Ajattelin virittää Sony NEX-5N kameran skanneriksi jalustaan ja valopöytä alle, kysymys kuuluukin että miten pitää toimia 120-filmin "kuvauksessa"? 35mm löytyy noita halpoja mm Dörr merkkisiä "putkia" jotka laitetaan objektiivin eteen. Nythän on niin surkeasti että Sonylla ei NEXiin ole kunnollista laadukasta Makroa kuten esim m43 systeemin Oly 60mm macro, joten minulla on tuo OM 50/3.5, mutta ei adapteria käytössä, saisiko tuohon jonkin samankaltaisen systeemin viriteltyä kuin tässä 6x12 ja 6x6 ja 6x4,5 koon nega/positiiville ja mahdollisesti myös 4x5 silmällä pitäen? Mitään kaupallisia ohjelmia en pysty talouden vuoksi käyttää myöskään, joten esim Adobet jää heti pois ja kyseeseen tulee ilmaisohjelmat kuten GIMP. Vuescan minulla tosin on, mutta jos kameraa käyttää, niin ei liene apua tässä? Vai pitäisikö suosiolla hankkia jokin muu setti tätä skannausta varten? Skannerit ovat niin paskoja että näitä ei enää jaksa.
Vs: NEX5N skannerina, mikä linssi ja muu kalusto? Googlettamalla löytyi esim. tällaisia How do I make a negative of a picture? Entä voiko kääntää jollain vanhalla elementsillä? Niitä saanee parilla kympillä ja halvemmallakin käytettynä? T Jukka
Vs: NEX5N skannerina, mikä linssi ja muu kalusto? Termi reprokamera voisi ola osuvampi. Skanneriahan tuosta ei noin helpolla saa.
Vs: NEX5N skannerina, mikä linssi ja muu kalusto? Mulla on samainen NEX 5n ja siihen SLT adapteri. Koska käytössä on myös A700 ja nyt myös a37, niin harkitsen vain alfa sarjan objektiivien hankintaa. Tuohon negojen ja diojen skannailuun/reproiluun olen hakemassa 90-100mm makroa. Isompien negojen reproamiseen et tarvinne kuin loittorenkaita, koska makrosuhteeksi riittää selkeästi pienempi kuin 1:2 suhde.
Vs: NEX5N skannerina, mikä linssi ja muu kalusto? Hommaa se OM adapteri. Maksaa pari kymppiä E-bay kauppiailla. Voit tämän jälkeen käyttää kaikkia OM optisia osia aina loittorenkaista palkeisiin ja telejatkeisiin. ...eikä ne OM objektiivit muutenkaan ole hassumpia yleisobjektiiveja, koska ovat aika pieni kokoisia. jk
Vs: NEX5N skannerina, mikä linssi ja muu kalusto? Tuli eteen tuo OM Zuiko 80/4 ja auto-loitto sekä omalla lähilinssillä varustettuna, toimii hienosti nexissä. Vielä pitää jokin vanhan suurennuskoneen jalka jossa jalustaruuvi saada hankittua, sitten on kaikki "tekninen" laitteisto kasassa, vain ohjelmisto pitää saada selvitettyä että miten toimia tämän kanssa. Lightroom kuitenkin melkoisen kallis, lisäksi toimiiko tuo edes linuxissa? Lisäksi pitää kovalevy läppäriin ostaa vielä. Nexiin ei taida olla saatavilla virtalähdettä jota käyttää ettei tartte akuilla koko ajan vetää?
Vs: NEX5N skannerina, mikä linssi ja muu kalusto? Ebayssä tarvikemalli ~20$ Edit: Look at this on eBay: AC power adapter for Sony NEX-5N NEX-7 NEX-F3 NEX-3 as AC-PW20 w/ DC coupler new eBay
Vs: NEX5N skannerina, mikä linssi ja muu kalusto? niin on esim. http://www.ebay.co.uk/itm/Netzteil-Adap ... 5646d8b283"]http://www.ebay.co.uk/itm/Netzteil-Adapter-fur-Sony-NEX-3-NEX-5-AC-PW20-/370555794051?pt=DE_Foto_Camcorder_Ladeger%C3%A4te_Dockingstationen&hash=item5646d8b283