Argosin hienon Simpsiökuvan innoittamana uskaltauduin minäkin löytämään pari Pohjanmaan vuorta. Uturinne ja Kaustinen, olkaa hyvä (ei ihan uusia) kapa P.s. On Simpsiökin kuvattu.
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos je vous remercie! Näin ne vuoret on nähtävä. Alimmainen kuva voisi olla yhtä hyvin Simpsiö Outdoor Resortista.
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos Alimmainen kuva voisi olla yhtä hyvin Simpsiö Outdoor Resortista. Ensimmäisessä jopa näyttäisi olevan tiessä nousua Voihan se tietysti olla visuaalinen harhakin. Jylhät on maisemat, Higg
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos Mulla nuo negat työhuoneella, kotona vain nämä huonolaatuiset jpg:t. Noissa kun luki vain Lapua, niin enpä muistanut, että olisiko ollut rinteen nimi Simpsiö. En ole sinnepäin laskettelumatkoja talvisin tehnyt. Tuossa nyt kuitenkin vielä yksi tuolta Kaustisilta, vai onko se nyt Simpsiö nimeltään. Tuon projektini kuvata noita rinteitä kun aloitin, niin Suomessa oli 155 hissillistä rinnettä. Matalin Oulussa, 25m korkea. Ovat sitä sittemmin nostaneet. Kuvasin noista satakunta, hieman yli. Panoraamakameralla, mustavalkoisena. Viitisen ruutua kerrallaan, jotta neljä saisin naarmutettavaksi ja yksi jäisi koskemattomaksi. Pitäisi nuo naarmuttamattomat joskus skannata. P.s. Semmoista vielä, että sen koosteen nimi on "After Ski". kapa
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos Aika mato olet tuossa "Artifical Aging" tekniikassa, On tuolla yksi aika kova "Muotikuvaajapelle" USA:ssa joka alkoi hankkimaan katu-uskottavuuta kuvilleen (Bruce Weber) teki Mv ja väriprintit, heitti studion lattialle ja läveli niitten yli pari kertaa bootseillaan, vielä vähän rypisti ja ruttas, Sitten vaan vähän siloitteli senverran että meni pintaskanneriin, Aika rajua jälkeä... Sen tekele on mm. Chet Bakerin levynkansi, jonka Jouni Harala heti kyyppas mun kokoelmista
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos Hiukan sekoitusta pakkaan. Muutama vuosi sitten olin Keuruulla erään tutun mökillä. Mökkitie lähti Simsiöntiestä. Juttelimme mökin omistajan kanssa ja hän tiesi kertoa että Simsiöntien nimi on tullut Lapuan Simsiövuoresta. Herää kysymys mistä on kysymys. Kuuluuko p kirjain alunperin Simsiölle vai ei?
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos Paikannimistötieto päivitetty. On jo muutama tovi kulunut, kun tuolla Simspsiön rinteillä laahustin. Pistetään vielä yksi kiellon päälle. Kauniit ovat kesäiset maisemat Nipastahkolla. kapa
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos Toivottavasti Kasimirin ansiokas kuvasarja on saanut ansaitsemaansa huomiota. --# mb
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos Viimeinen on mun mieleen. On niin erilaista eri vuodenaikana.
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos Vaikka perusteetonta kehumista ei arvosteta miksikään, kehun silti. Minua vahvasti miellyttäviä jokainen, varsinkin kun "postikortti" sarjaa sai kädessä pidellä, niin ymmärtää millaisia nuo kenties voivat olla paperilla. Hienoja!!
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos Kiitosta vaan. Alkavat olla jo kymmenisen vuotta vanhaa kamaa. Viime vuosituhannen lopulta. Kaksi kesää kiertelin noita kuvaamassa. Kotomaassa eivät oikein kelvanneet minnekään. Keski-Eurooppalaiset ottivat mielellään. Mustavalkoisia alunperin, sitten tein noita väriversiota, joita oli esillä Arktikumissa Rovaniemellä Leuku-näyttelyssä. Odotellaan vielä muutama tovi, niin ehkä tännekin kelpaavat. Yksi vielä, sellainen pystypanoraama ja sitten loppu näistä postaaminen: Louekallio, Pohjanmaalla tietty. kapa
Vs: Pari vuorta Pohjanmaalta, Hommage a´Argos Jos on kyse tuosta turistirysä Nilsiän Tahkovuoresta, on mulla sellaisia shotteja kovalevyllä joita ottelin, kun mun tartti illalla pitää seuraa rouvalle after ski meiningissä. Päivällä hiukan porukat tuijotteli kun jäbä tuli hiihtohississä ylös, mutta ei hypännytkään pois, sojotteli vain Leicalla maisemia ja meni samantien, yksin koko jonossa, alas... paljon on maisemat paremmat alasmennessä. Sitten tähän pelleilyyn kyllästyin ja annoin vaimolleni lahjaksi ratsastuksen aloituskurssin. Ei ole tarttenut enää mennä sinne mukaan kun vaimo taputtaa pollea ja varmaan kertoilee sille huolensa lönkytellessään pollella. Nytkin se lähti Argentiinaan ratsastamaan, kun siellä on vähän paremmat kelit, ja saattaa olla että saan huomenna, saunaillassa, parempia näkymiä kuin sieltä Tahkon huipulta.