Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN Tuorestetta Microphenille ***harvinaista** **halpaa** **hyvää**

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana Mirrored, 11 Lokakuu 2012.

  1. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    Kuten kirjoitin aiemmin: 

    "Olisi tuossa muuten vähän liikaa Microphenille sopivaa Refinal tuorestetta... sekoittelin eilen koko 5 litraa kerralla jotta tulee hyvää.  Sitä kuluu vain 12ml filmiä kohden.  Ketähän kiinnostaisi?  Tuorestetta voi parhaimmillaan lisätä siihen saakka kunnes sitä on laitettu yhtä paljon kuin kehitettä on.  Joten jopa 80 filmiä litralla kehitettä ja litralla tuorestetta.  :eek:  (Näinhän se toimii isoissa tankeissa ja vaatii tietenkin kehitteen toiminnan seurantaa, mutta soveltaa voi aina.  Itse alan tuorestelemaan 5 litran määrää.  Pitänee valottaa seurantaa varten rulla filmiä josta voi sitten ottaa aina välillä pätkän testistripiksi.)  Pikkuputelia voisi lähettää kirjeessä.  YV."

    Aine on Agfan Refinal R.  Olen ymmärtänyt että Refinal vastaa Microphenia koostumukseltaan (aivan samoin kuin ID-11 vastaa D-76:tta).  Minulla on nyt 5 litraa Refinal kehitettä ja neljä litraa Microphen kehitettä käytössä rinnan, joita siis varastoluoksena käytän ja aina kehityksen alussa tuorestaen edellisen kehityssatsin vaatiman määrän.  Kovin pitkälle en vielä ole ehtinyt näitten kanssa, mutta toistaiseksi tuorestaminen näyttää toimivan hyvin. Ja siis kummallakin kehitteellä.  Ajan kanssa kehitettyjen filmien määrän kasvaessa sitten alkaa nähdä enemmän - ja varsinkin kun pääsen kehitettyjä tarkemmin tutkimaan.

    Tietenkään alussa mainittuihin filmimääriin asti ei kannata kuvitella menevänsä.

    Vaikkei kehittäisi litralla kuin 10 filmiä on tuoresteen käytöllä se etu että kehite muuttuu vähän verraten suurempaan muutokseen mitä tulee vain aikaa lisäämällä.  Ja onhan sekin kivaa ettei aika lisäänny.

    Mulla on tätä siis sekoitettuna viiden litran satsi ja siinähän on varmaan neljä litraa liikaa mulle.  Ei sitä kannata päästää liian vanhaksikaan.  Ohjearvo tuorestukselle on siis se 12ml/135-36 tai 120, joten esimerkiksi 30 filmiä tarvitsee 30*12ml= 360ml.

    Hinnasta sovitaan "tuoresteanomuksen" mukaan.  :)  Postimaksu vähintään + jotain ehkä tai sitten ei.  Oikeudet mielivaltaisiin tapauskohtaisiin muutoksiin pidätetään. 



    edit.
    Olen tainnut kertoilla foorumilla vesihuolistani oman kaivon suhteen.

    Tuoreste on kuitenkin sekoitettu Naantalin kunnan vesijohtoveteen.  On tietääkseni tavanomaista hyvää vesijohtovettä ja hyvältä kyllä vaikuttaakin.  Laskin veden vielä oman suodattimen läpi.
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    Vs: Tuorestetta Microphenille ***harvinaista** **HALPAA** **hyvää**

    Litra myyty, paljon jäljellä!  Vähän niin kuin entisen ajan viimeisiä maistiaisia. 

    (Menisiköhän kaupaksi paremmin jos saisi kehitteenkin mukaan?  Telefotosta saisi 10 litran pakkausta...)
     
  3. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    Vs: Tuorestetta Microphenille ***harvinaista** **halpaa** **hyvää**

    Pullo ostakaa!  Vaikkapa 0,375ml taskumatti.  Se on hyvää ja ravitsevaa, ou jee, sillä kyllä pärjäilee!
     
  4. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    Vs: Tuorestetta Microphenille ***harvinaista** **halpaa** **hyvää**

    Hyvin tämä toimii Microphenille. Tehkää Microphenin käyttö edulliseksi.  Kehitysajat pysyvät samana.  2. luokan kirjeessä voi edullisesti lähettää pikkuputelin ja pakettimaksulla sitten enemmän.  En millään ehdi käyttää tätä kaikkea itse.  Säilyvyys ei ole rajaton, joten toimintaa nyt siellä jossakin!  ;)


    Microphen on lopulta (mielestäni) aika lähellä ID-11/D-76:tta ja käy kaikille filmeille.  Joillain filmeillä toki kehitysaika jää kovin lyhyeksi, mutta minua se ei ole haitannut - päinvastoin.  (Joutuu kehitysajan päättelemään joillekin filmeille mille sitä ei ole ilmoitettu.)  Microphen nostaa herkkyyttä hieman verraten D-76:een - mutta yhtä hyvin voi valottaa totutusti ja huomioida tämän kehitysajassa -> hieman loivempi nega.

    Osuvimmin se on herkkien filmien TAI prässäyksen kehite, mutta kuitenkin vielä myös yleiskehite eikä varsinainen erikoiskehite.
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 779
    748
    113
    Vs: Tuorestetta Microphenille ***harvinaista** **halpaa** **hyvää**

    Tai hyvin osuva käyttö piilee sen herkkyyttä nostavassa ominaisuudessa: Voit laittaa filmillä kuin filmillä mittariin nimellisherkkyyden tai monilla tuplatakin sen ja silti saat täyssävyisiä negoja.

    Menekin vaatimattomuus osoittaa että liikumme marginaalin marginaalissa.