Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sipulit sun muut

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Papu, 7 Helmikuu 2006.

1. Papu

Papu

789
    0
    0
    Kritiikkiä kehiin kiitos :). Itse kun on aika sokea näille kuvilleen.

2. Kivaa katseltavaa, kaikki mun lempiruokia... riisikukkia ja appelsiiniaurinko.
    Veitsen kahva tuntuu vähän ylimääräiseltä, tai sitten olisi kaivannut terää mukaan.

3. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Hyviä kuvia ja ennen kaikkea sopivasti erottuvia foorumin muista kuvista. Hienoja ja laadukkaita otoksia.

4. Oikein loistavia kuvia! Sopisivat aivan loistavasti vaikka keittokirjan kuvituksiksi. Olen tottunut näkemään tämänlaisia kuvia enemmän käsiteltyinä (lähinnä kontrastia jne), mutta nämä kuvat toimivat ihan hyvin näinkin.

5. Onhan ne nyt tällaisia, ja sinänsä ihan ok, mutta eivät kyllä meikäläistä juurikaan kosketa.

Ja toinen juttu on etten kyllä ymmärrä mitä loistavaa muut pojat näissä näkee? siinähän on kuva sipulista ja tomaatista. Ei millään pahalla mutta sellaista mulle nyt tuli mieleen.

6. Toisen ja kolmannen värimaailma on musta hyvä eikä riisitkään huonoja ole. Pirtsakoita kuvia.

7. Papu

Papu

789
    0
    0
    Hyvä niin :). Ei näiden tarkoitus olekaan olla mitään kovin syvällisiä tai koskettavia. Myllään vain arkistoja hyötykäyttöön. Lähinnä kaipaankin kommentteja "mitä tekisin toisin". Johan täältä muutama vinkki tulikin.

8. cysna

cysna

310
    0
    0
    Tykkäsin sitruunasta ja toisesta riisikuvasta. Täytyy kattoo kuvat enemmän nälkäsenä ni voi näyttää paremmalta

9. ar

ar

432
    0
    0
    Ihan onnistuneen oloisia kaikki. Jälkimmäinen riisikuva erottui joukosta.

10. Tokasta tykkäsin. Kelpaisi keittiön seinälle.

Toi aseteltu riisikuva oli myös mieleen. Apstraktia tairetta.

11. Riisiröykkiö kuvassa varjot synnyttävät hyvin muotoa, varjoalueet tehty osaavasti, aiheena pelkistetty ja hyvin toteutettu.
    Sipuli ja appelsiini kuviin olisin valinnut vastaisemman tai alhaalta sivulta tulevan valon vahvistamaan muotoa ja vastapuolelle heijastimen putsaamaan varjoja.

turkkila

12. Herkullista.
    Sipuli ja tomaattikuvassa kokonainen tomaatti olisi ehkä antanut enemmän mahdollisuuksia muotoiluun?
    Toisen sipulikuvan dramaattinen valaistus sopii hyvin. Onhan ne niin mukavasti kaulakkain. Rakastuneita?
    Puukko töksähtää siihen idylliin pahasti.
    Riisitähdistössä voisi kai olla skarppiutta vähän enemmän?
    Ja appelsiini on raikkaasti valaistu kuten pitääkin.

13. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Jos kuvaat ns. kuvapankkikuvia joista saa tehtyä kuvituksiin yms. sopivaa materiaalia, niin esineet pitäisi oikeastaan kuvata kokonaisina. Taittaja sitten leikkelee sopivat viipaleet tarpeisiinsa. Nyt kun kuvat ovat valokuvaajan tyylillä rajattu tiukasti valmiiksi ja pyritty antamaan sillä dramatiikkaa seuraa se, että käyttäjien määrä variaatioiden vähenemisen takia pienenee.

Eli kuvituskuviin kannataa laittaa melko väljiä rajauksia, että ne olisivat monikäyttöisiä. Ei toki aina ja joka paikassa jne. Mutta tämmöinen perusmassa kohteesta, joka on vaan esine vailla tuntemuksiin suuremmin vetoamatta.

ps. Eskon valaisuohje kannattaa lukea ajatuksella, jotain tuon tapaista minullakin tuli mieleen.

14. Nyt puhuu Jari Puranen asiaa. Ottaa dekkiin kaikki valokuvaajien luovat rajaukset, kun yrität epätoivoisesti kasata ilmoituksi johonkin järkevään muotoon.

15. Papu

Papu

789
    0
    0
    Hyvä arvaus sinänsä. Tähän asti vain olen pitänyt sitkeästi kiinni siitä, etten kuviani myy. Noh, nyt niitä on kysytty muutamaltakin suunnalta, mikä tietysti on imartelevaa.

Tämä luin erittäin huolella.

16. Mä voisin käyttää kuvia tollaisenaan sisustamiseen. Oikeanlaisessa keittiössä postikortin kokoisina...Hyviä nää minusta on . Veitsen kahvan olisin jättänyt vegs.

17. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    GF:n mainitsemassa keittiösisustusmateriaalissa on oleellista sen johdonmukaisuus, koherenssi, jota tässä sarjassa on juuri sopivasti.