Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tyhmä veto (näin "naapurissa")

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana JiiPee, 6 Joulukuu 2005.

1. Hrmillista, että ainakaan minulle ei näkynyt yuo kuva, mutta keskustelusta päätellen kyse oli ilmeisesti jonkun toisen kuvan näyttämisestä omana tms?

2. Aika törkeetä.

3. motris

motris Well-Known Member

4 892
    763
    113
  4. Epäilenpä vahvasti. Toisaalta hän esittäytyy ammattikuvaajana, joten luulisi osaavan.
    Aikä ällistyttävää kaikenkaikkiaan..

5. motris

motris Well-Known Member

4 892
    763
    113
  6. maru73

maru73 Active Member

1 851
    5
    38
    Tommosen törkeän toiminnan jälkeen alkaa tuntua että yksikään noista kuvista ei ole Tuomaksen omia kuvia! Että jotkut kehtaa!!!!

7. Tuo kuva näyttää jotenkin tutulta... http://www.hampaala.com/index_files/page0085.htm

Joku valokuvaaja (joka käsittääkseni ottaa kuvansa itse toisin kuin ilmeisesti kyseisten sivujen omistaja) harrasti tuollaisia kuvia jossain vaiheessa... En vaan nyt millään muista kuka...

Jos se sitten on niin, että jos ei ole taitoa, mutta on pakko päteä, lainataan? Moraalisesti arveluttavaa, mutta ehkäpä viisitoista minuuttia kuuluisuudessa korvaa kaiken...

8. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Vai että "lainataan". Mä en keksi valokuvauksessa mitään niin vastenmielestä kuin toisen kuvan varastamisen.
    Pitäisi olla jo aika selvä juttu, ei enää "arvelluttavaa".
    Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta sanoi se entinen mäkihyppääjäkin (hmm vai oliko joku muu).

9. ar

ar

432
    0
    0
    Onpa röyhkeetä, jos tuo "lainailu" pitää kutinsa.

10. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Kieltämättä tuli mieleen että onko joku ottanut Tuomas Hampaalankin nimen ja sivut myös käyttöön huijaukseen. Vai voisiko olla jo niin pitkälle mentyä kostoa? Tuntuu oudolta että joku valokuvaaja nyt varastaisi kuvia jos osaa itsekkin kuvata. En tiedä menikö jakeluun mitä koetin ilmaista. Harmillista tuollainen kuitenkin ja väärin.

11. Niinhän se taisi sanoa. Mutta tosiassa kun seurailee ns. nykyajan meininkiä, huomaa, ettei kaikille ole täysin selvää ns. hyvän ja pahan ero. Tai tässä tapauksessa oma ja toisen kuva. Ja käyttöoikeus.

Yep. Voihan olla kostoakin, mutta aika työläs tapa on tuommionen. Katselin niitä kuvia vähän sillä silmällä ja vertailin esim. Chanelin kuviin. Nappasin sen yhdestä kuvasta (naisella Chanelin laukku). Samantyyppisiä otoksia on. Ja sitten kun niitä modelkuvia vertaa hääkuviin... En itse ole nyt paras mahdollinen sanomaan, mutta kun olen tuon taiteellisemman kuvaajapuoliskoni kuvia katsellut, on hääkuvienkin laatu lähempänä potretteja ja paremmin suunniteltu kuin noilla sivuilla. Eli siis yritän sanoa tässä nyt, että aika epätasaista jälkeä. Muotikuva on toki aina muotikuva, mutta tuntuu ainakin osa kuin olisi eri ihmisen ottamia. Sen verran olen seuraillut yleensäkin, että kuvaajille muodostuu se oma tyyli, jota ehkä alitajuisesti seurataan...

12. motris

motris Well-Known Member

4 892
    763
    113
  13. Niin on, suorastaan loistava.
    Jo ihan siitäkin syystä voisi antaa tuolle 5 pojoa.