Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Mulla olis käyttöä jos se on 67mm kierteellä. Edellinen hajosi tai meni osiksi. Osat jäi kyllä ehjäksi, mutta ei sitä takaisin kasaan saanut. Semmosta laatua hoh-hoijaa. Tuo on numero 1. 2. on jalkapohja. Kesällä astuin paljain jaloin johonkin mökillä, en tiedä mihin enkä edes silloin huomannut, mutta tuli rakkuloita, mitkä puhkesi, nahka kovettui ja nyt hoiturin määräämä rasva kutittaa ja kun sitä rapsuttelee niin kohta on taas reikä ja ai kun kävely taas tuntuu mukavalta. 3. on pahvilaatikko eteisen lattialla. Niin just, pahvilaatikko. Tilasin isälle hänen tietämättään repun hanuria varten T-kaupasta ja puutteellisten mittojen takia se on ehkä liian iso ja pitää vaihtaa pienempään. Laatikko pitää säilyttää palautusta varten ja se on iso! Ei mahdu mihinkään muualle vaan tuossa se nököttää kunnes hanuria on sovitettu itse kurtunrepijän tietämättä. Paha vaan kun vie useimmiten hanurin mennessään niin tilaisuudet käy kohta vähiin. Loppuu annettu 30 päivän palautusaika. :[
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. 1. Se, että ajanhallintani on syvältä 2. Ainainen kiire (toisaalta myös positiivista) 3. Univaikeudet ja väsymys Oikeastaan parhaillaan ei juurikaan vituta, vaan on ihan hyvä fiilis. Nämä mainitut vaan tuntuis olevan sellaisia ihania iikiteemoja.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Tämä on monille ihan oikea ongelma, mutta tällä viikolla on ollut erityisviikko: itseni lisäksi on erikseen maininnut huonoista yöunista viisi-kuusi ihmistä. Elikkä syksyn biodiversiteetti tunkenut 110% kipupisteensä selkeään ihmisfysiikkaan?
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. No on. Mullakin alkoi toissa viikolla joka vuotinen riesa, cluster-päänsärky. Pari tuntia unta, herääminen ja voivottelua, piikkiä jalkaan, hohhailua ja taas vähän unta. Nyt kyllä vituttaa sekin, että vuoden opiskelut tällä erää loppusuoralla ja nyt sitten ei kykene ajamaan autolla, eikä muutenkaan luennoille. Matkaa kuitenkin 100 km suuntaansa. Ja päähän koskee niin vitusti parin tunnin välein. No, se parhaiten nauraa, jolla vahvin lääkitys. Vittu ku vituttaa, kun ei tiedä miten olis * 3 ja tätä saatanaa on vielä kuukausi varmaan jäljellä. <SIZE size="60"]Kylläpäs helpotti</SIZE>
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Nyt se vasta vituttaakin, niska on jäykkä ja särkee ihan saatanasti. *3
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Toivottavasti ajoit todella rajoitusten mukaan, etkä sen mukaan mitä oma nopeusmittari sattuu näyttämään Nuo kaksi ovat nimittäin kaksi aivan eri asiaa. Autosta riippuen ero on todella suuri......
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Niin tai näin, valojen vilkuttaminen edessäajavan ajatellun mittarin lukemaeron takia on juuri sitä mitä tarvitaan hyvään liikkennetapaan ;-.)
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Joo, totta se lienee liki tyhmintä mitä voi tehdä (mutta ei aivan, koska siitä ei ole oikeasti vaaraa kenellekään). Mutta ei se tee ns. alinopeudella keskiviivalla ruuhkassa roikkumisesta sen puolusteltavampaa. Porukan ohittamistaidot on menneet olemattomaksi. Kyselin pojalta mitä heille autokoulussa tästä opetettiin ja vastaus oli ettei mitään. Asenneilmastossakin ohittaminen on jotain syntiä. Paikallisessa lehdessä joku nero kyseli, että miten säilytetään turvallinen välimatka edelläajavaan kun jotkut "kaahaavat" ja "kiilaavat" väliin. Kävi mielessä, että jos maantiellä ei pienellä kaasun helläämisellä tule välimatka ihan riittäväksi ohittajan tullessa edelle, niin sitä on sitten taas kerran roikuttu edelläajavan persauksissa kiinni. Kirjoituksen vastannut "asiantuntija" autokoulunopettaja tyytyi paheksumaan moista ohittelua ja kiilailua jonossa... jep, hän nimitti sitä kiilailuksi..... Meillle opetettiin että kaksi autoa ei muodosta jonoa, viimeistään kolmannen nopeammin ajavan tulee mennä ohi, koska neljännelle edellä menevien ohittaminen on jo paljon vaikeampaa ja siihen tarvitaan ainakin kaksi ohituksen sopivaa tilannetta. Ja sitä seuraaville tietty yhä edelleen vaikeampaa. Ja jono sen kun kasvaa.... Nyt kun porukka ei osaa ohittaa, niin yksikin hitaasti ajava aiheuttaa jonon. Ja sen joka ei aio ajaa seitsemää kymppiä näiden perässä Hangosta Petsamoon joutuu väistämättä ohittamaan muodostuneen jonon useammalla ohituksella, eli tulemaan siihen jonoon väliin aina välillä. Jos roikkuu jonossa edellä menevän puskurissa, niin kaipa sitä tuntuu epämukavalta jos siihen vielä joku tulee väliin. Uskomatonta mutta totta, ettei tämä ohittaja edes riko mitään lakia, vaikka kuinka sitä paheksuttaisiin. Kaistalle palaamista haittaava sen sijaan rikkoo..... Olen ollut tilanteessa, jossa satasen rajoituksella seitsemää kahdeksaa kymppiä jurraavan venäläisrekan perään syntynyttä jonoa ohittaessani rekan perässä etumaisena ajanut yritti ajaa välin kiinni lähtiessäni tulemaan takaisin omalle kaistalle ja alkoi välkytellä valoja kun siitä huolimatta "kiilasin" hänen eteensä..... vaihtoehtona olisi ollut törmääminen vastaantulevaan säiliöautoon.... jos hän ei olisi typerehtänyt ja pitänyt välin rekkaan asiallisena, ohittaminen ko. tilanteessa olisi ollut täysin turvallista. Ja laillista. Ja normaalia. Mutta kusipäät puolin ja toisin liikenteessä tekevät ajamisesta nykyään vaarallista. Säilyypähän ainakin hereillä pitkillä matkoilla kun on pakko varautua kanssa-autoilijoiden mitä ihmeellisimpiin temppuihin. Ja näitä tulee nähtyä, kun työn takia 70000 km maanteillä joudun roikkumaan. Pidän nykyään jokaista näkyvissä olevan auton kuljettajaa potentiaalisena tampiona ja yritän ajaa niin että tekivät he mitä tahansa, se en ole ainakaan minä joka törmää. Toistaiseksi onnistunut systeemi ja pelastanut useammalta kolhulta ja pahemmaltakin, vaikkakaan ei läheltäpiti-tilanteista ;-)
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Sori, oli pakko. Eiköhän tuossa kiteytynyt suomalainen liikennekulttuuri aika kattavasti. Ja se joka on erimieltä on tampiokusipää-ääliö.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Niin, ja se ei ole mikään ajateltu ero, vaan ihan oikea. Autojen mittarit näyttävät liki laitanaan väärin. Ja lain mukaan se virhe on aina alaspäin. Se nopeusrajoitus taas ei ole asetettu kenenkään mittarin mukaan, vaan ne ovat ihan oikeita kilometrejä tunnissa. Jokaisen pitää tuntea autonsa mittarivirhe, koska kukaan muu sitä ei voi tuntea. Teiden varsilla on nykyään niin paljon mittauspisteitä, ettei mokoma tarvitse edes matematiikantaitoja kuten ennen. Ja jos haluaa ajaa hitaammin kuin muut, on kohteliasta suoran auetessa antaa tietä muille. Valitettavan usein se hidas nopeus mutkaisella alueella on johtunut siitä että pelottaa ja ei uskalleta ajaa sen nopeammin. Se on ok, näin pitääkin tehdä, jos itsestään siltä tuntuu. Mutta sitten ei kyllä kiihdytetä rajoitukseen tai hieman yli kun aukeaa pienikin aukean ja suoran pätkä, ja ei enää pelota. Sillä tavalla saa kyllä takana tulevat raivoihinsa ihan taatusti.... sama koskee joillakin kuskeilla vastaantulijoita, ne pelottavat, joten pudotetaan nopeutta, kun ketään ei tule niin kiihdytetään.... varma tapa saada takanatulevien ja ohituspaikkaa odottavien verenpaine nousemaan. Eli järkeä hommaan puolin ja toisin. En tuomitse ihan niin kärkkäästi vilkuttelijoita, kun todellisesta tilanteesta ei ole mitään tietoa. Ihan vilpitön, mutta täysin muita ajattelematon kuski saattaa tehdä noita mainitsemiani juttuja ja ymmärrän, että joku saattaa silloin valoja hieman väläytelläkin....
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Jeesuksena on hyvä olla.... Se että noin sanot, ei tee näistä ilmiöistä olemattomia.... ja se, että liikenteessä näkyy äärimmäinen yksilökeskeisyys ja muista piittaamattomuus sekä oikeassa olemisen tarve, ei ole mikään ihme näinä aikoina. Ymmärrän mihin tuolla sanojeni irroittamisella asiayhteydestään pyrit, mutta se ei ole kunniaksi sinulle. Pidän ihmistä joka vaarantaa toisten turvallisuuden mistään syystä tampiona, piste. Riippumatta siitä johtuuko se agressiivisuudesta tai muusta asennevammasta, fyysisistä rajoitteista (hänen ei pitäisi olla ratin takana) tai ajotaitojen puutteesta. Näen liikenteessä vain näiden lopputulemat eli vaarallisten tilanteiden aiheuttamisen.... Nero: hän on ilmaissut jo kysymyksessään ongelman johon ei edes pitäisi joutua eli liian lähellä ajaminen toisekseen kysymys osoittaa, että hän pitää niitä muita "kiilareita" ongelmana ja hänessä ei ole mitään vikaa. Ymmärsitkö? Ja autokoulun opettaja joka ruokkii näitä kysymyksestä ilmitulleita toisiin kohdistuvia agressioita jotka kohdistuvat edelle kaistaa vaihtaviin, on vain "asiantuntija", lainausmerkeissä. Ohitustaidot ovat huonontuneet ja ohittamista pidetään jopa laittomana toimintana ja vähintään minun eteeni tuleminen on laitonta.... mikä siinä oli virheellistä? mollasin siis agressiivista ja syyllistävää asennetta toisia autoilijoita kohtaan. Nykyään kun tuntuu olevan rikollinen, jos ei jää ajamaan koko satojen kilometrien väliä hitaimman välillä liikkujan taakse. Onnellinen se, joka kohtaa ko. kulkijan enenkuin hänen peräänsä on ehtinyt muodostua jono. Me muut joudumme ohittamaan sen jononkin... ja päädymme monesti jonossa ajavien agressioiden kohteeksi. Turvallinen ohittaminen ei ole agressiivista käytöstä. Kusipääksi nimitin nimenomaan muita kohtaan agressiivista ja muista piittaamatonta autoilijaa, kaaharia tai ylivarovaista muita huomioon ottamatonta hiivittäjää joka suhtautuu muihin paheksuvan agressiivisesti... kiitti hitosti vaan sen iroittamisesta asiayhteydestään. Agressiivisesti ja muista piittaamattomsti käyttäytyvät autoilijat tekevät mitä ihmeellisimpiä temppuja liikenteessä. Tule joskus mukaan Hesan reissulle, voin luvata vähintään yhden hassunhauskan tilanteen sekä meno että tulomatkalla. Eli kaikkiin on ihan oikeasti paras suhtautua epäilyksellä (-> potentiaalinen (mahdollinen) tampio) ja pitää liikenteessä huoli, etteivät he pääse yllättämään. Sinulta jäi varmaan miettimättä miten tämä tehdään? no, kerrotaan; pitämällä riittävän pitkät välit edelläajavaan siten että teki hän mitä tahansa, ehdin väistää. Hidastamalla risteysalueilla ihan oikeasti siihen kahdeksaan kymppiin ja katsomalla tarkkaan risteykseen tulijoita, jotta hänen tullessa odottamattomasti eteen ehdin väistää, olemalla valmiina västämään moottoritiellä rekan perässä ajavaa kansalaista koska hän voi milloin tahansa vetäistä eteeni tai kylkeeni ollessani kohdalla jne. Eli tekemällä asioita jotka eivät ole kovin korkeassa kurssissa tuolla maantiellä nykyään...Ymmärsitkö? jotkut kutsuvat sitä ennakoivaksi ajoksikin, mutta ennakoivan ajon oppien mukaan muiden oletetaan käyttäytyvän likipitäen sääntöjen mukaan koska säännöt ovat sitä varten että voisimme ennakoida muiden tekemiset. Minun tampioiden ennakoinnin opissani, en oleta heidän käyttäytyvän mitenkään järkevästi. Epäilen heitä siihen saakka kunnes he eivät enää voi aiheuttaa onnettomuutta ihan fysiikan lakien takia. Kyynistä? kyllä, tarpeellista? minusta kyllä, monien ikävien kokemuksien vuoksi, agressiivista? ei, pikemminkin päinvastoin, Ikävää, raskasta ja murheellista? erittäin....
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Jep. Se kyllä joissain ohittelijoissa ihmetyttää kun rekkaa ohittaessaan jäävät niin lähietäisyydelle, että siitä ei näe edessä olevaa tietä saati vastaantulijoita muuten kuin käväisemällä vastaantulijoitten kaistalla Sitä ei ainakaan opetettu autokoulussa. Kun minä kävin autokoulussa niin oikea ohitustapa opetettiin. Tiedä sitten opetettiinko minua paremmin kuin muita kun opettaja sattui olemaan oma isä. Nyt jos mikä vituttaa niin tämän päivän aiottu mökkireissu muuttui hallituksen esittämään hallituksen siskon pojan syntymäpäivävierailuksi. Aaargh!
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. MOT, ei osata ohittaa Jostain syystä olen nykyisin alkanut siirtyä vaivihkaa kohti tien oikeaa reunaa jos vastaan tulee yhtenäinen jono ja minun edessäni on tyhjä tie jolla ei ole riittävästi itselläni näkyvyyttä, esim. mäen laki tai jyrkkä mutka. Porukka lähtee ohittamaan ihan pöljissä paikoissa, joissa ei ole mitään näkyvyyttä eteenpäin. En aio olla se, johon nämä sokkolennon sankarit ajavat pahki.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Vaikutaa erikoiselta. Kyllä oikeassa reunassa pitäisi olla koko ajan, eikä siinä keskiviivalla. Siinä olet oikeassa että kaikkien mielestä kaikki muut ajavat huonosti.