Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kirjastontäti

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana strawberryash, 14 Tammikuu 2012.

.

1. Pii

Pii

4 011
    0
    0
    Vs: Kirjastontäti

Hieno/hauska tämä harmaa "kalvo" häiritsisi muuten mutta sopii kyllä tähän.

=D

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Tämä on hieno tunnelmallinen ja rauhallinen kuva. Entisajan fiilistä. Ten points.

3. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83

Jos tykkäät että 'harmaa kalvo' on ok, niin sävytä edes hiven seepiaan  tämä. olis sit wanha fiilis sit tukevampaa...

Hyvä pose o/

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Hyvä kuva, mutta nettivedos on ainakin ihan platku.
    T Jukka

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ettei vaan se harmaa kalvo nyt sitten jopa sopisikin tähän kuvaan.

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Ei sovi.
    Katsoin, että tässähän on hyvä valon suuntakin,siksipä väänsin kontrastia huomattavasti tummaan päin, tuon tumman alaosan poismaskaten.
    Ainakin mun mielestä parani todella paljon, tuli hienot vinjetoinnitkin.
    TJukka

7. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Jos jotain kuvauksellista seikkaa kritisioisi, niin katse on jo hiukkasen liikaakin käännetty rintamasuunnasta toiseen - tuo valon puolella oleva iiris jää tummaksi, kun valo osuu silmän valkuaiseen.
    T Jukka

8. Villetsu

Villetsu Member

384
    0
    16

Parasta mansikkatuhkalta. Mun mielestä tumma alaosa kehystää kuvaa ihan toimivasti..

9. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Mun mielestä sopii kanssa, eikä se mikään "kalvo" ole. Onhan tuossa kuvassa ihan mustiakin kohtia.

10. Vs: Kirjastontäti

Kiitos. Olen nyt koittanut hakea 1900-luvun tuntua (millaiset kuvat silloin olivat) ja sitä pehmeyttä. Otin samalla tavallla filmillekin, katotaan myöhemmin sitten mitä siitä tulee :)

11. Jaakko

Jaakko Active Member

1 176
    12
    38

On se kiva kuva, mukavampi olis ilman tuota harmaata kalvoa. Muutenkin sinulla näyttää olevan paljon kivoja kuvia.

12. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Piti vielä kotikoneen näytöllä harmaakalvo asiaa tutkia. Fotariinkin kuvan laitoin ja tein harmaakalvon poiston. No se oikeastaan muuttanut kuvaa juurikaan. Mä sanon että ei tossa mitään häiritsevää harmaakalvoa ole. Heijastumaa tai fotarilla aikaan saatua vaalennusta kuvassa on joka ei edes koko kuvaalaan vaikuta.

Mansikkamies, usko mua.

13. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Täältä tykkäys kalvolle.

14. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Sepä hyvä, siihen ei moni pysty! Kun puhutaan "harmaasta kalvosta", se merkitsee yleensä väri-informaation muuttamista mustavalkokuvaksi siten, että värikanavien painotus ei ole kuvan pintojen välisen kontrastin tai pintojen sisäisen kontrastin suhteen asianmukainen. Sitä voi vain jossain määrin muuttaa jo tehtyyn mustavalkokuvaan. Mielekkäästi sen voi poistaa, jos on tarve, vain luomalla väirkuvasta uusi mustavalkokuva uusin painotuksin.

15. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Kuva hyvä jylhä kuvakulma.
    --
    Äkkiseltään tuntuisi että huntu olisi tummalla puolella eikä vaaleassa päässä jos
    vanhaa/vanhemista jäljitellään. Nyt enemmänkin kehityspuolen ongelman tuntu
    meikäläisellä hunnusta. ehkä sen vuoksi Juken hunnun poistokaan ei oikein pelannut.

16. Vs: Kirjastontäti

Se "harmaa kalvo" johtuu varmaan ihonvärisestä sukkahoususta. Pitäis kokeilla enskerralla mustia. Mun mielestä jos sen koittaa poistaa, ni poistuu koko tarkoitus?

17. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38

Kyllä huntu on ja pysyy tarkoituksella.
    Se mitä ole sillä tavoitellut ja miten se toteutunut on kait olennaista.

No nyt puhut asiaa, mustat sukkikset on aina ok! Jo koetat niin heitä kuva tähänkin ketjuun..

18. Vs: Kirjastontäti

Tässä mun isästä mustilla sukkiksilla.

19. Johannes

Johannes Well-Known Member

2 346
    302
    83

Minä kaipaan kuvaan jotain attribuuttia, joka liittäisi kuvatun henkilön kirjastoon. Nyt viitteitä antaa ainoastaan kuvan nimi. Sanot tavoittelevasi 1900-luvun tunnelmaa. Tuo on melko laaja käsite, vuodet 1900-1999. Ehkä kaipaan tarkennusta tähänkin.