Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Teemu Laine, 20 Toukokuu 2005.

  1. Boost

    Boost

    591
    0
    0
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Ei helkkari! Mun mielestä vieläkin aivan järjetön summa pakoputken vaihdosta. Paha tietty sanoa kun ei tiedä mistä autosta on kyse. En kuitenkaan ite moista maksais...
     
  2. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Onhan se. Kaikkien töiden hinta oli 271.46e. Tuon pakoputken hinta on n.640e* kaikkineen osineen. Ja sitten noi loput osat muusta rempasta on se loppu n.265e* eli osien yhteishinta on 904.82e. Ja joku käyttötavara on tuolla lopussa 11.72e joka lisätään tuohon. Epäilen että n.740e ollut tuon asentamiseen ja tavaroineen tuo pakoputki.

    *Noita osia ja pieniä summia on niin paljon etten jaksa laskea noita tarkkoja välisummia.

    Itse kun osaisi noita remppoja niin olisihan tuossa nyt puoleen päästy varmasti. Kuitenkin liike toimi sujuvasti ja nopeasti tuossa, sekä informoivat hyvin puhelimella. Myös summassa tulivat vähäsen vastaan.

    Tietysti menee varmaan sulatellessa toi vähäsen aikaan. Eniten pelottaa hajoaako siinä joku, se murehdituttaa eniten. 

    Ps. Eniten minua kuitenkin sapettaa katsastus ja se kohtuuton hinta. Ymmärrän sen että auto ei mene läpi ja uusinnan myöskin.
     
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    1. Kun parkkipirkko oli antanut maksukehoituksen.
    -siis jätin autoni klo 16 parkkiin joka oli pysäköintikiekko aluetta
    -alueella 1h pysäköinti mahdollisuus parkkikiekolla jonka käyttö  loppuu klo 18
    -minä ruuvasin kiekkoon tarkan ajan ja menin asioille
    -vielä tarkistin lähtiessä että aika oli oikein
    -palasin klo 17 jolloin siinä oli kehoitus jossa luki "pysäköintikiekossa virheellinen kellonaika"
    MÄ OLIN LAITTANUT AJAKSI KLO 6.....siis klo18.....ei silloin oo ees tarpeellista laittaa...voi mua tyhmää


    2. Kotiin tultua sanoin vaimolle että sain sakot. Hän kysyi heti "ajoikko ylinopeutta". Krrrrrhhh. Meinasin että en kerro hänelle koko juttua mutta kerroin kuitenkin.


    3. Tunnin päästä siitä vaimo luki Aku Ankkaa ja nosti lehden pois ja kysyi minulta " pitäiskö siihen parkkikiekkoon kirjoittaa lisäksi käsin vielä numerot".
     
  4. RB

    RB Well-Known Member

    9 292
    1 207
    113
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Miksei joku viisas tee moottorikiekkoa?  Joku pieni sähkömoottori pyörittämään kiekkoa ja homma olisi hoidossa ;)
     
  5. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Ei pöllömpi idea. Spede tekisi, jos eläisi.
     
  6. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Mä en muuten tiennyt että tommosia on olemassa. Aika hyvä....se on aina ajallaan. Sai parkkipirkot itte kellottaa oonko ollut tunnin siinä vai en. Laitoin muuten valituskirjeen eilen menemään ihan huvin vuoksi. Saas nähä tuleeko mitään vastausta koskaan.
     
  7. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    ;-D
    Joo ja kun katsoivat laitteen taaske, oli sakko paljon makeampi maksettava, ja taisi siitä päästä jo oikeuteenkin, mutta kivaahan se vain on.
     
  8. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Mites ne sinne taakse katsovat? Ei meinaan ole parkkipirkolla mitään oikeutta tunkeutua kenenkään autoon oli omistaja paikalla eli ei ;-)

    Tai vaatia mitään sieltä sisältä nähtäväkseen millään toimivallalla. Ilmoituksen voisivat ehkä poliisille epäilyksistään  tehdä, mutta lienee turhaa, kun he eivät pysty estämään kansalaisen lähtöä paikalta mitenkään....
     
  9. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Varmasti tulee, mutta oikeusmurha virheellisine väittämineen on itselleni osunut Hgissä neljä kertaa viidestä valituksesta.
    Mukamas tarkastettuihin paikkoihin kuuluu mm. ajoneuvoliikennettä kiinteistölle haittaava pysäköinti portin (jonka takana on jyrkät raput) eteen, pysäköintimaksun suorittamatta jättäminen ( olisi ollut todennettavissa välitömästi, näin viallisen mittarin tyhjennyksen) ym ym. En tässä voi varmaankaan vetää nimiä esille, mutta sen olen oppinut että viimeisin mielivalta tässä maassa on Hgin pysäköintivalvontaviraston johtajalla.

    Eikä ne Espoossakaan virheitään hevin myönnä, olkaa tarkkoja tonttien rajojen suhteen, itse sain tonttiselvitysten jälkeen takaisin neljäkymppiäni. Mielestäni kohtuutonta sekin; tuntien vaivannäkö virkamiehen virheen vuoksi.

    Koko pysäköintisysteemi on syvältä, oikeat häiriköt (mm Gentlemens Club + kymmenet Stockan ympärille pysäköidyt "raha-autot")  hyötyvät - mattimeikäläinen maksaa vähistään ja on eriarvoisessa asemassa.
     
  10. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Olisi ollut mielenkiintoista seurata ao. virkamiesten työskentelyä tänään Ruoholahdenkadulla. Meni palaveri pitkäksi ja palatessani oli lappu ikkunassa. Se oli kellotettu 10.59.... lappu ikkunassa oli tadaa... kuinka ollakaan... 10.59 loppuvalle ajalle. Seisoivatko auton vieressä vai olivatko muualla väijyssä viimeiset sekunnit ennen ajan päättymistä vai kuinka saivat lyötyä lapun ikkunaan heti ajan päätyttyä. Olisi ollut vänkää nähdä heidän pettyneet ilmeensä kun olisinkin tullut paikalle sekuntia ennen ajan päättymistä. Olisi mennyt hyvä väijyntä hukkaan ;-)
    No meni seuraava puolitoista tuntiakin sitten samalle maksulle, mitä sitä enää siirtelemään....

    Eilen tytär tuli autolleen 10 min lippuun merkityn ajan päättymisen jälkeen ja lapussa oli täsmälleen sama aika kuin oli hänen saapumisaikansa autolle.... miten ollakaan, ko. liisoja tai lasseja ei näkynyt missään koko suurella parkkialueella. Nopsasti ovat poistuneet tapahtumapaikalta, kun ei edes pöly enää leijunut heidän perässään, vaikka kellonlyömä oli sama. Auton kello on täsmälleen aikamerkkiajassa.... 
     
  11. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Täällä kohtalotoveri parkkipirkkoasiassa.. melko surullinen oikeusmurha tässä koettuna, mutta toivottavasti joku jaksaa lukea:

    Sain sakot reilu vuoden päivät sitten, koska en ollut (muka) asettanut aikaa oikein kiekkoon. Noh satavarmasti kiekko oli ojennuksessa, ja kun pankissa piipahtamisen jälkeen palasin autolle, niin en ollut uskoa silmiä, kun tuulilasissa oli sakko väärästä ajasta. Pari kertaa samasta syystä (aiheesta) olen sakot saanut, joten kiekosta on kehkeytynyt oiva neuroosi. Niin, siltä istumalta soitin pysäköintivalvontaan ja kysyin valittamisesta, vastaus oli että vapaamuotoinen A4 riittää ja terveiset perään, että sakkoa ei tarvi maksaa, koska valitusprosessi on siis tulossa -> Kirjoitin valituksen osoitettuun hallinto-oikeuden? osoitteeseen ja jäin odottamaan. Aikaa meni kuukausi tms kunnes sain ulosottoterveisiä maksamattomasta sakosta.. siitä sitten jälleen soittamaan kaupungin pysäköintivalvontaan, että mitä ***tua? Siellä neito selitti puhelimessa, että aina se sakko pitää ensin maksaa, ilman maksua ei oteta valituskäsittelyyn, ja jos valitus menee läpi, niin sitten palautetaan rahat :) Jostain syystä sitä sakkoa ei sitten kuitenkaan tarvinnut maksaa silloin, ja valituskin vuotta myöhemmin käsiteltiin. Päätös oli lopulta:"Virkamiehen sanaa on voitava pitää luotettavana". Valitin päätöksestä edelleen, koska olin täysin toista mieltä, ja tuo virkamiehen sanan todenperäisyys (ei siis ollut pirkolla kuvaa todistusaineistona kuten joskus on.. ainoastaan sana sanaa vastaan) tarkoittaa käytännössä sitä, että pirkolla ei ole mahdollista erehtyä sakotuksessa, eli käytännössä aina voi sakottaa, ja todeta vain, että "kiekossa väärä aika". Todella ihanaa.. kaiken huipuksi joiduin siis maksamaan yli vuoden prosessin jälkeen sakon, niiden perkeleen korkojen kanssa, koska olin jättänyt sakon ensin maksamatta määräaikaan mennessä - siksi, että minulle sanottiin että sitä ei tarvitse (vielä silloin) maksaa.. tässä vaiheessa päätin nörtyä kohtalooni, ja maksaa sakon korkoineen enkä jaksanut enään lähteä valittamaan tuosta koron osuudesta, jota minulle ei olisi pitänyt kuulua maksettavaksi. Kukaan pysäköintivalvonnassa ei tunnustanut antaneensa ohjetta sakon maksamatta jättämisestä valituksen ajaksi, enkä todellakaan muista nimeä, päivää, kellonaikaa kenen kanssa keskustelin puhelimessa kun ohjeet sain. Olisi pitänyt ilmeisesti nauhoittaa soitto, mutta kaipa sittenkin jollain keinolla allekirjoittanut olisi laitettu maksumieheksi.

    Että näin täällä, kyllä vituttaa. Asia ei ole ihan tuore, mutta tämän kirjottamisen jälkeen v-käyrä alkaa taas nousta. Perkele.
     
  12. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Siitä sitten vaan ostamaan tätä kansanvallan nerokasta symbolia.
     
  13. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Empä taida tarvita, täälläpäin on siirrytty aika kattavasti parkkilappuihin, mutta turha silti on esittää hupsuja uhkakuvia sen käytöstä.....
     
  14. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Itse en ole tuohon törmännyt, vaikka jouduin puolen neljättäkymmentä vuotta Stadissa pysäköimään.
    Sen sijaan kohtalotovereitani myötäillen haluankin kansalaisille oikeutta byrokraattien mielivaltaa kohtaan.
    Ja vielä ps. mikä estäisi nostamasta virhemaksuja oleellisesti korkeammiksi liikeenteellisesti merkittävimmissä paikoissa, esim Hgin ydikeskustan suosituimpien tavaratalojen ympäristöissä? Pohjois-Espa on joulun alla täysin tukossa kadulle jätettyjen city-maastureiden takia.
     
  15. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 265
    47
    48
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Näin tosiaan tekevät, odottavat auton vieressä kellon muuttumista. Olen tuon monesti itse todistanut keskustassa aamulla kahdeksan aikaan kun ekat naapuruston pysäköintikiellot astuvat voimaan.

    Myös näinkin on käynyt. Ilmeet olivat kieltämättä vähän nyreät. Kerran tulin myös muutaman minuutin myöhässä ja olivatten jo kirjoittamassa lappua, mutta kun en alkanut ihmeemmin valittamaan vaan totesin että 'oma mokahan tuo', niin päättivätkin jättää lapun kirjoittamatta! Oliko tuo hyvää tuuria vai toimiko käänteispsykologia, en tiedä. Tosin luulisin lapuliisojen enemmän saavan osakseen noita kiukunpurkauksia kuin hymyjä.  :)
     
  16. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Joskus parkkimittariaikaan oli kivaa laittaa markka mittariin juuri ennen parkkipirkkoa, vaikkei ollut edes oma auto.
     
  17. RB

    RB Well-Known Member

    9 292
    1 207
    113
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Aha, se on sitten tehty. Eipä ole tarvinnut autotarvikeliikkeissä käydä lähiaikoina.....
     
  18. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Kannattaiskohan osan teistä miettiä sitä voisko myydä auton kokonaan pois ja keksiä muita kulkuvälineitä tilalle. Näyttäs olevan, että 90% top-vitutuksista liittyy autoihin tai autoiluun jollain lailla. Mikä on kyllä ymmärrettävää, ketäpä autot ei vituttais.
     
  19. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Jos sellainen tilanne jonain päivänä tulee, että tuon vehkeen voi aikuisten oikeasti jättää pois, niin ei ikävä jää. Mutta kun se ei ole mahdollista. Ilman sitä venyisi työpäivät sellaisiksi, että alta pois, tai pitäisi alkaa taas hotelleissa rehaamaan. Siihen verrattuna jopa autokin on siedettävä ratkaisu. Lapsetkin näkee isäänsä ja minä pääsen omaan sänkyyni nukkumaan.

    Nyt sitten joku sanoo että osta asunto lähiöstä, joukkoliikenteen runkoreittien varrelta. Heh heh, Tampereen kaupunki viisaine kaavoitusratkaisuineen tekee vähänkään suuremmalle perheelle hyvin vaikeaksi löytää asuntoa tuollaisilta alueilta. Viisaasti he ovat kaavoittaneet sosiaalista asumista ja pikkukoppeja. Yli 90 neliön asunnon löytäminen oli vuosituhannen vaihteessa aivan mahdotonta Tampereen puolelta. No, naapurikunnista löytyy, mutta tänne ei sitten kaupungin bussit kuljekaan ja tuon täkäläisen seutuliikenteen varaan ei kukaan viisas laske menojaan, siksi harvaan noita liikkuu. Tiheimmillään aamulla ja iltapäivällä tunnin välein, muulloin on sitten hiljaisempaa.

    Tampere nyt sitten itkee että ympäryskunnat vuolee kermat päältä, kun maksukykyiset lapsiperheet muuttavat sinne. Sitähän heidän omat ratkaisut ovat tarkoittaneet jo pitkään, ei omakotitontteja, ei suuria rivi- tai kerrostaloasuntoja vaan sosiaalisen asumisen kerrostaloja ja pieniä omistusasuntoja kerros- ja rivitaloissa....  jos molemmat vanhemmat ovat hyvissä töissä ja lapsia kaksi tai kolme, harva jää täälläkään lähiökerrostalon kolmioon kärvistelemään... tilastojen mukaan Tampereelle muuttavista kolmasosa tarvitsee tukitoimia vuoden sisällä muuttamisestaa...  harmi juttu tamperelaisille, mutta tälle porukallehan Tampere niitä talojaan on kaavoittanut.... vahingossakaan kaavoista ei löydy mitään heille joille on mahdollista muukin kuin kopissa asuminen.

    Nyt kun vielä työtkin on maailmalla niin auto on välttämättömyys. Taitaa olla aika monelle vaikka meitä kuinka yritettäisiin syyllistää siitä. Bussi(taksi)-Juna-bussi(taksi) yhdistelmä + muut siirtymät perillä, vetäisi, kuten sanoin, päivän niin pitkäksi, että hyvä kun nukkumaan ehtisi.... jos autosta pitäisi luopua niin se elämän muutos tarkoittaisi talon myyntiä, muuttoa keskustaan tai lähiöön kolmioon tai neliöön (hyvällä tuurilla) ja työpaikasta irtisanoutumista... kaipa se Tampere vielä yhden sosiaalitapauksen elättäisi, mutta ei ihan ensimmäisenä tule mieleen moinen :)