Vs: Tullit Ainakin se tekee sen, että yhä useammalla tulee kohta olemaan matkaa sinne tullin toimipisteeseen useita kymmeniä kilometrejä.
Vs: Tullit Tämän lähteen mukaan kyseessä on hallituksen esitys, eikä tullin halu lisätä työtaakkaansa. http://www.verkkouutiset.fi/index.php?o ... lisaeveroa"]http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=44206:eun-ulkopuolelta-hankittavista-pienistaekin-ostoksista-arvonlisaeveroa
Vs: Tullit ..kuten minua, jolla lähinpään Tulliin on 50km. Mistä muuten tiesivät Tullissa, että lähetyksesi ovat vähäarvoisia? Itse sain tullata lähetyksiä, jotka ovat vähäarvoisia. Kiva kuitenkin kuulla, että sinulla on mukavat kokemukset uudesta palvelusta, toivottavasti meillä muillakin alkaa tulla kamat suoraan kotin ilman tätä lisätoimintaa. ;-) 8.4 tuli ensikokemus: Sain paperi-ilmon että on tullut lähetys. Joltain Y.Wu -nimiseltä. Jaaha. No, tässä tapauksessa oli niin hyvä tuuri että löysin wanhan paketin jossa oli sama lähetysosoite; 1 Suiwo Road. Ok, on siis Hobbykingin paketti. Nyt pitäisi sis osata tämän tiedon perusteella Tullille netitse sanoa, mikä on paketin arvo ja sisältö. Katsotaanpas lisää, Itellan lapussa on pitkä saapumistunnus. Nyt Hobykingin sivuille ja omat tilaukset, niden numeroiden kanssa ei yhteistä, mutta pakettien lähetystunnus, jes, sen perusteella päästään tilaukseen ja kliksutamaan kaikki tuotteet yksitellen tullikoodeina tai kuvauksen mukaisina tullin sivulle. Tyydyin ratkaisuun pienoismallin rakenussarja. Maksan mielummin muutaman euron tullia kuin naputtelen kaikki tilpehöörit ;-) No niin, ei tullia, ja alvin pääsi maksamaan suoraan palvelusta pankin sivuilta. Ja lopuksi tullauspäätös printiksi pdf:stä. Ihan ok. Mielummin tätä kuin autoon ja Turkuun tulliin... Jos jatkossa kaikki kamat tulevat näin, niin nitä: tuli suoraan joten en maksa -juttuja ei tarvitse enää lukea. Mutta ehkä jatkossa saamme lukea: tein netissä väärennöksen viralliseen asiapaperiin ja säästän soirona juttuja? ;-)
Vs: Tullit Valitettavasti minulla ei vielä ole kokemuksia tästä palvelusta, koska kuten sanoin, vähäarvoiset pakettini tulivat suoraan kotiin. Tulli on ilmeisesti uskonut paketteihin asianmukaisesti tehtyjä tulliselvityksíä, koska ei niihin sen kummemmin puuttunut. Olen toki minäkin joutunut hakemaan kympinkin arvoisia tavaroita tullista mutta ei niistä tietenkään mitään maksuja ole mennyt. Nettitullaus ei muuten olekaan mikään Suomen tullin idea, vaan sen on oltava käytössä koko EU:n alueella viimeistään v. 2013.
Vs: Tullit Ilmeisesti Ameriikan yhdysvalloista tilataan. Filmihän on: 3920 73 10 kalvot rullina tai kaistaleina elokuvausta tai valokuvausta varten ja sen tulli on 6,3% Tämä lasketaan tuotteesta maksettavasta hinnasta+kuljetuskustannukset ensimmäiselle tulopaikalle Eu:ssa. Tästä arvosta+kuljetuskustannus vastaanottajalle, lasketaan alv 23%. http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/tuonti/mita_maksaa/index.jsp Ymmärtääkseni näin, korjatkoon joku jos tietää paremmin.
Vs: Tullit Totta, katselin vähän huolimattomasti. Tulli siis 5,3-6,5% riippuen miksi tuo oikein luokitellaan.