Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Fuji instax WIDE 300 - kokemuksia?

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana TStoor, 12 Elokuu 2015.

1. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 174
    76
    48
    Onko tästä, instax WIDE 300, käyttökokemusta?

http://www.fujifilm.com/products/instant_photo/cameras/instax_300/

2. Vs: Fuji instax WIDE 300 - kokemuksia?

Ei muuta kuin että tuo kamera on todella iso fyysisesti :)
    Olen tuota joskus itsekkin miettinyt, kunnes näin tuon livenä totesin että ei kiitos.

3. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 174
    76
    48
    Vs: Fuji instax WIDE 300 - kokemuksia?

Just spot on! Tätä mietin myös, ja nettivideoista on aika paha arvoita tehdä.

4. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 174
    76
    48

Nåjaa, nyt saan itse kokeilla. Hain tällaisen fotoyksistä.

Onhan se isohko, mutta menettelee ja kaksi kertaa isompi kuva vert. pienempään malliin on hyvä asia. Kivaa jälkeä tekee kylläkin.

5. Vs: Fuji instax WIDE 300 - kokemuksia?

Eli mistä tuota ja sen filmiä saa pääkaupunkiseudulla hyllystä? Kokeilin messuilla ja kamera teki nättiä jälkeä sisälläkin (ottaen olosuhteet huomioon).

6. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Fotoyks, Fredrikinkatu 51 oli hyllyssä pari viikkoa sitten kun siellä piipahdin. Oletan että tstoorkin viittasi juuri samaan paikkaan.

7. romano

romano Member

59
    0
    6

Minulla on itselläni kokemusta aiemmasta 210-mallista ja lukemieni arvostelujen perusteella tuo 300 on teknisesti, optisesti jne. sama laite mutta eri kuorissa, lisättynä jalustakierteellä. Instax Wide -sarjasta puuttuu vakavampi kamera.

Olen 210:llä kuvannut noin 120 kuvaa ja todennut että kyllä tämä lunastaa ne odotukset mitä minulla sille olikin. Kamerassa taitaa itsessään olla vain pari-kolme suljinaikaa, aukko on kiinteä ja sitten on mahdollisuus "tummentaa" tai "vaalentaa" kuvaa. Filmi on aina 800 ISO. En ehdi nyt hakemaan speksejä esille mutta muistaakseni tosiaan suljinaikoja ei ole ainakaan kovin monta. Olen enemmän harrastanut sisäkuvausta ja muutamien yritysten jälkeen olen saanut 1-2 orjasalamaa käyttämällä valotuksen mukavasti onnistumaan: yksi tehokas salama vaaleaan kattoon, toinen jostakin sivulta ja kolmantena kameran oma salama suoraan päin. Ulkona olen kuvannut vähemmän, sen verran kuitenkin että hämärässä tai oikein kirkkaassa valossa joskus epäonnistuu, muuten tavallisesti onnistuu. Erityisesti vaaleaihoiset ja -hiuksiset henkilöt ovat haastavia kuvattavia. Parhaimmillaan kamera on silloin kun kuva-ala on noin kolmen hengen väljähkö ryhmäkuva ja etäisyyttä selvästi alle kolme metriä. 

Tämä kamera on hyvä ohjelmanumero kun on vaikka lastenkutsut, joissa voi antaa vieraille mukaan kuvamuiston heti.

Filmiä olen ostanut saksan ebaystä ja amazon.de:stä.

Minulla on tuollainen 210-malli myynnissä tällä foorumilla.

8. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 174
    76
    48

Täältä löysin wide filmiä viime viikolla:
    kuvajainen.fi

Mutta, tänään on myös Fotoyks, Fredrikinkatu 51, hylly täyttynyt sekä widellä, että minillä.
    Kotiin tuli 40 ruutua wideä ja 80 on jo kuvattu aikaisemmin.

9. Vs: Fuji instax WIDE 300 - kokemuksia?

Taitaa olla myös Telefotossa noita Fujeja eri versioina hyllyssä!!?

10. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 174
    76
    48

Juu ainakin wideä löytyy nyt. Viime viikolla ei.

11. TStoor

TStoor Well-Known Member

3 174
    76
    48

Spot on myös tämä: "Tämä kamera on hyvä ohjelmanumero kun on vaikka lastenkutsut, joissa voi antaa vieraille mukaan kuvamuiston heti."
    Kamera tuli hankittua kun päiväkotiin pitää (saa) viedä perheestä kuvaa ja vaikka kuvia löytyy niin ajattelin, että nyt kokeillaan jotain muuta ja itse kuvantekoprosessista tuli myös erittäin engageeraava.

12. kuparikettu

kuparikettu Member

358
    0
    16

Jolla on ylimääräistä rahaa, voi tietty valita tämän tien:
    http://www.polaroidconversions.com/instax/

13. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Käytin instaxia suurinpiirtein noin, tosin tyttären yo-juhlilla. Sen jälkeen kamera on lojunut aika käyttämättömänä, mitä nyt muutamia satunnaisia vieraita olen kuvannut.

Suurehko koko rajoittaa Instaxin käyttöä. Ei tule kuljeteltua sitä ja kotona on vain rajalllisesti kuvattavaa.