Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Tuotekuvaus

Keskustelu osiossa 'Valaisu ja studiokuvaus' , aloittajana Matthias, 5 Syyskuu 2008.

  1. timppis

    timppis Well-Known Member

    1 895
    154
    63
    Vs: Tuotekuvaus

    Juu tuttu tilanne, meikäläinen kuitenkin kuvaa silloin, kun on se toimenpide tai leikkaus on käynnissä.
     
  2. Vs: Tuotekuvaus

    Jätkät suhtautuu noihin, kuin sisustustoimitajat sisustuskuviin! Sit kun joutuu itte sinne niin kuvittelee joutuvansa helvetin esikartanoon, niin karseeeta siellä on !
     
  3. timppis

    timppis Well-Known Member

    1 895
    154
    63
    Vs: Tuotekuvaus

    Homma hommana, kaikkeen kyllä tottuu.
     
  4. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Tuotekuvaus

    Yhden leikkauksen olen kuvannut. Enemmän kuitenkin niitä preparaatteja ja sitten Robot-kameralla
    lukemattomia rullia silmänpohjia ;) Yksi kesä tuli nimittäin opiskeluaikana vietettyä Meilahdessa.

    kapa
     
  5. Vs: Tuotekuvaus

    Ajatuksena olisi ainakin kokeilla ottaa jonkinmoisia tuotekuvia ihan näin kotosalla. Kuvauksen kohteena esim. Paitoja,vöitä tms.

    Laitteisto tällä hetkellä: Nikon D40+18-55 kittilinssi SB-400 salama.
    1. Miten valaistus/varjostus? 2. Onnistuuko tuolla objektiivilla/salamalla? 3. Mitä kaikkea muuta tuossa pitäisi huomioida?


    "Aika kauas ollaan livetty tästä alotuksesta" Noin niinkuin vinkkinä...
     
  6. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 410
    3 043
    113
    Vs: Tuotekuvaus

    Niinpä,.... - ja 15-0 onkin saatu jo täyteen.  Mielenkiintoinen keskustelu kuitenkin. Tuli hyvin esille ikiaikainen periaate "se tekee joka osaa."
     
  7. Vs: Tuotekuvaus

    Ja se sössöttää. joka ei osaa
     
  8. Vs: Tuotekuvaus

    Ei piru,taas pääs toi herhiläinen tonne aivokoppaan, ihan sakelle lahjaksi:  Fronteiran palatsi Lissabonissa, Olen ainoita valokuvaajia jotka on päässyt sisälle kuvaamaan. Myyty Gloriaan, mun omalla tekstillä, mutta kun toi Linde ( päätoimittaja) hannailee tota julkaisua, niin  annan olla tässä vähänaikaa, tuskin se tätä huomaa...
     
  9. Vs: Tuotekuvaus

    Mutta on pakko panna vielä kommentti: musta tuossa tuotekuvauksessa aiheen erikoisuus ei ole mitään,vaan toteutus, miten aiheen näkee ja luo omanlaisesa...
     
  10. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 410
    3 043
    113
    Vs: Tuotekuvaus

    Sinä sentään  sanoit sen itse....
     
  11. Kasimir

    Kasimir Well-Known Member

    9 673
    525
    113
    Vs: Tuotekuvaus

    Samaa mieltä, tässä yksi esimerkki. Tuotepuolella en ole paljoakaan möyrinyt.
    Arkkitehtuuria jonkun verran. Ei nyt hirveästi puhki, eikä pahemmin tukossa.

    kapa
     
  12. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Tuotekuvaus

    Onkos se Fronteira rakennettu tai vajonnut vinoon?
     
  13. Vs: Tuotekuvaus

    Se Fronteira on vinossa siksi että oli niitä harvoja rakennuksia jotka jäi pystyyn Lissabonin maanjäristyksessä 1700luvulla, mutta ei sentään niin vinossa, ettei Stenway Flyygeli pysyisi paikallaan tuolla kohtalaisen kokoisella aidolla persialaisella matolla.
    Ja tääkin oli ihan pakko laittaa, aivan vinossahan se on, selvästi...
     
  14. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 398
    179
    63
    Vs: Tuotekuvaus

    Tässä on poikkeuksellisen hieno kuva, joka ainakin minua sytyttää! Juustomainen fiilis :)
     
  15. Vs: Tuotekuvaus

    Mä en nyt oikein ymmärrä. Tietysti kun olen keltanokkakuvaaja, enkä ole vielä sisäistänyt prokuvaajien juttuja, niin onhan se tietysti ymmärrettävää.

    Mutta jos on vaivautunut Lissaboniin saakka ja mennyt kuvaamaan palatsiin, missä ei yleensä valokuvaajia nähdä, niin miksei sieltä sitten voinut ottaa kunnollista interiöörikuvaa?

    Vai oliko tässä joku lehden vaatimus, että kuva on toimitettava retroväreissä ja sieltä on löydyttävä varmasti sekä mustaa, että valkoista.
     
  16. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Vs: Tuotekuvaus

    Eiköhän tuon jäljen voi laittaa skannausprosessin piikkiin..?
     
  17. Vs: Tuotekuvaus

    Näin se varmaankin on. :eek:

     
  18. Tuotekuvaus, valaisu

    Enpäs jaksanut kahlata jotta mistä höpisette, mutta tulipas mieleeni että selasin uutta Rööw-lehteä. Refereeras vapaasti:

    Laakion Jumpu sanoi kuvaavansa interiööri- ja tuotekuvausta pitkälle vain yhdellä valolla. Yhdistelee sitten toimivan valomaiseman photarissa. Ihan kiinnostava näkökulma. Sanoi ettei hermot kestä pelata isolla kalustolla ja häiriömääräkin lisääntyy exponentiaalisesti.
     
  19. Vs: Tuotekuvaus

    #Yksi valo" on se pintavalokin vaikka olisi 1X2 metriä
    www.Laakio.com
     
  20. Vs: Tuotekuvaus

    Menin vähän mämmäämään tuon edellisen nikin. Sattumalta löytyi yksi tuotekuvaus folderi isolta kiintolevyltä, joten nappasin muutaman shotin tänne. Ehkä tuo "Olematon maine" vähän parantuu ?