Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tulkku

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana fangio, 11 Toukokuu 2005.

    No koklataan nyt tätä kuvan esittämistä.
     
  1. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Tulkku lyömässä päätään kuvan reunaan....senverran tuo hento oksa näyttäs heiluvan...

    Eli sitä _niin_ paljonpuhuttua ilmaa katsesuuntaan ja peräpäästä pois. Varsin kun puolet kuvasta on nyt jumalaisen bokehin kyllästämää risukkoa...

    Muutenhan tirppa on likimain tarkka. Valo tulee epäedullisesta suunnasta, mutta sille ei aina voi mitään, jättäen pään liki mustaksi. Tosin silmässä on se tärkeä valopiste...joka luo katseen kuvaajaan.
     
  2. Onko tuo nyt se Kotka?

    edit:eek:ikeastaan ihan mielenkiintoinen rajaus yhdistettynä mielenkiintoiseen linnun asentoon. Vähän sellaista are you talkin' to me fiilistä.
     
  3. Eihän se kuvasta ulos katso. Minusta siinä on tilaa katseelle, vaikkakaan ei ihan perinteiseen tyyliin.
    Itse taas taidan tykätä tästä juuri tämän valon takia.

    Eli olin jokseenkin täysin eri mieltä.
     
  4. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Niin... mää mitään näistä ymmärrä.

    Tommoset asiat nyt tuli jokatap. mieleen ekalla katselulla. Nyt kun sanoit tuosta katseesta, niin sen voisi nähdäkkin eritavalla.... silti vasemmalla on aivan turhaa tilaa... mielestäni.

    Tosin... perinteisen sommittelun "unohtaminen" on usein aika mielenkiintoista.
     
  5. Nii-in. Minusta tuosta tulisi aika juntti, jos rajaisi tiukemmin vaikka niin, että poikki pyrstön ja nykyisen reunan puolivälistä.
     
  6. Minua häiritsee taustan risut. Eikä tuo sommittelukaan ole minun silmääni.
     
  7. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Ei välttämättä... Itse koen että se oksa jolla tirppa istuskelee, voisi alkaa kuvan liki nurkasta. Jolloin se saisi voimaa itseensä... ja sommitteluun. Nyt oksa nousee "jostain" kuvan alareunasta ja sen vasemmalla puolen on aika turhaa tavaraa... kuvalle ja sisällölle merkityksetöntä.

    Ja se oikea reuna... jos sitä ei nyt kutsuta katsesuunnaksi niin se hento oksa olisi kiva näkyä kokonaisena (aika lähellä)... senvarran sitä tilaa sinne kaipaisin.
     
  8. Saattaa olla oikeutettu toive. Ei siitä varmaan paljoa puutu.

    Kuva on viime syksyltä. Luulen, että rajasin sitä silloin, joten se voisi olla mahdollista rajata uudestaan. Toisaalta, saattaa olla mahdollista ottaa myös uusia kuvia. Jotenkin itse vaan tykkäsin tosta valosta ja kurkkauksesta.
     
  9. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Näitä lisää ;)
     
  10. Löysin alkuperäisen kuvan. Olin katkaissut seisomaoksan, koska se jatkui kuvassa uusien oksien risukkona.
     
  11. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Noh... hyvä keskustelu tästä silti tuli. Lisää vastaavanlaisia vaan kehiin.
     
  12. En varmaan laita!!!!
    Minuahan ei kritisoida!!!!!!!
     
  13. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Ei niin... mutta joku opetus voisi olla paikallaan ;)
     
  14. En pidä. Pystyt parempaan. ;)

    Millä putkella kuvattu? Voisi olla terävämpikin.

    Kuvakulma ja sommittelu tökkii mielestäni. Risukko on tylsä. Linnussa ei sinänsä mitään vikaa.
     
  15. Ei tietenkään linnussa ole mitään vikaa. Kuvaajassahan se aina on - paitsi tässä tapauksessa vika oli kalustossa, jota on helppo syyttää.

    Käytössä oli 1D ja 100-400 IS ja jotenkin on semmoinen fiilis, että olisi välissä ollut vielä Tamronin 1,4 TC.

    Että eihän tämmöisillä tietenkään synny mitään harrastelijatasolle riittävää....
     
  16. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Kuva näyttää pokkarilla kuvatulta ja 1:1 cropatulta. Sommittelu ym ei toimi omaan makuun. Yhdyn simosiin (ei mitään seksuaalista).
     
  17. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Lienenköhän kaavoihin kangistunut, mutta minusta tuo lintu on menossa kuvasta pois. Jos tipu olisi toisinpäin, kuva olisi ihan eri luokkaa.
     
  18. Mua niinku häiritsee itseasiassa kaikki tossa kuvassa...toi on vinossa toi lintu