vs: Talvibuumi - 3 kuvaa Näissä uusissa kuvissa kun tuolta syvyysterävyysalueelta löytyykin jotain, Ensimmäisestä juuri ei, kaksi uutta kuvaa siksi mielestäni parempia.