Taustassa yhdistyvät hyvin vanha ja jykevä rakennus ja uusi teräshäkkyrä. Ehkä hiukan saisi olla enemmän tilaa alhaalla jottei tausta dominoisi liikaa.
Jep ja joo Odotan sikamielenkiinnolla kommentteja hela epäjärjestyksellisestä sarjasta, koska haluan tietää muutaman asian - kerron sitten kun aika on kypsä.. tai jotain..
Siis jos puhutaan siitä, että pitäisi ehkä kuvailla vähän kotiseutujaan ja siitä minkälaisia kotiseutukuvat yleensä ovat niin tuota nointsilleen. Yleensä kaikennäköiset rakennukset koitetaan kuvata hyvinkin eristettyinä katuympäristöstään, mutta siis juuri tällainen pitäisi olla tuon minkä-lien-tönön kuva - siitä näkee mitä on edessä, siitä näkee, että ahaa, se on jossain missä liikkuu hemmetisti ihmisiä... Mutta silti tähänkin olisi niin toivonut hieman levollisempaa sommittelua, kuva-ala on hyvin tiuhaan tungettu tavaraa (hieman päinvastoin kuin sarjan aikaisemmissa osissa). Ukon katsekontakti antaa tosin mukavaa potkua. Jatkuu...
Tässä sarjassa (jonka olisi voinut laittaa yhteen topiciin) on jotenki valvontakameramainen meininki.
ihan streetfotoina kattelin sarjaa. tää ja ykkönen on ajattoman oloisia... niissä on jotenkin tuntu kuin ois otettu joskus 70-luvulla tai jotain sellasta. tää nelonen on kyllä ihan eri sarjalainen kuin nuo muut. ihan tauluainesta. pidän tästä kovasti. eikä se ole pelkästään tuo rakennus vaan tässä on ..tunnelmaa.
Melkein kun sun Tmaxit, paitsi että tämä on oikeesti röpelöinen 400:sta Neopania keskellä päivää ja prässätty 1600:n...
Ihan kun tässä kuvassa olisi kaksi aikakautta samassa paketissa... Tuli jostain toisestakin tämän sarjan kuvasta sama mieleen.
Samoin, se kuva jossa oli valokuvausliike - näytti kuin vanhan kuvan päälle ois fotaroitu vähän tuoreemman näköistä tuulipukukansaa. Jos todella on näin niin hienosti on tehty, jos taas ei niin ihmepaikkoja olet löytänyt.
Ihmepaikkoja tai ei, niin kaikki on kuvattu viime keskiviikkona Tampereen keskustassa. Otin kaikki kuvat viimeistä (5) lukuun ottamatta mv-filmille lonkalta. Eli kun olin pari tuntia kaupungilla kuvailemassa, digirunko roikkui kaulassa ja sillä otin kuvia "etsimen kautta", muka sommitellen tms... filmirungossa oli 35 millinen äärettömään tarkennettu Takumari nokalla ja se oli koko ajan viritettynä, joten aina kun jotain näkyi, tai ei näkynyt, suuntasin kameran vyötärön korkeudelta sinnepäin ja painoin laukaisinta. Nuo seikat on silti epäolennaisia enkä halunnut tätä "pohjustusta" kertoa heti, koska mielestäni kuvat ovat kuitenkin ne, jotka ratkaisee, eikä metodi, jolla on kuvattu. Mutta itse olin näihin (ja muutamiin muihin) kuviin kuitenkin aika tyytyväinen. Kuten hyvä ystäväni Tomte jonkin kuvan yhteydessä mainitsikin, tämä on sellainen "Olipa kerran Matin matka" sarja, joka on dokumentaarinen ja mukavan rakeinen reportaasi omasta päivästäni silloin, kun olen kuvaamassa kaupungilla... tosin tästä puuttuu ne "varsinaiset kuvat" joita yleensä otetaan, ja ehkä jopa parempi niin, koska nämä ovat mielestäni aika rehellisiä kuvia. Kiitos kaikille kommenteista tähän asti.
HCB ja kaverit paljonkin tutkivat ja kokeilivat näitä lonkalta jippoja. mm. takin sisältä, lankalaukasimella jne.. kannattaa tutustua historiaan, eikä lonkalta ampumisessa ole mitään pahaa. joillain kulttiporukollahan se kuuluu ihan "ota parempia kuvia" listaan ,) Matille ei varmaan tarvi sanoa että keep on good work koska tuntuu olevan ihan hyvä syke päällä sanomattakin.
Juu, mutta vaikka lonkalta ammuinkin, niin olen silti hieman rajaillut ja suoristellut jälkeen päin (ks. kuva kolme ). Mutta tarpeeksi nopeilla suljinajoilla voi kuvia ottaa ihan melkein kävellessä, ainoa miinuspuoli on se "KLONK, KLONK" -suljinääni, joka on tuossa K-1000:ssa vielä hirveempi kuin *ist D:ssä... Hyvä syke tai ei, niin itseä tahti alkaa välillä huimata - tai ainakin se, että ajattelee vain valokuvausta jne... onko muilla samoja "ongelmia" ? Sitten kun tähän aikaan vuodesta näkee matalalta paistavan auringon ja ihmisiä niin tuntuu että sekoaa