Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Kommentoinnin laadusta

Keskustelu osiossa 'Palaute & ylläpidon tiedotteet' , aloittajana Olli Knuuttila, 4 Tammikuu 2019.

  1. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Haluan tätäkin kautta ja ihan julkisesti kysyä kuvien kommentoinnin kriteereistä. Ketjussa 4 x Fifilia on J. Sirenin kommentti #24, jonka koen sekä loukkaavan kuvissa esiintyvää mallia että minua kuvaajana. Se on sisällöllisesti sellainen, että en ymmärrä, miten se liittyy kuvien kommentointiin.
    Onko ylläpidon mielestä kyseessä hyväksyttävä taso? Mikäli näin osoittautuisi olevan, on todettava, että saatte puolestani pitää Sirenin, itse en viitsi enää tuollaiseen osallistua.
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Tapahtuiko nyt niin, että kommentti #24 poistettiin mutta nyt onkin #25 uudelleennumeroitu siksi. Siltä vaikuttaa.
     
  3. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Tämä on tilanne... täyttä tuubaahan siellä on muutenkin, mutta tuo oli jo ainakin minun rajat ylittävä...
     
  4. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 766
    748
    113
    Jo onhan tuo oikeaoppinen valokuvaus tarkkarajaista. o_O:(

    Ei taitaisi Hamilton mahtua foorumille.
     
  5. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    121
    63
    Hyväksyttävä taso = hyvän maun rajoissa tapahtuva kommentointi ja lain puolelta tulee muut rajat. Tässä tapauksessa sen rajan yli mentiin.

    Olen sitä moneen kertaan täällä peräänkuuluttanut, että mikäli joku viesti / käyttäjä häiritsee, niin jokaisesta viestistä löytyy raportointinappi jolla viesti lähtee ylläpidolle. Muuten jää helposti tällaiset huomaamatta, tai nämä tulee huomattua viiveellä. Ei nimittäin aika riitä ihan kaiken foorumille tulevan uuden sisällön lukemiseen reaaliajassa.
     
    paraneva ja motris tykkäävät tästä.
  6. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Joo, nappia tosiaan tässä tapauksessa käytinkin, ja reagointi siihen oli asiallista siltä osin. Kiitos siitä, arvostan.

    Tämä avaus syntyi lähinnä asian nostamiseksi esille, ja sen korostamiseksi, että monet meistä kaipaavat foorumia edes jossain mitassa asialliseen valokuvauskeskusteluun, jota tämä nykyinen aluejako tukeekin. Ja sen hämmästelemiseksi, miten yksikin henkilö voi helposti tehdä forumista suorastaan kaihdettavan, jos niikseen tulee...
     
    Teemu Laine tykkää tästä.
  7. motris

    motris Well-Known Member

    4 695
    703
    113
    Laitoin alunperin tämän ketjuun, jota tämä kai koskee:

    Jokainen kuvaaja avaa kuvaa niin paljon kuin haluaa ja aiheelliseksi näkee. Kriitikko, niin kuin muutkin kuvan kommentoijat, peilaa aina itsensä kautta.

    Jankkaaminen liittyy yleensä jonkinlaiseen päihtymykseen (ulkoiseen tai sisäiseen). Se on hyvä tietää itse kunkin.

    Motiiveja on aina hyvä kysellä, mutta samalla hyvä muistaa rajat. Myös ne omat.

    Ketjun aloittajana en näistä monologeista välittäisi, vaan jättäisin omaan arvoonsa.

    Itse näen, että kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan. Kaikkea ei voi allekirjoittaa, mutta joku samankaltainen ilmiö on ainakin omasta mielestä ollut aistittavissa "somessa" viimeiset 25 vuotta.
     
  8. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 11 Huhtikuu 2019
    saloma-3 tykkää tästä.
  9. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 11 Huhtikuu 2019
  10. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 333
    3 000
    113
    Joillakin kommentoijilla on suuria vaikeuksia omassa suhtautumisessaan vastakkaiseen sukupuoleen, ja se taitaa näkyä kommenteissa ja niitten laadussa.
     
    Viimeksi muokattu: 8 Tammikuu 2019
  11. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 408
    1 061
    113
    Eräs kommentoija on nyt poissa, aivan selvästi kaikki huomasi että sitä bannia suorastaan kerjättiin. Vaikka ei pitäisi puhua " selän takana" :)
     
  12. Keni

    Keni Well-Known Member

    6 378
    1 733
    113
    Toivotaan että Olli palaa nyt riveihin.
     
    Kimo tykkää tästä.
  13. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    121
    63
    Lupauksista on pidettävä kiinni:

     
    kebax, JPu, makkarakalakeitto and 4 others like this.