Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Tori.fi kaltainen sivusto vain kuvausvälineistölle?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana kaevinkone, 31 Tammikuu 2024.

Näen tällaisen sivuston tarpeellisena

  1. Kyllä

  2. Ei

Results are only viewable after voting.
    Tervehdys!

    Näin aloittelevana kuvaajana olen hankkinut lähes kaikki kuvausvälineistöni käytettynä. Haluan kuitenkin tehdä kaupat kasvotusten, jotta voin tarkistaa välineen todellisen kunnon ennen kauppoja, enkä muutenkaan luota Postiin, mitä tulee optiikan kuljetukseen..

    Olen tässä miettinyt uuden verkkosivun tekoa. Taidot kyllä riittää, mutta kyselenkin olisiko täälläiselle sivustolle edes kysyntää..

    Tässä muutamia omia "ongelmia" nykyisistä ratkaisuista:

    - Tori.fi on sinänsä ihan hyvä sivusto, mutta täytyy kahlata kaikki ilmoitukset läpi, jos haluaa löytää omalle rungolle jotain sopivaa

    - Facebookin "kamerakirppis" ryhmissä listaukset tulevat ympäri Suomea

    Olisiko täällä muilla mielenkiintoa tällaista vain kuvausvälineistölle tarkoitettua "tori.fi" kaltaista sivustoa kohtaan, jossa voisi filtteröidä muiden myyntilistauksia siten, että sivusto näyttäisi esimerkiksi pelkästään tietyllä objektikiinnityksellä myynnissä olevat linssit omalta paikkakunnalta?

    Tähän voi myös kommentoida, jos mieleen tulee joitain kaipaamiasi ominaisuuksia, mitä nykyisistä ratkaisuista uupuu.
     
    Viimeksi muokattu: 31 Tammikuu 2024
  1. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 722
    3 245
    113
    Screenshot 2024-01-31 at 16.41.45.png Kyllähän Torin haulla tuommoinen onnistuu jo nyt. Ainakin melkein.
     
  2. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 283
    1 257
    113
    Mutta eikös siellä liiku kaikenlaisia epärehellisiä veijareita jollaisia taas täällä tietenkään ei:)
     
  3. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 722
    3 245
    113
    Aivan, semmoinen erohan siinä on. Täällä odottaa se Toijalan tori kaikenlaisia venkuloita.... :)
     
  4. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    Sehän on se venkuloiden viimeinen pysäkki...
    ( hymiö )
     
  5. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    Ei kannata, silti, tuudittautua ajatukseen että joku "sivusto" olis ikuisesti puhdas skoijareista ... ne on vähän niinku voda - tuppaavat tunkeutumaan kaikkialle jos vain vähänkin rakoa ...

    Aika vähän varsinaisia huijareita ollut millään myyntipaikoilla. Joskus, harvoin, kyllä. Pistetty yleensä - armottomasti - kuriin... Omituisia nilkkejä ja höppänöitä muuten kyllä välillä.
     
  6. canonmk4

    canonmk4 Well-Known Member

    1 594
    561
    113
    teenhän minäkin siellä kauppaa, paremmin siellä kauppa käy kuin tietyillä palstoilla, mutta mutta jos teet ostoilmoituksen vaikka objektiiveista niin hetki menee niin huijarit iskee, kuvia tarjolla ja hinta edullinen, kyselet tietoa ostajasta tai puhno: niin siihen loppuu tarjonta tai laittavat jonkun muun p: numeron, itsellä kävi n. pari vuotta sitten että huijari sai satasen vedettyä, käytti setänsä tietoja, tein torille ilmoituksen ja poliisille, muutama kuukausi sitten tuli Oulun käräjäoikeudesta nippu papereita, tämä jätkä Raahesta(tiedän nimenkin) oli vuoden aikana huijannut 28 henkilöä jotka olivat tehneet rikosilmoituksen muutamista kympeistä muutamaan sataseen,no poika sai vaan pari vuotta ehdollista ja varmaan jatkaa mutta ei sedän tiedoilla setä oli kanssa tehnyt pojasta rikos ilmoituksen, että silleen.
     
  7. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    Taitaa olla sama joka kerran, vuosia sitten, huijas, olemattoman valokuvaustavaran myymisellä, multakin fyrkkaa. En vienyt asiaa itse oikeuteen vaan tongin selvillä mistä tavoittaa ja kundi palautti fyrkkani heti kun "juttelin".
    Ainakin samalta suunnalta ja tuollakin, hyypiöllä, oli kymmeniä huijauksia rosiksessa.
     
  8. Harrastan kameroiden ja objektiivien ostoa ja myyntiä sekä harjoittelen niiden korjausta. Kohtuu uutena täällä/ensimmäisen postaus. Minuakin huijattu. Minulla on kaveri Helsingissä, joka voi noutaa ja postittaa minulle. Olisi kiva saada porukka, joka pystyisi varmistamaan epäilyttävät myyjät käymällä paikan päällä. Saisikohan täältä sellaisen koottua? Itse asun Oulussa.
     
  9. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    Meinaatko että keräät oikeinpa sellaisen gangsta-lynkkaus-sakin ;), joka puskee koteihin jos "tuntuu siltä että joku pikkusen epäilyttää"?
    Taitaa olla parempi jättää tekemättä jos ei ihan itse uskalla & pysty asioita _ASIALLISESTI_ hoitamaan ja suosiolla antaa ammattimiesten/-naisten hoitaa hommat - vaikkapa virkavallan - jos ihan todellisia & oikeita todisteita...
    Lain suhteenkin, lievästi ilmaisten, kyseenalaisia suunnitelmia, puhumattakaan tolkullisuudesta.

    Tuonko, gängin kokoamis -neronleimauksen, takia tänne kirjauduit? LOL...

    edit. tosta nappeihin musaa kun meette ojentamaan niitä "epäilyttäviä" ;)
     
    Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu 2024
  10. En kyllä ajatellut noin asiaa. Ihan olisi tarkoitus toimia niin kuin asuisin ko. paikkakunnalla kun myyjäkin. Olisi vain tuttu, joka noutaisi ja postittaisi. Ostettaessa postin välityksellä ei tarvitse olla kuin pieni epävarmuus, että tule huijatuksi, niin yleensä jää kauppa tapahtumatta.

    Jos on tapahtunut oikeasti huijaus, niin olen kyllä ne viranomaistahona toimivalle poliisille ilmoittanut.

    Ei ollut siis mitään ojentamisporukkaa tarkoitus koota. Tarkoitus oli ainoastaan helpottaa kamerakaluston kauppaa.

    Minulla siis kaveri Helsingissä, joka voi siellä noutaa ja postittaa. Olisi kiva, jos olisi vastaavia muuallakin. Bensat ja postit maksan reilusti kaverille. Voisin noutaa ja postittaa täältä Oulun seudulta, jos joku minuun luottaa enemmän kuin mahdollisesti hieman epäillyttävään myyjään.
     
  11. Est

    Est Well-Known Member

    17 146
    1 829
    113
    Hyvä tietää.
    Toivottavasti kaupankäynti on oleva toivottavan reilua ja tyydyttävää.
    Itse epäilen että "suomalainen perirehellisyys" laimenee, tulevaisuudessa. Ikävä kyllä mutta toivon, tottakai, ettei.