heipä hei! pistänpä teille uuden työn esille jota olen tehnyt nyt muutaman päivän aamusta iltaan pikkuhiljaa..kuva on tarkotus vetää noin seitttemässä printissä niin että yks slaissi on aina vähintään sen A2...pahoittelen ja tiedän että näin iso kokosia kuvia on todella nihkeetä katella sähkösessä mediassa mutta saaattepahan esi makua cheers! ps:ei näy kokonaan vieläkä ainaka mun näytöllä
Vs: Nature to nature Hyvä idea ja hienosti totetutettu kuva. Ajatuksia herättävä. Varmasti vaikuttava teos niin isona kuten olet sen suunnitellut.
Vs: Nature to nature Mielenkiintoinen kuva. Suurille kansanosille on ensimmäinen assosiaatio varmaan seitsemän veljestä (kuvassa on myös Kivi perheineen). Valokuvaava kansanosa pohtii kuvan Minkkis-suhdetta. TV:n katselua harrastavat miettivät, mikä se yksi jakso Salatuissa kansioissa olikaan. Postmoderni valokuvakriitikko miettii metateoksen ja teoksen suhdetta ja sitä, sanotaanko kuvassa hyvästejä menneelle vai luodaan siihen uusi horisontaalisesti läpäisevä suhde. Lamatutkija näkee kuvassa kansamme piilevän henkisen voiman, mitä ei taantuma edes naarmuta. Jne... Kiva kuva. PS. Mikään ei ole ikävämpää kuin katsella kuvaa, jota ei näe kokonaisena.
Vs: Nature to nature Tästä tuli jotenkin taas heti mieleen Taideahtaajat. Vaan kun sitten netistä tarkistelin ko. porukan töitä, ei tässä oikeastaan ole mitään samaa Taideahtaajien töiden kanssa. Vaan kun kaikesta huolimatta tulee Taideahtaajat mieleen. -Topi Kuusinen
Vs: Nature to nature mun käsitys maailmaan ei moinen käsite kuulu koska taidetta voi joko ymmärtää tai olla ymmärtämättä...koko tekotaide käsite on jotenki katkeruutta kalvava.miten se meni? taidetta taiteen vuoksi ilman ideaa.ajatusta/sanottavaa...Itellä on niin paljon sanottavaa ettei aika riitä siihen melkein.joten vastaukseni on ei ole tekotaidetta=)
Vs: Nature to nature Alastomana alastomassa luonnossa. Siihen näkemykseen riittää yksi henkilö. Mitä savutetaan näin monella henkilöllä? Oisko kyse sivilisaatiosta tai jostakin pienemmästä ryhmästä? Jeppe vetää tupakkaa joka on alkuperäis intiaanien touhuja ja sitä kautta liittyy luontoon vaikka tupakointia kriminalisoidaan kaiken aikaa lisää. Ehkä sieltä jokin pieni ristiriita ja pointti minusta tähän kuvaan löytyy. Tämmöstä tämä toi minun päähäni. Vielä tämmöinen seikka joka hiukan häiritsee itseäni. Vihertävä aluskasvillisuus ei näytä naturelta.
Vs: Nature to nature Ensimmäiseksi tulee mieleen jonkun jo tekemän samantyypinen mv-kuva. Siihen se jääkin sitten. Mutta totuushan on, että vaikea se on täysin uutta enää keksiä.
Vs: Nature to nature Hyvä alku, mutta ei valmis. lappis: heitän ajatuksen että edessä oleva kaveri olisi osaksi läpinäkyvä eli alastomuus "hohtaisi" sen olemuksesta viitteen omaisesti. sitten olisi "dalia ja dadaa" ihan kotitarpeiksi. vähän se vaatii vääntöä, mutta sulta ei mikään todellinen effortti...
Vs: Nature to nature juke k.kaikkea en ole tarkoittanut selkeellä suomella selitettäväksi..jos kuvista haluaa tehdän tyhjentävän yksinkertasia ja sanomaltaan samantien loksahtavia niin olkaa hyvät vain...liikutaan käsite kuvitus/taide kuvan kentässä joka tuskin niinku ei puoletkaan mun tekemistä kuvista aukea ainakaan ihan ekalla katsomis kerralla jukkapro:hyvä idea mut toi on matkalla jo muuntautumaan huge huge huge printeiksi että se saa oikeutensa seinällä=)... heli: ...no tuota on syytä miettiä jokaisen henkilökohtasesti omien töidensä äärellä.."olenko uniikki" monesti sitä toteaa että prkl. täähän on tehty jo 1800 luvulla mutta uutta särmää/näkemyksiä/tulkintoja on mahdollista tehdä...alintajuntaan meihin vaikuttaa kaikki pienetkin ärsykkeet joten ammennamme kaiken tiedon ympäristöstä ja niinhän valokuvaajanpitääkin...
Vs: Nature to nature Niin tai näin, onhan näitä mietittyjä ja tehtyjä kuvia kivempi katsoa kuin... no vaikka jotain hikisiä konserttikuvia.
Vs: Nature to nature Vielä yksi pieni kommentti kuvan vieressä tapahtuvaan keskusteluun. Monesti taideteoksia kriitikot arvostelee ja kehittää erinlaisia sisältöjä joita taiteilija saattaa omissa puheissaan sitten siteerata (oli se sitten etukäteen ajateltua tai kriittikkojen aikaan saannosta). Sitäkin kautta ne teokset sitten muodostuu, ......myös.
Vs: Nature to nature Mitä tuli tuohon alitajuntaan ja asioiden kehittymiseen, assosiaatiot ja lainaukset on luovan toiminnan perusta, erikseen on sitten asioiden markkinointi. tuotti lievän järkytyksen kun huomasi että "suurilla taiteilijoilla" oli itse asiassa aika rajoitettu osuus tuotannossa kierrossa ja gallerioissa, nistä oli vaan muodostunut "kaanoni" asia jota vatvottiin edstakaisn, se taiteellinen luova osuus sitten veteli aivan muissa tasoissa. Että "Right on" , antaa palaa...
Vs: Nature to nature Aika uskomaton. Kuvaa avatessa tästä tulee ihan ensimmäisessä silmänräpäyksessä mieleen kuvataiteilijat, toisessa räpäyksessä vaikkapa Linkola. Juu, puilla on sielunsa, niin kuin on monilla muillakin jutulla. Skeittilaudalla puhalteleva kaveri herättää tasapainoilullaan vaikka mitä tuntoja, kivimöhkäle oikeessa reunassa, en edes huomaa puhkipoltettua taivasta. Jep. Aika uskomaton.
Vs: Nature to nature Aika kiva jutska. Juhanalla on sentään jotain sisuskaluja sielullisesti. Se on _hyvinkin_ arvostettavaa. Ja poikkeuksellista. Röökaajasta tulee ulkonaisesti mieleen yks mun vanha kamu (joka näyttää kyllä nykyään jo erilaiselta, mutta nuoruudessamme tolta kuvan jannulta, erehdyttävästi). Ei noita muita avauksia viiti avatakaan kun tämä ja fotosnaipperi. Morjens ja pärjäilkää, viisastelijat! Heisulivei! - Erskanne