Viime viikonloppuna talitiainen alkoi taimenenkalastuskaveriksi ulkomeren laidalla. Leica M6, Summaron-M 35, Tri-x EI400, Rodinal 1+50
Vs: Kalakaveri Sääli että lintu on juuri luodon kohdalla, mutta nämä on näitä nopeita tilanteita joissa voi olla tyytyväinen että ehtii ottaa edes yhden kuvan. Hieno ja merkillinen kuva, enpä ole itse moista kokenut kalastaessani. Tuliko mitään muuta saalista?
Vs: Kalakaveri Vaikea päivä oli tuolloin, vesi oli reilusti miinuksella ja laski koko päivän, joten siinä selitys. Ja joo, ei tuo Rodinal yleiskehitteenä vaan millään toimi, vaikka kuinka sitä ajoin kokeilee...
Vs: Kalakaveri Hieno tilannekuva! Triksille kannattaa antaa Rodinalin kanssa lisää valoa ja agitoida säästeliäästi. Tulee ihan nättiä jälkeä. Siis: EI200, 12min, 30 sek. agitointia aluksi ja 2-3 rauhallista käännöstä 3 minuutin välein.
Vs: Kalakaveri Jep, maltillinen agitointi ja mieluiten hieman viileämpi vesihän se olisi se juttu noiden normaaliaikojen kanssa. Tuo em. rulla kehitettty sillä tavallisimmalla, eli 13min/20c. Aikaisemmin olen lähinnä käyttänyt rotskua trixin kanssa erikoisempaa halutessani, ei200 1:25 11min hyvin varovaisilla ja harvoilla kääntelyillä, eli se Gibsonin resepti.
Vs: Kalakaveri Itse en ole rotskumiehiä ollenkaan. Tri-X:lle sopivimmat kehitteet ovat mielestäni D-76, ID-11 tai HC-110. Prässättynä Acufine.
Vs: Kalakaveri Kenin kanssa samaa mieltä, vaikka en ole kymmeneen vuoteen filmiä kehittänytkään. ID-11/D76 kertakehitteenä 1:1. Kapa