Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

TTL salama canoniin + värisuotimet

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Jukkis71, 22 Helmikuu 2017.

  1. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Ilmenee kasvavaa tarvetta ttl-salamalle, jossa high sync toiminto eli voisi käyttää nopeita suljinaikoja.
    Canonin 600 malli on hinnaltaan aika suolainen satunnaiseen käyttöön.
    Onhan noita esim. digitarvikkeessa, esim Nissin, Godox jne ja mukana tulee lähetinkin salamakenkään ja salamassa vastaanotin (ainakin Nissin).
    Noissa halvemmissa ei vain ole värinkorjaussuotimia keinovalolle mukana. Saakohan niitä erikseen?
    Olisiko kenelläkään suositella jotain merkkiä ja suotimia?
    Mitä kokemuksia youngnuosta jne?
    Olisin kovin iloinen vastauksista.
     
  2. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Onko Canonin oma 430 ex-II sitten liian tehoton tai heikkoa tekoa?

    Ei tietenkään toimi radiolla suoraan, mutta Youngnuon lähetinyksikkö + vastaanotin tai pari vastaanotin/lähetintä ei paljoa kustanna ja sen jälkeen TTL toimii langattomasti missä vain minkä vain Canoniin sopivan TTL-salaman kanssa.

    Värikelmuja saa erikseen joko liuskoina tai itse saksittavaksi.
     
  3. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 168
    502
    113
    Kyllä siinä saisi forcea olla. Nissinin Di866 mk2 ja hankit erikseen ne kupolit siihen. Ainoa ongelma ammattikäyttöä ajatellen on, että tuo kuumenee aika nopeasti, mutta on tehoon nähden halpa ja siihen saa niitä "kokokupoleita" värillisinä.
     
  4. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Mulla on kaksi (harrastekäytössä) Yongnuo:n YN600EX-RT ja niiden kontrolleriyksikkö YN-E3-RT. Hyvin on toimineet reilun vuoden kokemuksella ja suunnitelmissa on hommata vielä kolmas salamayksikkö. Minusta on kätevää kun ei tarvi noita radioyksiköitä ja niiden akkuja käpistellä erikseen. Ainoa huomio toiminnasta on tuo teho: Suurin teho ja siitä seuraava pienempi on kokolailla samat. En tiedä onko toi suurin teho sitten spekseissä vai onko tuossa jokin muu syy.

    Suodattimia varten saa erilaisia kiinnityssydeemejä salamaan (tällaisia mulla ei ole) ja itse suodatinkalvoa arkkeina (mulle tulleet on kooltaan luokkaa A4), josta leikata sopivia palasia tarpeen mukaan. Mä muuten ostin myös lajitelman kalvoja (LEE Filter Designers Edition, koko luokkaa 9cm x 4cm), joilla pääsee kokeilemaan vaikutausta ja niissä on myös kullekin mukana päästökäyrä - jos niistä on kiinnostunut.
     
  5. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28
    ^Mulla olis tyhjänpanttina yks uudensorttinen Yongnuo:n YN600EX-RT ja kontrolleriyksikkö YN-E3-RT. Tarjoa ja osta!

    Syy miksi myyn, on se että salamissa ei ole virransäästötoimintoa niin kuin Canonin 580ssä. Jostain syystä YN600EX-RTtiätää käyttäessä unohdan AINA keikan jälkeen virrat päälle ja sitten noon patterit tyhjänä..
     
  6. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Salamasta (​Yongnuo:n YN600EX-RT) olisin kiinnostumut, jos et ole aivan mahdottomasti jo laukonut. EBay hinta uudelle on satasen kieppeillä (toimituskuluineen), joten vanhasta hieman vähemmän.
    Jaa niin laitteet on Jyväskylässä - tuleeko posteineen liikaa hintaa.

    Pelkkä virtojen katkaisu ei auta, kun salama kuluttaa akkuja silti! Pitää avata ainakin patteriosaston kansi, jos ei ota niitä kokonaan pois.
     
  7. PKivireki

    PKivireki Active Member

    722
    31
    28
    No 50 € salami, hajotin ja lähetin. Ja postikulut sen kyban.
     
  8. Jaava

    Jaava Active Member

    1 461
    1
    38
    Pistin privaattipostia.