Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Teemu Laine, 20 Toukokuu 2005.

    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    S-malli on sitten sen paikallisen Vennamon firma ;)

    Yhtäkaikki. Pakettia ei ole eikä kännykkään ole soitettu. Eräs käyrä on melkoisen korkealla.
     
  1. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Jep. Iltasella tuli sähköposti minkä mukaan paketti on toimitettu kotisosoitteeseen 14:05 ja täällä ei ole ollut siihen aikaan ketään kotona. Allekirjoituskin on kuulemma saatu. Kiva.
    Aikani pohdittuani mahdollisuuksia tulin siihen tulokseen, että maanantaiksi tarkoitettu osoitteenmuutos oli purrut tänään vaikka täti puhelimessa vakuutti, että sen päivän (perjantain) toimitusosoitetta ei voi muuttaa. Siispä ei muuta kuin takaisin iltasella työmaalle ja siellähän se paketti oli. Toimitus pelasi hyvin, mutta tiedotuksen tasossa olisi parantamisen varaa. Itse toimituksen sisältöön olen tyytyväinen :)
     
  2. Juha Koli

    Juha Koli Well-Known Member

    1 530
    85
    48
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Et varmaan tarkoita tätä Vennamoa?  Veikko Vennamo – Wikipedia
     
  3. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
  4. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    No en ihan tuota Vennamoa, mutta onhan hänet tuossa mainittu.
    Tarkoitin Posti-Pekkaa. Jope Ruonansuu on tehnyt aiheesta laulunkin. Löytyy levyltä Työnnä kännykkä hanuriin nimellä Posti-Peku isänpoika. Levyltä löytyy lisäksi Soneranputsausjenkka :)
     
  5. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Automyyjät, kehtaavat edes antaa sellaisia tarjouksia ettei niissä ole päätä ei häntää.
    Tarjoaa 5000,- vähemmän vaihdossa kuin mitä heillä on myynnissä enemmn ajettu ja heikompitehoisella koneella varustettu auto. Pitäköön autonsa, perkele
     
  6. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Otitko kuitenkin tunkin?? ;)
     
  7. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Perkele pitäköön tunkkinsakin, mä oon ny vihanen.
     
  8. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Autokauppaan ei todellakaan kannata mennä,
    jos ei ole sillä tuulella että musta junttihuumori maittaa ;-)
     
  9. RB

    RB Well-Known Member

    9 292
    1 207
    113
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Jooei....5 viimeisintä omistamaani autoa on ajettu pihaan ja omistaja on kysynyt että ostaisitko tämmösen?

    Ja niinhän siinä on aina käynyt;) Edellisen auton autoliikkeestä ostin v.1986.
     
  10. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    No sitä mustaa junttieinarihuumoria se tuntuu olevan se tarjousten antaminen, melkein laitoin vastaukseksi, että toi oli varmaan sellaiseksi alkukevennykseksi tarkoitettu vitsi, että jospa mentäisiin asiaan, tai sitten laitan sinne kylmästi tarjouksen 10000,- heidän auton hinnasta pois ;)
     
  11. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Ei sinne kannata viedä autoa jolla on jotain arvoa, jollei tosiaan kaipaa johonkin sketsiin materiaalia.
    Mutta kukas ei hienosta markkinatalouden käytännön esimerkistä aina aika ajoin virkisty? ;-}
     
  12. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Juu, se tuli tosiaan todistettua, ettei autoliikkeeseen kannata autoa viedä, viimeksi sain kyllä ihan hyvän vaihtotarjouksen, mutta myyjä olikin tyyliin viimeistä päivää siinä virmassa töissä :D Ei muuta kuin auto myyntiin itse ja sitten saksasta "uusi" tilalle.
     
  13. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Ette ole ilmeisesti asioineet remonttifirmojen kanssa? Hinnoittelupolitiikka on samaa sarjaa autokauppojen kanssa, eikä ostosta voi edes kokeilla nähdä tai kokeilla etukäteen. Lisäksi remonttimies sotkee kotisi :-(
     
  14. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Itse remonttiyritystä pyörittäneenä voin kertoa että se halvin remonttimies tekee varmaan juuri näin. Ei kukaan halua laadusta maksaaa remonteissa. Siis se että hommat tehdään ajallaan, miehiä on riittävästi, tarvikkeet valmiiksi hommattuna, paikat suojataan ja eristetään sekä lopuksi siivotaan. On liian kallista.

    KOSKA
    Hyvä mies on kalliimpi (tietenkin). Ajallaan tehtäessä ei voi ottaa päällekkäin niin paljon töitä ja näin ollen pitää saada samat kulut peitettyä vähäisemmällä työllä. Tarvikkeiden etukäteis tilaukseen tarvii varastotilaa joka maksaa. Siivoukseen sekä  työalueen eristämiseen menee aikaa josta ei asiakkaat halua maksaa.
     
  15. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    No, sanottaisko niin, että se v*tuttaa kun remonttialalla pyörii niin monenmoista viheltäjää. Hyviäkin kokemuksia minulla on, mutta myös pettymyksiä. Äsken hommaamieni urakkatarjouksien hintahaarukka on sellainen, että kallein tarjous kaksinkertainen halvimpaan verrattuna. Hmm...

    Autokaupan kanssa ihminen pärjää kyllä kunhan muistaa, että autoilu on aina kallista ja että auto hankitaan liikkumista varten.
     
  16. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 837
    3 347
    113
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Autokauppiaitten elättäminen on vihoviimeisiä asioita, mikä tulisi mieleen, jos jostain ylimääräistä rahaa saisi.....  täys työ tässä omankin elannon hommaamisessa.

    Ehkä semmoinen 15 autoa tullut vuosikymmenten mittaan hankittua, ja sen ainoan kerran kun olen tullut huijatuksi, oli asialla iso liike - taisi olla Veho. Myi auton muutetuilla mittarilukemilla.  Yksityisiltä ostaen ei ole ollut ongelmia. Ja aina sen vanhan on jollekin saanut myytyäkin.
     
  17. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Ehkä paremmin, kun ajattelee että ostetun auton arvo on nolla (ainakin jahka sen on maksanut ;-), ja autokauppaan ei mennä mitään myymään ;-)

    Omaa autoa osaa arvostaa oikealla tavalla,
    kun ostaa mahdollisimman epämiellyttävän näköisen ja kamalan värisen :-D
     
  18. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Mä vaihdoin aikanaan Corollan juuri suosittelemasi kaltaiseen oranssiin Skodaan. Kauheasti mä en arvostanut kuitenkaan sen keittämistaipumusta enkä oikeastaan montaa muutakaan ominaisuutta, lukuunottamatta mersuakin hienompaa viisinopeuksista tihkukytkintä :)
    Liki onnettomuudekseni myin pelin naapurille, joka onneksi muutti samana kesänä riittävän kauaksi. Huhut tapahtuneista huolettivat mieltä jonkin aikaa.

    Seuraava peli olikin sitten taas persoonaton mutta loppuun asti luotettava japsi.
     
  19. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Kyllä tämä teksti lämmitti sydäntäni. Nimittäin minun eka autoni oli Skoda 110 LS kaksilla etuvaloilla ja portaattomasti säädettävällä tihkukytkimellä. Rakensin siihen varashälyyttimenkin itse kun pelkäsin että kollit vie mun huippu reteot sieltä. Tai olla heru tai hero merkkiset reteot ja egulisaattori ja isot kaiuttimet josta riitti tehoa kyllä. Vuosiluku tais autolla olla 1976 ja se oli väriltään tietty punainen.....tai oli joskus ollut. Oranssi se oli kait jo silloin. Vuosi oli 1984 keväällä  se ostettiin. Samoja vikoja oli siinä kun sinulla, myydessä työkaverilleni. Se seiso talven ulkona ja ilmeisesti vuotokohdat hapettu kiinni kun keväällä se laittoi sen käyntiin ja hänen emäntä sillä oli ajellu.

    No skodista on senkin jälkeen myös kokemuksia. Se on taas ihan eri juttu.