Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Teemu Laine, 20 Toukokuu 2005.

    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Mulla kumisee pää tyhjyyttään ihan normaalisti ja uni tulee vaikka kesken töiden. En siis pelkää työtä :)
    Sorge, mua ei nyt just vituta mikään :( Tosin tässä on just pari viikkoa lomaa jäljellä :)  Minua nukuttaa yleensä parhaiten just työasiat. Koita sinä ajatella jotain muuta kun nää mun ajatuskuviot on välillä vähän outoja. Jos uusiselantilainen ajattelee lampaita niin ei tule uni kulmaan, ainakaan jos sattuu olemaan mies, mutta ajattele vaikka lapin yötä juhannusaattona tunturin kupeessa leirivalkean loisteessa tuulen hiljalleen heiluttaessa telttakangasta edestakaisin. Lappalainen joikaa jossain naapuritunturin kupeessa kun poro onnistui tekemään vastaiskun. Ensi kesänä lappalainen vaan kalastaa ja nainti jää vähemmälle.  Talvella ei sitten kalasta ollenkaan. 
     
  1. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Kolmena päällimmäisenä tänään Epson R300:n tyyli olla jatkuvasti uskomatta mitään kuvansäädöistä. Tuntuu että joka toinen käynnistys on erilainen tulostustummuus. Hitto kun tulostaminen on muutenkin nyhvertämistä.
     
  2. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    avokonttorit... menee hermot. :)
     
  3. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Yhteiskunnalliseen kehitykseen liittyvä ilmiö, johon liittyy vaatiminen ja narina tekemisen sijaan. Usein syyllisten etsiminen täysin itse aiheutetussa asiassa, tai surkeassa sattumassa. Oikeudet sisäistetään, mutta vastuu ulkoistetaan.
     
  4. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Se on yksilöllisyyttä ja itsetuntoa, jota suomalaisiin kaivattiin.
     
  5. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Nyt on varmaan asiat hyvin kun ei harmita kuin paikallinen liikenne: vilkuttomat autot, jalkakäytävillä ajelevat polkupyörät ja ikuisesti vasemmalle ryhmittynyt ajelu.
     
  6. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 366
    6 194
    113
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Se on se ikä, vanhemmiten ei jaksa enää vittuuntua ihan joka asiasta ;D
     
  7. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Eilinen ukonilma (ilmeisesti se) hajotti ADSL retittimen, se oli aivan mykkä kun pääsin kotiin. No ei auttanut muuta kuin ottaa ja tilata Elisan ADSL ja korvata sillä Soneran liittymä. Saa ilmaisaen avauksen ja WLAN ADSL reitittimen.
     
  8. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Se on totta ;-)

    Tänään sain viritettyä itseni naisautolijat-aspektiin kun nämä "ikuiset" tuli peräkkäin: tarvitsevat risteyksessä kaksi kaistaa käännyttävälle kadulle ja kadunvarteen pysäköityä ovenavaus ei edellytä sivupeilin katsomista. Avaamisen jälkeenkään ei katsota taakse kun loikataan autosta liikenteen sekaan.
     
  9. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Ensiksikin, olen tasaarvon kannattaja henkeen ja vereen, siis "tasa", en oikein jaksa kummankaan puolen sovinismia. Se alkupuheesta ja puolustelusta.

    Naiset liikenteessä erottuvat tänäpäivänä ainakin yhdellä negatiivisella tavalla ja se liittyy juurikin tuohon jonka kuikero sanoi....  nyt kun olen asian liikenteessä osoittanut niin vaimo ja tytärkin sen myöntävät... eivät enää epäile kuten kun ensimmäistä kertaa asiasta heille kerroin...

    Eli kyse on siitä, että taustapeili ja siihen katsominen ja liikenteen sitäkautta hahmottaminen tuntuu olevan paljon useammin ylitsepääsemättömän hankalaa nais- kuin mieskuskeille, siis ihan keskimäärin, ei absoluuttisesti.

    Ajan työni takia todella paljon moottoritiellä (sillä nykyään oikeasti sallitulla 130 km/h todellisella nopeudella, ei vielä mitään kaahaamista siis) ja suhtaudun nykyään niihin autoihin, jotka näyttävät saavuttavan esim. rekkoja hitaammin kuin minä, suurella epäilyksellä.

    Tilanne: ajan keskikaistaa ohittaen oikealla kaistalla hitaammin ajavia ajoneuvoja, useimmiten rekkoja (täysin laillista ja korrektia muuten, tämä ohittaminen...). Näiden rekkojen välissä on henkilöautoja, jotka ajavat nopeammin kuin rekat mutta hitaammin kuin minä, usein tosin rekkojen nopeudellakin ennen ohitukseen lähtöään.

    Nämä saattavat poukota eteeni täysin arvaamattomasti minä hetkenä tahansa. Usein törmäykseltä pelastaa vain minun äkkijarrutukseni... joskus joudun jopa väistämään kohti keskialuetta ja jarruttamaan samalla koska olen kohdalla kun nämä vesselit alkavat vaihtaa kaistaa.... pelkkä jarrutus ei riittäisi....

    Jos kaistanvaihto tapahtuu hyvän matkaa edessäni, hidastan ja jään kiltisti odottamaan riittävän kauas jotta he saavat ohituksensa tehtyä ja siirtyvät taas oikeanpuoleiselle kaistalle, siihen ei ole pahaa sanottavaa.

    Mutta usean kymmenen tuntikilometrin nopeuserolla muutamien metrien päähään eteen tai aivan kohdalle tulevat kaistanvaihdot ovat sykähdyttävä kokemus.... etenkin jos/kun minun takanani on joku reipashenkinen kuski alle parin autonmitan päässä.... siitä tulee hänelle vieläkin sykähdyttävämpi, joskin siinä perääntörmäyksessä minä lennän pahemmin, sillä tavalla kuolee useampi henkilö vuosittain.... Näistä sokeista kaistanvaihtajista melkein neljä viidestä on valitettavasti naisia.......... useiden vuosien ja monien satojen tuhansien kilometrien otannalla.... ja yhden päivän reissuun mahtuu vähintään yksi em. tilanne suuntaansa.
     
  10. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Minua suorastaan vituttaa nämä kuskit joilla ei ole mitään älyä sen vilkun käytöstä. Otetaan esimerkki, seison risteyksessä ja odotan että pääsen kääntymään vasemmalle, oikealta ei tule ketään, mutta vasemmalta tulee, no minä joudun odottamaan, kaveri tulee lähemmäs ja juuri ennen risteystä kun ratti alkaa kääntyä menee sitten se saatanan vilkku päälle. Tai vastaavasti edelleen olen menossa risteyksestä vasemmalle ja oikealta tulee auto, joka sitten kuitenkin kääntyy, mutta ei muista ilmaista kenellkään kanssa autoilijalle aiheesta vilkulla, mitä vittua ne muut tielläliikkujat sillä tiedolla tekevät, kyllähän hän tietää minne hän on menossa.

    Siinä sinä sitten odottelet edelleen risteyksessä kun olisi ollut pari kolme kertaakin mahdollisuus kääntyä, jos nämä saatanan saamattomat kuskit olisivat voineet laittaa sen vilkun päälle jo ennen risteystä. Mitä tulee Haraldin kirjoitukseen, niin olen samaa mieltä, nykyisin tuntuu olevan liikenteessä jos jonkiasteisia tolloja jotka eivät tiedä peilien merkitystä, paitsi että siitä voi katsoa onko aamun meikki hyvin ja jos ei niin sitähän voi siinä samalla vähän korjata.....
     
  11. kto

    kto Well-Known Member

    2 564
    100
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Uutinen: Doping-testejä lisätään

    Vaikutus: Veronmaksajien rahaa tarvitaan edelleen lisää

    V..tutus: Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitää maksaa käytännössä ammattiurheilijoiden doping-testaaminen? Voi pyhä sylvi tätä maata, maailmaa ja arvomaailmaa.... Onnea urheilubusineksen tekijöille ja siihen uskoville.
     
  12. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Niin, en tiedä mitä ajatella. Ongelma on raha, mutta olisi jeesustelua vaatia että joku urheilisi ilmaiseksi, ja seuraava jeesustelu olisi vaatia ettei saa yrittää olla parempi, ja jatkoa, ei saa yrittää liian hyvillä keinoilla. Urheilua on turha yrittää rajoittaa, sääntöjä on mahdoton tehdä kattaviksi, saatika valvontaa. Urheilua on myös vaikea kieltää. Tietysti on noloa että yhteiskunta rahoittaa urheilua ja antaa sille elinmahdollisuuksia, tai yrittää valvoa sitä.
     
  13. kto

    kto Well-Known Member

    2 564
    100
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Tuskin mua urheilu sinänsä haittaa. Ihan hienoa hommaa, vaikka oma laji on edelleen löytämättä;) Mutta Lasse Virenin "maankamaralta olympiavoittoon" on edelleen mielessä Hesarin koko sivun artikkelina 70-luvulta. Kuva oli muuten silloin kunniassaan, koko sivu ja siinä vain kaksi kuvaa - nurin ja maaliviivalla - ja about toi teksti...

    Mutta miksi noiden lieveilmioiden siivoaminen olisin "minun" duuni? Maksanko minä SM-liigan testit? Luulisi huhutusta 50 miljoonan tv-sopimuksesta riittävän vaikka jokapäiväisiin pissatesteihin, jos katsottaisiin tarvittavaksi - onko alkoholi muuten ns. doping-aine? ;) Ties vaikka SM-liiga testit maksaakin, en tiedä. Mutta mikähän on Hiihtoliiton budjetti ja siinä testaamisen varatut rahat?

    Periaatteessa veronmaksajien tärkeimpiin dopingtesteihin (=edustusurheilijat) käytetyt rahat menevät mun uutistulkinnan perusteella joko a) Suomen pr-kuluihin, ettei minunkaan taas tarvitsisi selitellä kansainvälisille kolleegoille miljonäärien sähläilyä ja hävetä tai b) järjestelmään, joka tunnustaa, että tukea saavat järjestöt ovat itse kykenemättömiä hoitamaan tätä hommaa kuntoon.

    No, toi B-kohdan muuttaminen lienee täyttä utopiaa. Ehkä nimenomaan tarvitaan joku "isoveli". Mutta ehkä tuon valvonnan voisi myös sponssata? "Kiinni jäit, Punto" - toteaa tunnetun vartiointiliikkeen tj. yhdessä ranskalaisen vuokra-auton kanssa jossain eteläeurooppalaisella rajalla...

    Janne Holmen starttasi juuri, kaikkea hyvää sympaattiselle juoksijalle!

    K
     
  14. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Urheilu on ongelma itsessään. Mitä järkeä on monen lajin systeemeistä että tulos ratkaisee, ei tyyli? Joku jalkapallo-ottelu saattaa olla aivan hirveää katsottavaa, mutta ei se mitään, tuli voittomaali. Tai F1, jossa ajetaan tasavälein peräkkäin lähdöstä maaliin ja jatsotaan kuka tankkaa ensimmäisenä. Tai lasten jalkapallo jossa ei saa pelata kuin ne jotka jo osaavat. Eli ei yritetäkään opettaa, vaan hyödynnetään osaamista. Suunnistus, joka edellyttää kisaan yhtä suunnistustaitoista.

    No, minusta harjoittelu ja edellytykset on dopingia ;-)
     
  15. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    F1 kyllä vituttaa.. Ei aktiivisesti mutta kuitenkin.
     
  16. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Nyt ei vituta, mutta kirjoitan tänne, kun asia ikäänkuin jatkuu aiemmasta...

    Nimittäin pääsee kuuntelemaan Groove FM:ää, kun broidi toi mulle mun radion porukoilta. Innostuin tuosta Groovesta lisää, kun Värivedostuskurssin pimiöllä kuunneltiin hommaillessa ja kun mp3-soittolista alko vähän jo tympiä.
     
  17. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    ;)
     
  18. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    out
     
  19. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Uskotko jos sanon, että tieliikennelakien ja asetusten mukaan jatkuva liian lähellä ajaminen on teko, josta lähtee kortti siltä istumalta? ei nimittäin uskoisi kun nykyliikennettä katselee.