Vs: Metallimessu Se missä toi Agnes oli ylksin oli paras. oiskohan ollu neljäs, Osaa noin moneen laskeakkaan.
Vs: Metallimessu Vaikuttava sarja. Se kuva, missä on tosissaan rukoilevat nuoret kirkon penkissä oli jotenkin pysäyttävä.
Vs: Metallimessu Sekä messulla että metallilla voi kyllä purkaa ja ilmaista samaa asiaa eli vaikkapa tunnetta, tahtoa, kokemusta ja fiilistä maailmasta jne. En hyvällä tahdollakaan löydä näistä kuvista sen enempää messua kuin metalliaakaan. Ehtoolliskalkeista ja korvakoruista löytyy kuvia vaikka Caratian mainoslehdestä, joten ne eivät oikein riitä luomaan tunnelmaa. Sitä on vaikea sanoa onnistuiko kuvaaja vangitsemaan epäonnistuneen tilaisuuden vai päinvastoin tai mitenpäin kaikki oikein tapahtui. Messun ja metallin uskoisi olevan jollakin tasolla henkilökohtaisesti puhutteleva tilaisuus. Kuvissa ei puhuttelusta ja kontaktista ole merkkiä, sen sijaan läsnä on jonkilainen väljähtynyttä avuttomuutta henkivä etäisyys ja sisäänkääntyneisyys. Kuvien perusteella kaikki tuntuu olevan kaunista, mutta täydellisen mitään sanomatonta, se ehkä sopii messuun, tuskin kuitenkaan metalliin.
Vs: Metallimessu Metallimusiikin edustajilta olisi mielestäni lupa odottaa edes jotain itsekritiikkiä. Nyt tätä Suomen kansallisaarretta ollaan korruptoimassa niin että pahaa tekee.. anteeksi teköö. Mutta nämä soittajathan eivät eivät edusta musiikkielämää ensisijaisesti vaan uskontoelämää, kulttuurimme ei niinkään kaunista kukkaa. Linkin takana on aivan kammottava kuvasarja, lähes kamalinta mitä olen ikinä musiikkiin liittyen nähnyt.
Vs: Metallimessu Kuvien perusteella jää kyllä että puitteet olisivat olleet varsin kevyet. Eli kuvittelin itse mielessä että siellä olisi ollut kuin kunnon rock konsertissa. Jotenkin tosiaan se tunnelma on poissa ja se fiilis. Ehkä laajakulmaisempaa optiikkaa olisi voinut olla yleiskuvien saannissa. Myös tuo naislaulajasta olisi voinut olla joku itse suoritukseen liittyvä kuva. Ymmärrän että olosuhteet ovat olleet mitä on ollut mutta teoriassa kuitenkin pohdinta on tälläiset. No se että kyllä nämä kuvat jo kääntelisin mv. Rukoilevat pojat oli ok kuva ja sitten tuo naislaulaja. Ps. Hyvä kuitenin että kuvat laitoit esille, ehkä turhan suuret odotukset oli itse vain tuosta aiemman jutun perusteella.
Vs: Metallimessu Minulle annettiin mahdollisuus kuvata tätä messua ja kuvat tulevat kirkon käyttöön. Itse olin pettynyt valaistuksesta. Odotin värivaloja sun muuta savua. Messu oli aivan kun jumalanpalvelus, ainostaan musiikki oli hevityylillä soitettu, siis ne samat virret kun muutenkin. No tilaisuus oli hiukan laimeampi kun olin itsekkin olettanut. No eipä siitä saa väännettyä sitten kummepaa. Kuvista tuli hyvin konservatiivisen oloisia kuten oli messukin. Olen pahoillani jos itse ja muutkin odottivat enemmän hevikonsertin oloista settiä. Nyt kun miettii, olisiko semmoinen juttu kirkoomme sopinutkaan. EDIT: En itsekkään käynnyt katsomassa esittelyvideota metallimessu linkin takaa. Se olis voinnut odotuksia muuttaa. http://metallimessu.com/media/metallimessun-esittelyvideo/
Vs: Metallimessu Jos "messu" on paska kaikkine humpuukisolisteineen ja paskamusiikkeineen (millä ei -edes- pitäisi olla mitään jakoa missään kirkossa, moskeijassa, synagoogassa jne.) se EI OLE dokumentoijan vika? - Eero
Vs: Metallimessu Mua nii kauhiast heti eti kuvast alkae askarrutti, että miksä ihmeesä noisa kuvisa on tommone photoshopin smart blur-filtterin läpi veretty efekti (vai liekö jonkun maagisen antinoise-efektin aikaansaamaa)?