Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tuulen puolella

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana timppis, 16 Syyskuu 2012.

1. timppis

timppis Well-Known Member

1 905
    213
    63
    ......

2. jpp2

jpp2 Active Member

2 522
    2
    38
    Vs: Tuulen puolella

Ikävä varjo mikä lie alaosassa. Ottaisin n.1/3 ainaskin pois kuvasta.
    Yläosassa muutenkin voimakkaat ja kauniit sävyt.

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Joo joku fotaritemppu ei ole ihan onnistunut.

4. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Oliskohan sittenkin ihan vaan pitkän valotusajan "luomu"efekti?

Voimakastunnelmainen kuva.

5. timppis

1 905
    213
    63

Semmonen "vähempivärinen" samalta reissulta.

6. Vs: Tuulen puolella

Tämä jälkimmäinen uppoaa mulle paremmin. Nämä pitkät valotusajat ja mustavalkoiset tunnelmat vaan toimii tuossa maisemassa paremmin. Sun ottamiin värillisiin otoksiin ei synny samanlaista rakkaussuhdetta ja ne jäävät kokemuksena etäisemmiksi. Tämän kelpuuttaisin seinälle milloin vain.

7. Vs: Tuulen puolella

Ei läheskään parasta Timppistä. Muovista ja kakkos kuvassa liimattuja kiviä taustaan.
    Nyt ei ole onnistunut, kuvista puuttuu se sulavuus, nämä meni palikoiksi ja päreiksi..
    Hdr ja yhdistely ei ole aina siunaus vaan kirous ja näistä se nyt tulee hyvin ilmi..

8. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ei kait toi valotusaika ole kovin pitkä, tai ainakin noi pärskeet siltä näyttää. Mutta mua kyllä nyt kiinostaa tietää mitenkä voisi pitkä valotusaika saada tollasta varjoa/tuumentumaa aikaseksi?

Kun katselin uudestaan kuvaa tulin siihen tulokseen että oikealla sattaa olla jokin kivi joka luo varjon etualalle.

9. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 571
    6 546
    113

Mun mielestä molemmat olivat hienoja, mustankalpeassa elementit paremmin kasassa.

10. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Ei ole huono kuva, vaan itseasiassa erittäin hyvä. Olen silti sitä mieltä, että valotusaika on mennyt vähän turhan pitkäksi. Sopivan puolipitkä aika antaa dramaattisiiman meren. Usva mitä tähänkin etualalle on syntynyt, on vähän tylsää.

11. timppis

1 905
    213
    63

Voipi tuossa ykkösessä hiukan varjoa etualla olla varsinkin, kun hiukan tummaa päätä palauttelin. Kakkosruutu sen sijaan on minulle aavistuksen poikkeava, koska piiiiiiiitkästä aikaa käytin kuvaamiseen normaalilinssiä enkä sitä 35 millistä. Sai sihtailla rauhassa eikä tarvinut varoa kenkien eikä kameran kastumista. Kiva kuvakulma linssissä mielestäni !!!!!!

12. timppis

1 905
    213
    63

Ei helkata....... Toi ykkösen varjon näköinen onkin vodakiehkura. Rupesin oikein tiiraamaan naapuriruutuja ja eipä se kaikissa ole niin voimakas. Tekemisen puutteessa tempasin jonkunlaisen vähävärisen version viereisestä missä veden raja ei ole niin selvä. Nyt säilön loput perillisille ja palaan myöhemmin, jos kuvia vielä syntyy. Kiitos kaikille !!!!

13. alah

alah Member

237
    0
    16

Minä pidän ykkösen sävyistä kovasti. Teräväreunainen horisontti sen sijaan pisti silmään, onko taikasauva ollut liian terävällä vai kuvan pienennöksestä syntynyt efekti. Olet kyllä tehnyt näistä rantakuvista oman taiteenlajinsa jossa on paha kilpailla.