Vs: Tse tse kyyhky Nämä on sun kuvat on lähtökohdaltaan aina epäteräviä. Ehkä sulla on kamerassa joku väärä tarkennus-asetus ? Mulla oli joskus jatkuva tarkennus päällä ja ihmettelin, miksi kuvat ovat aina epäteräviä. Tai sitten otat kamerasta sellaisen otteen, että painat jotain nappia, joka ottaa tarkennuksen pois päältä? Kannattaa tutustua kameran tarkennustoimintaan. Kun saat perusasiat kuntoon, eli tarkkoja kuvia ja horisontin suoraan, niin keskustellaan sitten sisällöstä ja sommittelusta. T Jukka
Vs: Tse tse kyyhky Heh, jos kuvan epäterävyys estää näkemästä sisältöä (tai somittelua) on joko puusulmä tai muuten vaan sokea. Tekniikka on kuitenkin vain tekniikkaa. Tiukan paikan tullessa sitä vaikka ulkoistaa kuvaustapahtuman.
Vs: Tse tse kyyhky Saat toiset, koska olen samaa mieltä. Joku tuossa kameran käytössä häröö, kun kovin usein kuvat ovat sössöä. Eikä vain siksi että on haluttu kapea doffi 1.4:n aukolla. jne.. vaan että tarkennus on muutoinkin usein väärässä paikassa jne. Mutta veikkaanpa, ettei herraa kiiinnosta vaikka sanon tämän vittuilematta, kuten jukkiskin.
Vs: Tse tse kyyhky Hauskaa että kaikista toivottomimmat tapaukset röyhistää egoaan pulu kuvan kohdalla Jospa äiskä tai iskä varais seuraavaan "näyttelyyn" vaikka finlandia talon
Vs: Tse tse kyyhky En tunne olevani toivoton, lahjaton ehkä, mutta sekään ei haittaa koska kuvaan lähinnä omaksi iloksi enkä muille ja ymmärrän kuinka kamerani toimii. Sinä joka kuvaat omien sanojesi mukaan muille (valitettavasti) et ilmeisesti kestä, kun osaamisesi kyseenalaistetaan. Näyttelyistä, kun nyt ilmeisesti haluat kohottaa omaa egoasi sillä että olet sellaisen pitänyt.. Olen kiertänyt erilaisia valokuva näyttelyitä riittämiin huomatakseni, ettei kaikkia maailman kuvia kannata kirjaston seinälle ripustaa. Mutta pidä pääsi, vaikka lieneekin täysi. Tämä riitti minulle.
Vs: Tse tse kyyhky Aina samat lässytykset, kun sireeni postaa kuviaan tänne Kannattaiskohan jo (yrittää) oppia palautteesta, joka on ainakin jossain määrin rakentavaa?
Vs: Tse tse kyyhky En kyllä tarkoitanut sinua, kirjoitit samaan aikaan kuin minä, enkä jaksanut muutaa kirkoitustani. Tosin en tiedä kuvauksestasi mitään joten, en tiedä kuulutko joukkoon..
Vs: Tse tse kyyhky Rakentavaa? Siis kyseessä on räpsy pulusta ja mitä mun pitäis oppia? Näistä voi kritisoida, jos on jotain sanottavaa? http://sirenjari.1g.fi/kuvat/Top 120/
Vs: Tse tse kyyhky Ei sisällöstä voi yksinkertaisesti voi puhua, ellei horisontti ole suorassa. Horisontti on aliarvioitu tekijä kuvassa. Jos ei ole suorassa, se vie aina huomion mahdollisesti kuvan pääasialta, kun vinona se häiritsee niin paljon. Sä et osaa käyttää kameraa. On se ihme, kun jotkut saa teräviä kuvia vaikka 50 euron pokkarilla. Ei voi olla mahdollista, että d300 ja 70-200 VR ovat molemmat epäkunnossa. Sä painat jonkun väärän napin alas kun käytät kameraa vahingossa tai sitten sulla on tarkennusasetukset väärin, usko jo vihdoin. Toivoton tapaus on puolestaan se, joka ei saa tarkkaa kuvaa (puhumattakaan horistontista). Silloin kuvia joutuu aina selittämään sanoin ja selittämään sisällöstä sanoin jotain ympäripyöreää. Näin ollen voi ottaa millaisen tahansa kuvan ja perustella sen sanoin ja haukkua arvostelijat valokuvauksesta ymmärtämättömiksi ihmisiksi. Mitä ihmettä teet Cs3:lla, kun et osaa alkeellisintakaan kuvan terävöitystä? Myy se mulle halvalla. Saat tästä viestistä ilmaiset naurut T Jukka
Vs: Tse tse kyyhky Aevan mahtavia kuvei, varsinkin nämä kaksi eri taideteosta tuosta sarjasta jäivät mieleeni: http://sirenjari.1g.fi/kuvat/Top 120/072Siren.jpg http://sirenjari.1g.fi/kuvat/Top 120/066Siren.jpg
Vs: Tse tse kyyhky Rakentava palaute on rehellistä ja perustuu tosiasioihin. Näin ollen, jos kuva on epäterävä, se on epäterävä. Sitä tosiasiaa ei pelasta mikään pinnallinen mukasyvällinen lässytys kuvan sisällöstä, tulkinnasta, muiden ymmärtämättömyydestä jne. Sama totuuspohja koskee horisontin suoruutta. Rehellinen palaute koskee, koska se osuu maaliinsa. Mielellään vastaanottaja torjuu sen täysin, koska hän ei halua tunnustaa tosiseikkoja. T Jukka P.S tosin antamassasi linkissä on ainakin yksi horisontti suorassa. Harmi, että se on sommiteltu keskelle kuvaa. Parhaat kuvat siellä ovat lapsista. T Jukka
Vs: Tse tse kyyhky Talteen jälkipolville...klassikkomatskua. Fanitan sua melkein jokaisen sun viestin jälkeen yhä enemmän. ... Jartsa hoi, originaalia jakoon!
Vs: Tse tse kyyhky Tervetuloa fanikerhoon! Horisonttia ei saa laittaa edes tarkoituksella vinoon! T Jukka