Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Fotofinlandia

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Rutanen, 5 Helmikuu 2014.

1. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36
    Vs: Fotofinlandia

Meltio vie, Saksa kakkonen :)

2. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113

Voi tsiisus...

3. markku55

markku55 Active Member

En tiedä miksi sinä sanot noin, mutta minä sanoisin siksi, että eihän noissa ole kuin muutama ns. hyvä kuva, monet ihan räpsyjä tai helvetin outoja tehtyjä kuvia niin kuin nyt tuo viimeinenkin.

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Elekeehän ny, partiotytöt ja kaikkee...
    T Jukka

5. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Pakottauduin näppäilemään kuvat läpi eilen, ja nyt sitten uudelleen. Esimerkiksi Haikion, Hurskaisen, Itkosen ja Kaesmaen settejä katson mielelläni. Aakkosjärjestyksen loppupuolella Viitalan kuvasarja oli hieno.

En kadehdi tuomareita. Kisan kokonaisuus on melkoisen sekava ja mukana on myös settejä joihin ainakaan minä en osaa reagoida kuin höh. Tosin siinä suhteessahan taide eroaa kameraseuralaisesta pikkunäpertelystä, että taiteen on usein tarkoituskin hätkähdyttää ja murtaa konventioiden rajoja.

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Taide voi myös tuottaa mielihyvää ja hyväillä sielua, usein myös niin.
    Tietysti leimautuu juntiksi, jos sanoo näin.

7. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Ei näissä piireissä. Meillehän kultainen leikkaus voi olla torstain tärkein asia.

Viitalan kuvasarja oli minulle juuri tuollainen.

8. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Sitähän tuo tavallaan oli, aikalalla perussommitelman harjoitelmaa vailla sisältöä. Schwartzenberg on toinen noita peräpään settejä, imho. Tuo Niittyrannan "....from Helsinki" oli tietylla tapaa hemmetin teennäinen tms. Sammuneet ihimiset eivät mikään poikkeus ole juur missään (jos haluaa löytää) ja niiden kuvaus ei sinällää mitään vaadi, edes ideana.
    Kaesmae oli erittäin hyvä, ehdottomasti !

9. Olli Knuuttila

Olli Knuuttila Well-Known Member

3 218
    405
    83

Täytyy kyllä poiketa tästä laukun valtavirrasta. Minusta tuolla on valtavasti hyvää kuvaa.

Hyvä kuva on mielestäni sellainen, josta jää ajatus tai jälki mieleen. Hyvällä kuvalla on kovin vähän loppupelissä tekemistä leikkausten tai varsinkaan terävyyden tai muun teknisen laadun kanssa. Saa sitä olla, on tietysti hyväkin että on, muttei sillä hyvää kuvaa tehdä. Eipä silti, kyllä tuolta sellaistakin laatua kovastikin löytyy, mutta pointti on toisaalla.

Jo nettikokoisena noista monet tekivät vaikutuksen. Printtinä varmasti vielä enemmän...

10. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Ihan kivoja kuvia osa, pitää vielä miettiä onko niistä mikään kelvollinen omaksi suosikiksi.

11. JLN

JLN Active Member

4 099
    0
    36

Mun mielestä tarkoitat tuolla rivien välissä sitä, että mikä on hyvä kuva kameraharrastajan mielestä ja mikä taas kuvauksen harrastajan mielestä.

12. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Oliko meillä lainkaan samoja suosikkeja? Ks. aikaisempi viestini.

13. Pelari

Pelari Active Member

949
    63
    28

Juntti olen, mutta tuo sivun viimeinen on silkkaa huomion tavoittelua.
    Valokuvataiteen kanssa sillä on mielestäni ei ole tekemistä.

On totta, että valokuvan täytyy herättää ajatuksia, mutta en oikein ymmärrä, minkälaisia taide-elämyksiä tämä kuva/-sarja tuo katsojalle.

14. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63

Mitähän ihmiset tarkoittaa "viimeisellä"?

Eli tarkoitetaanko viimeisellä hesarin juttua kilpailusta, vai Fotofinladian kuvasarjoja esittelevää sivua? Kuvat/kuvasarjat ovat eri järjestyksessä noissa medioissa, eikä hesari tee oikeutta sarjoille kun esittelee vain yhden kuvan sarjaa kohti. Sarjoilla on nimetkin, miksi ei viittaisi siihen, tai kuvaajaan, niin ei jäisi mitään epäselvää?

15. Pelari

Pelari Active Member

949
    63
    28

Minä ainakin tarkoitin tuon yllä olevan linkin sivun viimeistä kuvaa.
    Siis: Kenneth Bamberg: Koteka Impressions

16. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Sinun kannattaisi käydä katselemassa kuvia Fotofinlandian sivulla.

17. Vs: Fotofinlandia

Hyviä valokuvia, syvyyttä löytyy. Osa höttöisempää, esmes Sanna Kaesmaen setti on enempikin trendikästä style-kuvastoa johonkin Imageen tms. Partiotytöt kärsii huonosta toteutuksesta, Sairas Kertomus aivan liian alleviivaava, Table Rock niin nähty kuin voi (1982 lie henkisesti lähempänä) ja toi Bambergin setti on oikeastaan pelkästään performanssin tallennusta.

Haikon klassinen setti on suosikkini (valon tuntu näissä voimakas), Hurskaisen hevoskuvat ovat kauniita (vaikka juuri tämmöisen setin pitäis mua ärsyttää) ja jopa noi Lähdesmäen fotosynteesit näyttää munsta jotenkin hienoilta.

Perttu Saksan syvällinen sarja on kyllä kans hieno.

18. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83

Kyllä minusta koko tuo sinun listasi on tavattoman hyvää kuvaa, lisäksi ainakin Jokela, Niittyvirta ja toisella tapaa Huhta ja vielä kolmannella Schwartzberg.

19. Olli Knuuttila

3 218
    405
    83

Kyllä kai minä jotain tuollaista perimmältään ajattelin. Se tekniikka ei ole minulla keskiössä kun kuvaa katson, muiden tai omaa.

20. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu 2019