Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Laajakulmaa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Juke.K, 31 Toukokuu 2007.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vihdoin sain rullan dioja ulos joissa oli ostamani Elmarit 28/2.8 linssin tuotoksia. Tässä pari samasta kohteesta.

2. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36
    Vs: Laajakulmaa

Alemman kuvan tiessä on mystinen hehku. Katse lipuu sitä pitkin rauhallisesti. Tuo ladon vaalea katto tosin hieman rikkoo rauhaa.

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Kerpeleeen kerpele.....yritin rajata ja satuin mokaamaan ja hävittämään koko teokseni. Tai siis tallensin sellasen surkean version tuon oikean päälle. No onneks kuva on dialla vieläkin. Voin sen sieltä kaivaa.

Niin, yritin rajata tota latoa pois. Tai toinen vaihtoehto että sen katon tummentaa. Rajattu oli minusta parempi.

Ei mutta nythä mä hokasin. Voin tallentaa ton ekan kuvan ja siitä rajata.

....kohta

4. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

No jaa, etenkin ylimmäinen kuuluu mielestäni kategoriaan: "miksi tämä on julkaistu". Jälkimäisessä on pientä toivoa juuri tuon tien hehkun vuoksi.

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

[QUOTE>
    [/QUOTE]

Vastaan: Suodatinta, crossausta tai käsittelemistä ei ole kuvaan tehty. Eli kuva on diallakin lähes saman näköinen kun täällä (skannauksen aiheuttamat muutokset olen yrittänyt korjata, toinen silmä diassa ja toinen näytöllä ja saada näyttämään  samalta, periaattella). Minulle ainakin on harvinaista herkkua tälläinen taivas dialla. Saatan laittaa kuvan seinälleni.

Toinen tykkää taivaasta kolmas tirpoista.

Nyt selvisi miksi eilen yrittämäni lataaminen rajatusta tie kuvasta ei meinnat onnistua. Jostain kumman syystä käyttämäni kuvan käsittelyohjelma etti alkuperäisen kuvan pohjaksi ja näin ollen se oli liian iso tänne. Mistä kummasta näistä yliaktiivista ohjelmista voi tietää. Windowskin usein tekee sen että kun jotain yrität niin windows ikään kuin yrittää huutaa "minä tiedän minä tiedän kuinka tämä tehdään" ja availee ite olettamiaan asioita ja vikaan menee.

6. Retku

Retku Active Member

1 496
    0
    36

Tämä uusi rajaus toimii huomattavasti paremmin. Kaihoisa kuva.

7. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Kovin ikäviä ja töykeitä ovat tällaiset perustelemattomat ilmaisut.
    Mukamas kysymys kertoo, että syytä ikään kuin ei ole julkaisulle tai edes kuvalle.
    Postmodernissa maailmassa riittää kuvaajan tahto perustelemaan kuvan olemassaolo ja julkaisu. Se riittää jopa perustelemaan kuvan estetiikan enemmän kuin mikään huutoäänestys tai edes vetoaminen johonkin vastaavien kuvien esteettisiin standardeihin.
    Olennaisempi kysymys onkin tämä retorinen kysymys: miksi tuollainen perustelematon ja auktoriteeton väite?