Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tuulen huuhtoma.......

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana timppis, 14 Lokakuu 2009.

1. timppis

timppis Well-Known Member

1 905
    213
    63
    Liikaa pärskeitä ilmassa, joten joutui Pentax-setin ottamaan käyttöön.

2. Vs: Tuulen huuhtoma.......

Kyllä toimii! Hienot sävyt ja vahva vaikutteinen kuva.

3. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Vs: Tuulen huuhtoma.......

Tässä ei tuo veden päällinen sumu vaurioita herkkää minääni. Valtaosin olen pitänyt kuvistasi. Tästäkin. Hallitset loistavasti kuviesi komposition. Olisi joskus kiva nähdä noita printteinä eikä vain ruudulta.

kapa

4. timppis

1 905
    213
    63

Palaute toi hyvän mielen, siitä kiitos. Toivon mukaan jotain kokonaisuutta tässä kasaillaan vaikka aihepiiri sutiikin melkolailla paikallaan. Hommassa ei ole juurikaan mitään taiteellisia pyrkimyksiä vaan enemmänkin taltioida jo olemassa olevaa mahdollisimman huolella. Kohde ei niinkään kiinnosta vaan valo joka milloinkin vallitsee kuvauspaikalla. Ruutuja tulee harvakseltaan ja harvoin ne liittyvät toisiinsa muuta, kuin maantieteellisesti.

5. Jukka H

Jukka H Well-Known Member

1 965
    45
    48

Kivoja karvapalloja. Ite haluisin nähä vähän pärskeitä, mutta se on
    vaikeeta kun ajat on mitä on. Digissä käy niin kätevästi iso arvojen muutto. En juurkaan o kuvaillu rantoja ja just mokasin muutaman räpsyn, kun olis pitänny himmentää ja se jäi tekemättä; se kun ei o selkäytimessä niinku näillä ranta ja metsämiehillä.

6. Kasimir

9 684
    547
    113

Tästä tuli mieleeni lähes samanlaiset sanat, jotka kuulin Jan Eeralalta nokakkain. Ootte te kummallisia sällejä; loistojäkeä ja sitten jos yhteydessänne mainitaan vienostikin sana taide, niin jo ollaan puolustuskannalla. Olkaa sitten näpsyttelijöitä. Minä kuitenkin saan nimitellä teitä muuksikin, vaikka taiteilijoiksi,  sitä ette voi kieltää.

kapa

7. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Ehkä raavaat miehet vielä luulevat että "taide" on vain hinttareita ja kotirouvia varten ?

No, on niitäkin varten, mutta myös Sinua varten,TOSI MIES ! 

Timppis tekee taidetta mutta esiintyy itäbalttilaisen vaatimattomasti.

"Taide" - sanan voisi kyllä korvata jo sanoilla "kuva vaan".
    "Kuvia vain" - niitähän kaikki nykyisin tekee.
    - Mä vaan

Edit: Varmuuden vuoksi lisään ettei mulla ole mitään hinttareita eikä kotirouvia vastaan. Ne ovat ihan "kivoja".

8. Vs: Tuulen huuhtoma.......

Samoilla linjoilla. Sulta on tullut kuitenkin ihan merkittävä määrä laadukasta merenrantamaisemaa, joten jään odottelemaan mahdollista näyttelyä kieli pitkällä. Jatka samaan malliin

9. timppis

1 905
    213
    63

Homma vaan paranee edelleen. Taiteesta en juurikaan mitään ymmärrä vaikka ehkä pitäisikin siihen perehtyä syvemmin. Omaa kuvaus touhua kutsun siksi "jo olemassa olevan tallennukseksi", koska minä vain valitsen hetken ja rajaan, en rakenna. Viime aikoina kuitenkin olen alkanut miettimään lopullista asua jo rajaus, valonmittaus ja tarkennus vaiheessa, joten siinä mielessä hommasta on tullut enemmän taiteellisempaa. Kehitystä on kuitenkin vuosien varrella tullut paljonkin ja voihan sellainen päivä vielä koittaa jolloin voin kutsua hommaa taiteen tekemiseksi tai ainakin toivon niin.

ps. Sanoisin, että Jan Eerala on vaikuttanut paljonkin omaan työskentelyyni.

10. Vs: Tuulen huuhtoma.......

Taide on sekä sanana että sanan määrittelynä melko mielenkiintoinen ja monitahoinen yhtälö, joka pitää sisällään sekä mieltä kiihottavia että myös hämmentäviä elementtejä... ainakin omalla kohdallani. Kuviasi voin helposti kutsua taiteeksi, ainakin sellaiseksi taiteeksi joka mun on helppo ymmärtää. Moni muu postaa kuvia joiden sisältöä en ymmärrä suoraan, vaan joudun oikeasti miettimään kyseisten kuvien olemassaolon merkitystä... samalla ihmetellen kyseisille kuville tulleiden, ylistävien kommenttien määrää  ;D
    Se, milloin itse alat kutsua kuviasi taiteeksi, ei ole tärkeää, muuten kuin siinä vaiheessa jos haet taiteilija-apurahaa. Minulle riittää taiteen määritelmäksi visuaalinen kauneus joka hivelee katsojan sisintä.

11. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Munuaisia, maksaa vai mitä ?

12. Vs: Tuulen huuhtoma.......

Maksaa!

Paistettuna hieman punertavaksi sisältä, runsaasti ruskistettuja sipulirenkaita ja höysteeksi vihreitä kasviksia höyrytettynä.

Ja lasi Italian punaista.

Taidetta.

Timppiksen näyttelyä katsoisin mielelläni ja toisin ystävänikin katsomaan.

13. Vs: Tuulen huuhtoma.......

Ei saa kiusata nälkäistä miestä... en edes muista milloin viimeksi olen maksaa syönyt  ;D

14. Kasimir

9 684
    547
    113

Niin enhän minä mistään mitään tiedä, kunhan vaan kirjoittelen.

"Itäbalttilainen" jäi kylläkin käsitteenä hieman etäiseksi. Mitä tarkoitat. Itäeurooppalaisten kanssa tuli paljonkin aikoinaan juteltua erilaisissa valokuvatapahtumissa ja minulle jäi mieleen erittäin vahva ja itsetuntoa täynnä oleva omaa ilmaisuaan puolustava näkemys. Toista kuin suomalainen vähättely itsestään. Neukut sitten olivat eri asia, he teilasivat kaiken muun ja olivat aina suuria ja mahtavia. Kuten nykyäänkin uuden valtionsa kanssa. Minulla on ollut aina vaikeuksia keskustella heidän kanssaan, me kun emme ole kuin pikkuvaltion pikkutaiteilijoita heidän rinnallaan. Olen varmaan eksynyt vääriin ihmisiin. (Toisenlaiseenkin olen törmännyt, onneksi. Siksi en tuomitse kauttaaltaan.)

No, kunhan nyt jotain ilmaisin, enhän minä oikeastaan noistakaan tiedä, tälläinen näppäilijä vaan. Mikäs minä olen mitään sanomaan.

Timppiksen kuvat on olleet ihan kivoja, Eerollakin paljon. KaikistaTimppiksen piimänlevityksistä en ole ollut niin ihastunut, mutta enhän minä mistään tiedä.

Näpsyttelen vaan.

kapa

15. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Hurrit ja saksalaiset (lähinnä ne kaksi germaanista päsmäripoppoota), kuten ranskalaisetkin jne. määrittelivät suomalaiset aikoinaan kuuluvaksi nk. "Itäbalttilaiseen ihmisrotuun".
    Ja antoivat meille finneille varsin mairittelemattomia ominaisuuksia "tutkimuksissaan". Varsinkin veljemme ruottalaiset vähättelivät meidät n. etanan tasoisiksi henkisiltä kyvyiltämme. Itse asiassa aiheuttivat paljon hallaa esim. suomalaisille Uuden Mantereen siirtolaisillekin noilla pseudotutkimuksillaan. Meitä kun ei just' tunnettu kuin noiden haukkumakirjojen perusteella. He saivat osakseen selkeän rasistista syrjintääkin. Meistä oltiin myös yllättävänkin kiinnostuneita, me kun olimme niin outoja, jo kieleltämmekin. Kaikenlaista kallonmittaajaa pyöri savutorpissa kiusaksi asti !
    Voimme -nykyisin- onneksi lohduttautua sillä että pärjäämme ihan jepulis tällä Telluksen pinnalla ja meillä on "ihan kiva" maine. Nykyisin -siis. Ja syytä onkin.

Nk. "slaavilaiset" ovat sitten jo toinen tarina ...

Itselleni on herttaisen yhdentekevää vaikka yksilö olisi violetti ja kotoisin Neptunukselta (kuten olen aina sanonutkin), jos hän on reilu otus.

En ole rasisti, enkä piittaa näennäistieteistä -näistä nykyisistäkään- muuten kuin hassuina (joskus kyllä hirveinäkin) kuriositeetteina.
    Onneksi noista haihatteluista ollaan lopullisesti pääsemässä eroon.
    Välillä kyllä hämmästyttää miten sitkeässä ne elävät. Muutamien harhaisten ukkojen hullut määritelmät -joiden vuoksi ovat miljoonat saaneet kärsiä (En  nyt tarkoita vain meitä "itäbaltteja").
    Ja nykyisin määrittelemme esi-isiemme ja -äitiemme lähtökodit aina ovelasti sinne minne ne ovat poliittisesti järkevintä sijoittaa. Ja saamme tehdä sen jo ihan itse ! Kukaan muu ei ole enää kiinnostunut meistä eksoottisessa mielessä.

Ja kapa kyllä tietää "taiteesta", hän kun on itse aito taiteilija ! Yrittää vaan juksata :D

Kauhea väsymys !!
    Hyvää Yötä !!!
    - Erska

Edit :
    Pyydän OoTeetä anteeksi, katsoin kohteliaaksi yrittää päiväni viimeisillä voimilla vastata Arvon Herran kysymykseen. - Erska
    Edit2 : Pari kamalaa kirjoitusvirhettä yritin korjata. Loput saa jäädä.