Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Teemu Laine, 20 Toukokuu 2005.

  1. RB

    RB Well-Known Member

    9 292
    1 207
    113
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Oikiastansa pahinta on se, että tiedän minkäsortin musiikista pidän ja jaksan kuunnella....mutta kun en tiedä niiden esittäjien ja kappaleiden nimiä että en niitä pysty itselleni hommaamaan. Musiikki on musiikkia..se on hyvää tai huonoa mutta en osaa nimetä sitä.

    Sitä ei mistään kanavalta tuu, siis 60-ja 70 luvun ulkomaista ja ihan muutama suomalainenkin menis....
     
  2. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Valokuvausaiheiset vitutukset:

    1. AF slr kamerat + manuaaliset lasit -kombinaatio. Just tässä skannailen vanhoja negoja ja vuorossa on Nikon F5 rungolla + 50mm ja 105mm laseilla kuvattuja ruutuja ja tarkennus on kaikissa ihan päin vittua. Kohteena ei ole mitään liikkuvaa -- aikaa on ollut tarkennella minuutitolkulla, mutta silt tarkennus on aivan päin persettä. Uskomatonta.

    2. Sama kuin yllä, digitaalisestikin. Ikinä en ole millään kameralla ottanu niin paljon väärin tarkennettuja kuvia kuin Nikon D200 + manuaaliset nikkorit. Eikä auttanu leikkokuvatähyslasit.

    3. Ylipäänsä manuaalinen slr-tarkennus jos kamera on kinokokoinen. Perseestä. Ainoa poikkeus mitä tulee mieleen on OM-1 Olympus, olosuhteet pitää silti olla hyvät jos haluaa onnistua.

    Mä en selkeesti vaan osaa.

    Niin monet vittusaatanat on päässeet suusta digisekoilujen ja nikoneitten vehtaamisen kanssa, että mulle kelpaa jatkossakin vain ja ainoastaan mittaetsintarkenteiset pelit ja/tai kamerat joissa on oikeasti hyvä autofocus.

    Kuva otettu F5 + 50mm lasi, kuvausetäisyys metrin tai pari, kolme ruutua otin ja muistan yrittäneeni keskittyä nimenomaan tarkentamaan oikein, vitut. Tämä oli paras ruutu ja tässäkin tarkennus jossain missä lie takaraivon tienoilla. Ihan striittifototilanne.
     
  3. RB

    RB Well-Known Member

    9 292
    1 207
    113
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Oon sunkanssas ihan samaa mieltä! niin paljon kuin noista muinais-manuaali-kinolaseista vouhotetaan.

    Mulle kelpaa toimiva AF-kamera tai omista romuista RB leikkokuvalla ja kirkkaalla tähyslasilla--ajan kanssa.
     
  4. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Hehe. Mä vaan en pysty kuunteleen sitä R<COLOR color="orange"]&</COLOR>B ketkutusta radiosta.. Kyllähän se MTV:ltä menee jos on hyvännäkösiä kinkkuja :) No ei kyllä oikeen sieltäkään. Samoin Trio Niskalaukaukset ja Kotiteollisuudet vituttaa suunnattomasti. Yleensäkään soittolistoilla ei oo mitään mulle.

    Jo sen takia Ylexää ei pysty kuunteleen.. Lisäks sit ne muijien huonot ennakkoon kirjotetut "tsoukit" ja perehtymättömyys jokaiseen asiaan, josta puhuvat.

    Räppiä kuuntelen jonkin verran, mutta en sitä soittolistakamaa. Tuossa maanantaina mestarisoundissa sitten usein tuleekin parempaa, oikestaan todella hyvää yleensä.

    Tosin kuuntelen vaikka mieluummin tiistain tanssi-iltaa (jotain trancea ja mitälie), kun se on sentään vaihtelua sille jokapäiväiselle Shakiralle ja Beyoncelle.

    Noissa iltaohjelmissa kun ikäänkuin mennään syvemmälle noissa musiikkityyleissä, kuin soittolistalla, jossa se piisi tietyltä tyylisuunnalta on aina tietyn artistin tietty sinkku.

    Kitaramasta on tullut löydettyä kaikista eniten kiinnostavia artisteja, töissä näpyttelin kännykkään vähän väliä nimiä muistiin. Juuri semmoista musaa, jota ei helpolla muualta kuule ja kun ei itse osaa nimiä etsiä järkevästi.

    Metalliliittokin oli ennen hauska kuunnella, vaikka usein örinähevi lähinnä nauratti. Olipahan vaihtelua ;)
     
  5. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    1. Hipit tai vastaavat, jotka järjestävät "katu kuuluu kaikille" iskulausein katujensulkemisördäysjuhlia. Jos katu kuuluu kaikille, niin miksi ne saamattomat paskiaiset sulkevat kadun niiltä, ketkä sitä oikeasti tarvitsevat!? Eihän autoilijatkaan tule puistoon kaljottelijoiden keskelle ajamaan rallia puistot kuuluu kaikille-liput liehuen. Oli meinaan hemmetin lähellä, että olisin myöhästynyt keikalta noiden pellejen takia.
     
  6. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Et satu olemaan kaukonäköinen? Rungoissakin voi oikeasti olla vikaa. Jos tähyslasi tai prisma on poissa paikoiltaan, näkyy kuva etsimessä tarkkana juuri silloin kun se filmille/kennolle ei tulekaan tarkkana..
     
  7. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    "Mistään en mitään tiiä enkä ymmärrä ja hei se on hienoo se" lienee nykyään pääsyvaatimus radiohölöttäjille. Heidän kutsumisensa (radio)toimittajiksi olisi toimittajien herjaamista.

    Joskus oikein ihmettelee, että onko tuollaisia ihmisiä oikeasti olemassa. Missä hiton pullossa ne ovat kasvaneet, kun mikään, edes normaalista sanomalehdistä luettavasta ei ole  mitään käsitystä. Taustatyö taitaa olla se että ennen studioon tuloa meikataan.... ja sitten vielä ylpeillään sillä ettei asiasta mitään tiedetä. Tuskaa kuunnella näiden tekemiä "haastatteluja". "kerro ny jotain tästä, mikä tää nyt olikaan tää sun juttus..."

    On jäänyt radion kuuntelu vähiin, poikkeuksen radio ykkönen, sieltä kun tulee vähemmän musiikkia, ja sitten tuo Groove, siellä tuntuu olevan joku toimittaja joka jotain aiheestaan tietääkin....
     
  8. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    MF on oikeasti nopeaa ja tarkkaa, vai onko sinulla Canon? halvempien tikiCanoneiden etsimillä kun ei oikein manuaalitarkennella....  todellinen vanhaan verrannollinen suurennos kun niiden etsimissä on jotain 0.56 ( 0.9/1.6,  20D)-> pimeä pieni tunneli. Mutta kaikkien tikienkään etsimet eivät ole yhtä huonoja ja niillä MF onnistuu erittäin hyvin.
     
  9. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Ei mulla mitään onkelmia ollut vaan pmu:lla. Sillä näytti olevan ihan kelpo rungot (Nikon F5 ja D200), mutta voihan ne silti olla rikki.
     
  10. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Muistan kun itse osallistuin joskus aikoinaan vastaavanlaiseen tilaisuuteen ja sinne ilmestyi liituraitamies bemarissaan kokien ilmeisesti ainutkertaista autoiluvapauttaan uhatuksi siinä määrin, että aikoi ajaa vieressäni olleen äiti ja lapsi-yhdistelmän yli. Sain siitä sellaisen raivokohtauksen minäkin, että potkaisin syvän lommon herran auton oveen, jonka seurauksena herra hyppäsi autostaan kadulle kuin jack boxistaan aikomuksenaan kaataa tuulimyllyt kuin itse manchalainen vaan saikin kuulla loppuelämäkseen riittävät itseään koskevat epiteetit.
    . . . Ai, niin, anteeksi. Tämähän tuli ihan väärään paikkaan kun ei vieläkään vituta tapauksen muisto yhtään. Tarinan herra on silloin manifestoidulla asenteellaan hankkinut varmaan jo monta sydäriä ja kaahailee vapaana ja riippumattomana pilvienvälistä rallia.
     
  11. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Jep tuo kuulostaa tutulta, kikatetaan ja naureskellaan et "niin mikä se nyt olikaan"

    Groove olikin hyvä pointti, mutta ei kyllä kesäduunissa kuulunu peltoreissa. Radioo taas sitten ei tuu vapaa-aikana kuunneltua, kun soi aina muu musiikki.. Mutta Groovea voisi ihan kuunnellakin, vaikkapa jos olis nettiradio niillä.
     
  12. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    [/QUOTE]

    Samat tuntemukset täällä, ja käsitykseni mukaan hyvin yleisesti varttuneemmassa väessä. Käsittämätöntä kuuntelijoiden aliarvostamista kanavien johdon taholta.

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Mulla taas radio on auki  tuntikausia päivässä ja päällä Ylenaikainen/Radio Suomi. Ylellä on oikeasti hyviä toimittajia, jotka tekevät työnsä perusteellisesti ja osaavat pitää kuulijan mielenkiinnon yllä. Muutama naistoimittaja on kyllä aika floppeja, mutta onneksi ovat enemmän yöradion puolella. Groove on minunkin mielestäni erinomainen musiikkikanava.
    Kaupallisiin kanaviin liittyen Hesarissa oli tänään osuva uutinen: Kainuulainen karhusafariyrittäjä aikoo karkottaa suojattinsa metsiin tehokkaimmalla tavalla: "Vien ration koppiin, laitan sen täysille ja Novan päälle. Se on semmoinen kanava, ettei sitä kuuntele karhukaan."
     
  13. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Joskus Radio Suomeakin voi kuunnella, mutta niinä aikoina, jolloin itse olen radion ääressä (ajomatkalla pk-seudulle aamulla ja paluumatkalla iltapäivän lopulla) sieltä tulee vain naisasiaa fundamentalistifemakkojen esittämänä (pidän itseäni erittäin voimallisesti tasa-arvon puolestapuhujana, paino sanalla "tasa") joten on hyvin usein pakko vaihtaa kanavaa.... :)

    Dokumentit ja ajankohtaisia asioita taustoittavat jutut kuuntelen ehdottomasti ao. kanavalta, jos vain pystyn, niiden lähetysajat ovat vain päivärytmini kannalta huonoja. Niitä tulee paljon myös Ylen Ajalta, joka valitettavasti kuuluu huonosti Hämeenlinnan kohdalla.... musiikissa olen siirtynyt melkolailla kokonaan levyihin. Musiikin kuuntelisi, mutta ei niitä imbesillejä jotka hölöttävät kappaleiden välillä.
     
  14. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Juu, kyllä noi kamerat on ihan kunnossa kaikki olleet, mä en vain näe sitä tarkennusta milloin se on kohdillaan tai ei. Tulipa muuten jälkikäteen kylmä hiki kun koulun pääsykokeissa piti eräässä kuvaustehtävässä ottaa EOS3 + 35mm lasi kombolla 5 kuvaa ja sai käyttää vain manuaalista tarkennusta. Kaikki muu paniikki siinä muutaman minuutin kestävässä tilanteessa ja sit se kun yritin tihrustaa onko tarkennus oikein vai ei...aaargh. Myönnän, että 3 kuvaa meni ihan 100% tuurilla tarkennuksen puolesta oikein, mutta muut kolme kuvaa olivatkin sitten tarkennettu ihan päin fiddua...itse kuvaustilanteessa en ollenkaan nähnyt oliko tarkennus kohdillaan vai ei. Vikahan voi olla siis mun silmissä/aivoissa kun en tota kykene näkemään oikein, mutta missään muussa tilanteessa mun näkökyvyssä ei ole ainakaan mitään vikaa, itseasiassa mun näkökyky on oikein hyvä niin lähelle kuin kauaskin.

    Jotkut taas ei osaa tarkentaa mittaetsimillä...se taas on mulle helppoa kuin veden juonti :)
     
  15. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Niinhän se taitaa olla. Kävisin ehkä kyllä näöntarkastuksessa....  se voi kuitenkin olla jokin näköön liittyvä juttu siitä huolimatta että näet hyvin. Itse en tiennyt, että minulla ei oikeastaan ole kovin hyvä stereonäkö, vaikka se eräästä syystä vuosittain 20 vuotta testattiin ja kelvolliseksi todettiin. kun vanhemmiten piti hankkia lasit, niin samassa yhteydessä todettiin ongelma stereonäössä ja laseihin tehtiin korjaus. Hitto mikä ero.... en paremmin sano. No, onneksi se ei käytännössä ollut suuri ongelma aiemmin, mutta nyt puut lehtineen näyttävät oikeasti 3-ulotteisilta....
     
  16. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Usko sitä kameran vihriää tarkennusvaloa?
     
  17. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    44
    48
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Ei tarvi, sillä nykyiset kamerat eivät käytä virtaa ;) Tai no kahteen noista sais pariston sisälle jos haluais, mutta on pärjätty hyvin ilmankin jo pitkän aikaa.
     
  18. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Duunissa tuli vedet katosta läpi, nyt on yksi ovi kuprulla, lattialaatat irvistelee, kaksi ihmistä sairaslomalla, itsellä alkaa taas särkemään päätä (joka päivä iltapäivästä), taitaa olla jotain perkeleen hometta ilmassa, ilmastointi ei toimi....
    Siinä taisi tulla jo enemmän kuin kolme asiaa
     
  19. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Naapurissa juntataan, ihan parvekkeen edessä, joten teknomusiikit on kivat.
     
  20. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

    Välillä ei tuu uni millään. Nyt on näemmä kolmas huono yö putkeen. Eipä tarvi huomennakaan töissä kovasti päteä kun pää kumisee tyhjyyttään.