Täältäkin ääni Philipseille. Pari kertaa olen mennyt vipuun ja persiistä ovat olleet; stereot, yms yms. Omissa Sonyn vehkeissä ei ole ollut moittimista. On tullut hommattua pari töllöö sekä DVD-soitin. Sonyn vahvistimista olen kuullut paljon moitteita. Se sijaan Yamahan vaffarit on toiminut pirun hyvin. Pentaxit on pettänyt, mut Canonit toimii vieläkin moitteetta. Ford. Enkä puhu ny jenkki fordeista. Ei kummiskaan yhtä paskoja mitä Opelit mutta eivät ansaitse kehuja. Olen ostanut kaksi kännykkää. Molemmat Nokialaisia. Ei moitteen sijaa. 3310 toimii ja palvelee hyvin. Mitä sitä puhelimella tarvitsee muuta tehdä kuin soittaa ja lähetellä tekstareita?? Toimii myös herätyskellona. Pirusti oon kyl kuullut moitteita Nokialaisista...
Hmmm... en tiedä Golden Star-merkin ja LG:n yhteydestä, mutta tiedän että Golden Star -merkillä on myyty paljon muutakin kuin elektroniikkaa ja kodinkoneita.. Itse tuotin takavuosina Golden Star-kahluuhousuja malliksi. Väri oli suurinpiirtein sovitun kaltainen, materiaalikin oli päällisinpuolin oikean näköistä. Oikeastaan suuri ongelma olikin mitoitus; koko L(arge) oli tehty reilun kahden metrin mittaiselle, viidenkymmenen kilon painoiselle henkilölle, jonka kengän koon tuli olla n.36. Muut koot noudattivat samaa linjaa, joten tunnetusta merkistä huolimatta luovuimme kaupankäynnistä sillä kertaa ;-)
1. Philips 2. Philips 3. Philips Silloin ennen vanhaan radiot oli hyviä ja kestäviä. Nykyään kaikki on suunniteltu silleen, että ne on helppo kasata automaattilinjalla ja on halpoja valmistaa. Ergonomia on persiistä, mutta vilkkuvia ledejä sen sijaan paljon. Meillä on menossa toinen Sonyn telkkari. Ensimmäinen kesti kymmenisen vuotta kunnes rupesi värit sekoilemaan (putki loppu). Tämä toinen ollut noin 7 vuotta. Ekaa piti kertaalleen korjata, en muista enää miksi. Toista siemensin puhelinta en osta. En oppinut sen logiikkaa vuodessa. Voi tietysti olla, että vika oli minussa Sepe
Soraääni 1. Nokia, yksikään puhelin ei ole omassa käytössäni kestänyt ja softat on aivan perseestä. Benefon ja Samsung hyviä. 2. HP, oli se sitten tulostin tai kamera tai mitä hyvänsä, niin aina paskaa. Tulostimienkin osalta plussani suuntautuu melkeempä tuonne Samsungin suuntaan ja samalta firmalta tulee myös ihan ehdottomia näyttöjä. 3. Savotta, kestää ehkä joo, mutta minulle on se ja sama jos joudun muutaman vuoden välein ostamaan rinkan ja saan sellaisen jota on oikeasti mukava käyttää. Haltiin olen ollut kohtuu tyytyväinen rinkoissa (80l reppu mallia ruotsin armeija ja 65l reppu) sekä teltoissa. Kengissä sandaaleiksi Merrelit ja umpikengiksi Meindelit. Tuota Philipsin mollaamista en ymmärrä. Iselläni noita on joka lähtöön. Stereosarja on Philips ja kestänyt käyttöä jo 30 vuotta ja suurin osa keittiölaitteistakin on Philipsiä. Cd soittimet (sekä kannettava että normaali) on peuhineet vallan mainiosti.
Uijui! Mainio aihe pistetty pystyyn täällä! Katsotaans.. 1. Microsoft. Joku saa mainita mahdolliset hyvät tuotteet, joita kyseinen pulju on tuottanut käytettävissä olevat resurssit huomioon ottaen: itsellä ei ole kohdalle sattunut. Compaq kuuluu myös tähän sarjaan.. tosin käytettynä hankkimani kannettava on ollut ihan toimiva. Pahnan pohjimmaisina tulevat sitten Medion, Denver ym. Kiina-ilmiöt. 2. Gern. Muutama Gern-tuote on tullut hankittua, eivätkä oikein vakuuta. Kuumailmapuhallin taitaa tosin vielä olla ihan ehjä. Halpojahan nuo ovat. Gelb, El-lux ym. halpatuontikodinkonelaitteet kuuluvat tähän sarjaan. Pelottavia laitteita. 3. GreatLand, jos retkeilyvarusteista puhutaan. Retki on laatumerkki näihin kuttaperkatuotteisiin verrattuna. Valmistusmaista eniten ihmetystä herättävät italialaiset tuotteet: käsittämättömiä ratkaisuja, joiden tarkoitusta saa miettiä pitkäänkin, ja yleensä ovat vielä aika heikkoja. Sitten ne hyvät tuotemerkit. Siemensin kännyköistä olen minäkin tykännyt - mm. käytettynä ostamani ME45 käy ja kukkuu edelleen, vaikka on muutaman kerran asvaltin kohdannut, ja käyttölogiikka on.. hmm.. erilainen. Ulkoilutuotteista Haglöfs on vakuuttanut hinta/laatusuhteellaan. Trangia on aivan mainio kapistus. Fiskarsin tuotteet ovat myös tasaisesti hyviä.
1. Canon. Mv600i videokamera hajosi takuun rauettua pehmustettuun kameralaukkuun, suljin tai kenno meni. Kameralla kuvattu 3-4 kasettia. Nyt taistellaan saanko ilmaisen korjauksen. Canoscan N650U skanneriin ei vieläkään ole saatu OSX ajuria, ei kyseinen väline sentään kovin vanha ole. Vähän liiankin pätevä minun käyttööni. Mac käyttäjät sitten hylätty, kiitos. Digikamerat kyllä toimineet kohdallani oikein, kokemusta Powershot A60 pokkarista. Canon nyt päällimmäisenä tällä listalla tuon videokamera tilanteen takia. 2. Sony. Firma jonka nimi maksaa tuotteessa kovin paljon, liikaa siis. Minidisk hajosi taskuun ilman mitään kolhuja. Ilmeisesti piirilevyssä pieni hiusmurtuma. Muutamalla kaverilla on näitä minidiskejä muutamakin hyllyssä rikkinäisenä, järkeä ostaa rikkinäisen tilalle samaa merkkiä oleva soitin? hihi. Lisäksi netMD soittimien softa on todella syvältä perseestä, eikä taida olla OSX yhteensopiva. 3. Microsoft ja etenkin sen tuote Windows Media Video formaatti. Ei saatana miksi sivustot käyttävät tuota pakkausta videoissaan ja streameissaan?! Järjettömän huono ja aiheuttaa heti itkun kun huomaa että on pakko käyttää jos meinaa nähdä jonkin pätkän. Lisäksi sanotaan vielä K-rauta! Se kroketti peli maksoi 20e ja perkele yks maila lohkes halki ja toisesta lähti lyöntiosa kokonaan irti! PERKELE! EDIT: Pakko avautua vielä Legosta, kaikkihan me ollaan leikitty noilla palikoilla ja juuri sen takia meistä kehittyi näin fiksuja ihmisiä. Pentuna ratkoi ongelmia ja koitti saada toimivia yhdistelmiä niistä palasista mitä oli, tietyissä rajoissa mahdollisuudet oli vaikka mihin. Joka kerta yritti rakentaa jotain siistimpää niistä samoista osasista. Värejä koitti omalla lapsellisella tavallaan soveltaa sopiviksi jne. Kehittyi monellakin tavalla. Avautumisen kohteena onkin nykyajan Legot. Voi saatana jotain tulevaisuuden suprablizzard robotteja jotka kootaan 2 osalla ja yhdellä patterilla. Ei ihme että nykyajan pennut on tyhmiä. Ennen ne duplo leegot mahdollisti monimutkasempia rakennelmia kuin nuo nykyiset 9 vuotiaiden legot. Eihän tuossa tule mitään kehitystä lapsen aivoissa kun on vaan yks tai 2 tapaa miten ne palikat voi laittaa. Sitten vaan valomiekka käteen ja siinä on rakennelma? Todella perseestä. Minä ainakin jemmaan kaikki vanhat leegot ja palaan sitten omien lapsieni kanssa niiden pariin ja kokeilen joko osaisin tehdä hienompia rakennelmia kuin lapsena, kestääkö se auto nyt kun ajan sen pöydältä alas? Paskat meidän perheessä leikitä millään zirgon planeetalla koko ajan. :/
Laitanpa tämän kommentin innoittamana hyvät ensin: Microsoft tekee vallan hyviä tietokoneitten oheislaitteita (hiiret, näppikset, peliohjaimet) tai ainakin teettää ne jollain joka osaa ja pistää oman leimansa päälle (kukapa ei nykypäivänä). Mutta softan tekemisestä voisivat luopua. Haltin kengät ja reput. iso 40 litran reppu kohta neljättä vuotta päivittäisessä käytössä eikä juuri uudesta erottais. Vaelluskenkiä jo toiset menossa, ekat kesti 3 talvea yleisjalkineina. Nokian puhelimet. Uusimmasta en osaa vielä sanoa mitään mutta edelliset ovat kestäneet ja käyttöliittymää pystyy muutkin kuin ruotsalaiset ymmärtämään. Sitten ne paskat: Yhdyn Philipsin haukkujiin, tosin ainoastaan viihde-elektroniikan osalta, karmaisevia kokemuksia on stereoista ja videonauhureista. Keittiövehkeet tuntuis olevan ihan toimivia. Ericsson. Omistin kerran Ericssonin puhelimen, paska käyttöliittymä (jotain ruotsalaista logiikkaa vissiin) ja surkea akku. Merrel. Sandaalit ei istu mun jalkaan vaikka kaikki kehuu ja vaelluskengät hajos alta vuoden.
Ericssoneissa on yksi hyvä puoli; ne on ihan älyttömän kestäviä. Etenkin vanhemmat GA-sarjan magnesiumrunkoiset mallit eivät hajonneet mistään. Kaveri huitas pikkupienissään omaansa pesismailalla ja luuri lensi nätissä kaaressa jotain 30 metriä. Akku lähti irti mutta kun sen pisti uudelleen kiinni niin ei mitään ongelmaa. Erinomaisia känniluureja.
HP:n serverit ovat hyviä, samoin kalliit tulostimet, kuten isot DesignJetit. Haltilla on laatua laidasta laitaan. Mulla on esmes Plateau-housut, jotka ovat tosi hyvät. Mulla on myös varsin mukiinmenevä Drymaxx-kalvopuku, jonka nimeä en muista. Ja untuvatakki. Mutta syytä on vähän katsoa, mitä ostaa, eli että materiaalit vaikuttavat kestäviltä ja saumat on kunnolliset. Kodinelektroniikassa ei taida muita ollakaan kuin paskoja merkkejä. Tai ainakaan ei mikään merkki ole laadun tae.
kokemusta ericsson t68i:stä ja sonyericsson k700i:stä. kummassakin kestää akku kauemmin kuin tuntemissani nokialaisissa ja motoroloissa. ja käyttöliittymä on erittäinkin looginen. mutta sehän on ihan että mihin tottuu. kestävin käytössäni ollut puhelin oli kyllä nokian 8210, jota ei ainakaan tiputtelemalla saanut rikki..
Paskaa: 1. Microsoft. Faijalla läppärissä XP ja aina sen kanssa saa säätää kun haluaa jotain tehdä. Viimeksi Pinnacle Studion asentamisen kanssa kesti kolme päivää kunnes jostain groupseista löytyi ohje jossa kerrottiin, että vika on Microsoftin eikä Pinnaclen puolella. Olosuhteiden pakosta(tahtoo pelata Football Manageria ja Photoshoppia) minäkin joudun todennäköisesti siirtymään Gentoosta takaisin Windowsiin. 2. Siemensin alle kaksi vuotta vanhat puhelinmallit. Uudet mallit ihan muovisen tuntusia leluja. Näppäimet menee rikki alta puolen vuoden ja mitään innovatiivista ei ole kehitelty, "iskunkestävästä" mallikin kehittynyt ainoastaan huonompaan suuntaan. 3. Vaellustarvikkeet samassa: Savotta 906, se "ainoa oikea" ylihypetetty ja raskas(3KG!) putkirinkka, joka ei sovi minulle. Vanhentunut malli, joka kyllä kestää isältä pojalle. En ymmärrä miten tämä putkirinkka kiehtoo ihmisiä "ammattilaispelinä". Savotan kevyemmät mallit, kuten Hike 65 ja 725 pitäisi tosin testata jos nyt olisin rinkkaa ostamassa. Perustrangia. Painaa liikaa, nykyään käytössä joko kaasukeitin tai itse modattu UL-versio trangiasta. Ei niin paskaa, mutta pettymys kuitenkin: Oakley-silmälasit, jotka maksoivat linssien kanssa jotain 600€. Eivät täyttäneet odotuksia. Ilmeisesti maanantaikappale, kun metalliset sangat taipuvat niin herkästi. Kaupan päälle tullut Oakleyn kotelo(maksaa erillisenä noin 30€) meni ensimmäisenä viikkona rikki aivan pienestä painamisesta. Ikuinen takuu niissä sentään taisi olla, täytyy mennä joskus pyytämään uudet lasit tilalle. Hyvää: 1. Siemensin vanhat GSM-mallit. Kaikki 45-sarjalaiset ja vanhemmat mallit aivan loistavia. Esim. M35 ehti käydä kaikissa neljässä elementissä(maa, ilma, tuli ja vesi) ennen mikrofonin hajoamista itsestään taskussa. SL45 lähes pelkästään hyviä kokemuksia, huono varaosien saatavuus ja niiden kalleus miinuksena. MP3-soitin ehkä paras mitä olen puhelimesta kuullut. Tällä hetkellä käytössä ME45, joka sekin on käynyt jo vaikka missä. Kavereiden uudemmat mallit hajoavat käsiin samalla kun tämä vain jatkaa matkaa. Mitään osia ei ole tarvinnut vaihtaa, akun voisi joululahjaksi toivoa. 2. Vaellustarvikkeista kaikki listattu tähän: Osprey-rinkat. Näillä on ehkä paras hintalaatusuhde mitä rinkoilla on. Kevyt ja erittäin kestävä. Ei ylimääräisiä "osioita" rakennettu sisäpuolelle. Paikka juomapussille ja ulkopuolella sivuverkkotaskut juomapulloille. Merrell. Juuri sopiva lesti minun jalkaani, lyhytvartisilla Merrelleillä kävelty mm. 50km/20h pikataival noin kymmenen kiloa painava Ospreyn rinkka selässä ilman yhtäkään rakkoa. Pitkävartisina vaelluskenkinä Lowa Tibetit, joista ei vielä pahemmin kokemuksia. Haglöfs. Laadukkaita tuotteitta, ja kehitystiimi, joka seuraa aikaansa ja uskaltaa kokeilla uusia asioita. 3. Powercraft-kulmahiomakone. Aivan loistava kymmenen euron Tarjoustalopeli jossa on vielä kaiken lisäksi kahden vuoden takuu! Ottanut vaikka kuinka paljon osumaa, tippunut omakotitalon toisesta kerroksesta ja käyttötuntejakin on jo kertynyt vaikka kuinka. Tulipahan kirjoitettua.
PARHAAT: 1. Apple - Vaihdoin leiriä (aikaisemmin käytössä Linux & Windows XP) reilu kuukausi sitten. Kaikki on sujunut toistaiseksi loistavasti. Tuotteet eivät ole pelkästään tehokkaita ja helppoja käyttää, vaan myös pahuksen tyylikkäitä! 2. Nikon - Toistaiseksi yksikään tuote ei ole pettänyt. Saisivat tosin julkistaa uusia tuotteita hieman useammin. Missäköhän se D100:n seuraaja viipyy? 3. Manfrotto - Loistavat oheislaitteet valokuvaajille. Tripodi ja monopodi eivät ole pettäneet kertaakaan. SURKEAT: 1. Microsoft - Tuotteet toimivat hyvin vain niin kauan, kun tekee kaiken ohjekirjojen mukaan. Pienikin poikkeaminen ohjekirjoista johtaa täydelliseen kaaokseen. 2. Sun - Entinen .com huuman edustaja on menettänyt täysin sädekehänsä. Tuotteet ylihinnoiteltuja ja vanhahtavia! Kuka edes käyttää Solarista? 3. HP - Tekisivät edes yhden tehokkaan ja tyylikkään laserprintterin nykyisten ylihinnoiteltujen muotioikkujen rinnalle.
Philips saa kyllä minulta yhden miinuspisteen lisää, kuulokkeet sen verran heikkoja eikä tuo polttava cd-soitinkaan vastannut toiveitani. Toyota saa pojon, perhepiirillä käytössä eikä yhdessäkään ole ollut isompaa vikaa. Logitech myös plussaa, mukavia tietokoneen ohjaimia. Lidlille viimeinen pinna hyvästä ja edullisesta ruuasta. Microsoftin tuotteista käytössä vain XP ja siinä liitännäisinä olevat ohjelmat. Ei erityisiä ongelmia, muttei riemunkiljahduksiakaan.
Samoista tuotteista on ihmisillä täälläkin erilaisia kokemuksia, Hyvä niin, tuleepa esiin se että useimmissa asioissa on ainakin kaksi puolta ja välissäkin vielä jotain. Minulle tuo taas istuu kuin nenä päähän. Itse pidän putkirinkan käsiteltävyyttä raskasti kuormattuna (25-35kg) niin paljon parempana kuin rosnien ja anatomikkien, etten takaisin vaihtaisi. Putkirinkoissakin on huimia laatueroja, huonoin kokemus on Haltista 80-luvulta, kun reppuosa repeytyi kiinnityksistään Käsivarressa. Savotan ainut miinus on se, että siinä on kaareva vetoketju alapussissa. Sellainen on taatusti rikkoutuva osa, vaikka kuinka sitä varoisi. Minulla on muuten tallessa ensimmäinen oma rinkkani vuodelta 1970: Haglöfin teräsputkirinkka Erittäin luja tuote, uusiksi on vaihdettu vain viilekkeet ja selän tukikangas. Siinä muuten ei ole ainuttakaan vetoketjua, vaan kaikki sulut joko nauhoitetaan tai kiristetään metallisella kiilalukolla. Viimeksi Haglöf oli käytössä keväällä, kun nuorin pojistani käytti sitä partioretkellään.
Jooh, kait se pittää tuota Philipsiä haukkua. Laukes jo neljännen kerran vuoden sisään kyseisen lafkan mp3-soitin. Nyt alkaa riittämään tuon kanssa pelleily, kait se täytyy alkaa keskustelemaan jo kaupan purkamisesta.
Microsoftista olen periaatteessa samaa mieltä, monikin asia firmassa ja sen tuotteissa tökkii, mutta pakko tätä on kuitenkin sietää kun ei oikein muutakaan voi. Itse asia olisi kuitenkin seuraavanlainen: Mikäs siinä Pinnacle Studio + XP yhdistelmässä tökki, itsellä ollut Studio 9 käytössä hieman yli vuoden ja olen väsännyt sillä [koira] videon jos toisenkin ilman isompia ongelmia. Studio on top 5 listalla käyttämistäni ohjelmista koneella, joten kaikki siihen liittyvä kiinnostaa kovasti.
Itselläni on vain hyviä kokemuksia Philipsin laadusta. Itselläni on Philipsin nauhurikoneistoon perustuva Grundig GV 470S video. Vaikka video on jo 10 vuotta vanha on se aina toiminut moitteettomasti. Kyseiseen nauhuriin on tehty kaksi kertaa perushuolto, niissä vaihdettiin mm. vaihdettiin painerulla, tehtiin täydellinen nauharadan puhdistus, sen lisäksi rasvattiin mekaniikka. Tämän Philipsin koneistoon perustuvan Grundigin lisäksi minulla on kohta 18 vuotta vanha Philips CD-304 CD-soitin. Vasta nyt tuon ikäisenä soittimeen on tullut vikaa, joten erittäin kestävä soitin on ollut, vaikka käyttöä on ollut lähes päivittäin. Toisin on käynyt Technich SL-P333 CD-soittimen kanssa. Jo noin 3 vuoden jälkeen soitin alkoi vierastamaan vähänkin naarmuisia levyjä. Nyt soitin soittaa vain joitakin harvoja levyjä. Soitto ei välttämättä onnistu vaikka levy olisi uusi. Kyseisessä soittimessa lukupään siirto tapahtuu lineaarimoottorin avulla. Ilmeisesti tämä moottori on sökö tai lukupää vaatisi säätöä. Philips tekee laadukkaita elektroniikan komponentteja, CD-koneistoja ja kuvaputkia. Esimerkiksi CD-koneistosta mallit VAU1252 ja VAM1252 ovat erityisen laadukkaita. Philipsin CD-koneistoja käyttää esimerkiksi kuuluisat Mark Levinson sekä Meridian. Mark Levinson | Hi-Fi Audio - Mark Levinson http://www.meridian.co.uk/welcome.htm Nyrkkisääntönä totean, että ei kannata osaa minkään merkin "hinnat alkaen" mallia. Halvimmassa mallissa on usein tingitty komponenttien laadusta, jotta tuotteen hinta saadaan tarpeeksi alas. Kaikilla merkeillä on / on ollut huonoja malleja; tämä on hyvä muistaa...
Josko listattaisiin sitten ne oikein hyvät: 1: Garmin. Tuli justiin ostettua GPSmap 60c, ja kyllä sitä ihmettelee, että miten nykyaikainen, elektroninen laite voi olla näin hyvin tehty. Vesitiivis, iskunkestävä, eikä softa sekoile. Tuli testattua järjettömässä sateessa, ja jotenkin oudolta tuntui pitää tuommoista vehjettä kädessä, ja hahmottaa, että se puolen sentin vesikerros ei haittaa kuin näkyvyyttä. 2. ProCaster / Topfield kiintolevydigiboksit. Aikana, jolloin yhä kehdataan tyrkyttää yksinkertaista huonosti toimivaa viritintä parin satkun hintaan, joku tekee vehkeen, joka tallettaa kahta kanavaa yhtä aikaa 160 GB kiintolevylle, ja voit vielä samaan aikaan katsoa kolmatta kanavaa, kunhan avattavia kanavanippuja on yhteensä vain kaksi, tai katsoa tallennettua ohjelmaa. Joka tallentaa katsottavaa kanavaa automaattisesti, kunhan ei kahta nauhoitusta ole jo menossa, ja sallii palata ajassa taaksepäin. Josta tallennetut ohjelmat saa sellaisenaan, DVB-muxina tietokoneelle, missä ne voi purkaa video-, ääni- ja tekstitystiedostoiksi ja polttaa DVD:lle. 3. Saab 96, aikaansa nähden paras auto, mitä olen ajanut. Poijaat epäili, kun sanoin, että sen voi liukkaalla pistää kahva edellä parkkiruutuun, joten piti näyttää.