Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Teemu Laine, 20 Toukokuu 2005.

  1. cam70

    cam70

    33
    0
    0
    Kyllä sen on pakko olla ainakin osittain siitä käyttötaidosta kiinni. Minäkin omistan yli 400 millisen vehkeen, ja vaikka kuinka sohii sillä kärpäsiä ja muita pimppareita, niin ei tuu lopputuloksesta muuta kuin sotkua ja sähellystä.
     
  2. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    taas täytyy turvautua quottaamiseen.

    tulee niinq bon voyage fiilis vai mites ne masan jutut menikään...
     
  3. Niinhän se on että liian pitkä ei ole sekään hyvä. Harvemmin pääse niitä pisimpiä vehkeitä käyttämään koko pituudeltaan, ja tulee kaikille hyvin helposti epämukava olo niitä käyttäessä.
     
  4. Jones

    Jones

    429
    0
    0
    1. Sekopäähäiriköt jotka särkevät paikkoja yms. Just la-su välisenä yönä oli joku menny ulko-oven lasista läpi. Kukahan senkin taas joutuu maksamaan. #####!

    2. Rahan puute.

    3. Asiakaspalvelu
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    1. Battery ilman Jekkua
    2. Int2000
    3. Voimakas hikoilu
     
  6. 1. Öinen kuumuus (olipa kiva kahtoo Blade trinityä kuumassa olotilassa)

    2. RAHAT (haloo rikkaat antakaa vähän köyhälle manii!)

    3. kameran kuvista tulee epätarkkoja....(pah, kuumuus tekee?)


    Prkl, sais olla jo syksy. Talvella taas valitan kylmyydestä ja eikä voi mennä kuvaamaan usein. Siinäpä pottuilua kerrakseen.
     
  7. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Tottakai se on käyttötaidosta kiinni. Jos homma on tosiaan sohimista niin voiko siitä tosiaan muuta tulla kuin mainitsemaasi sotkua ja sähellystä? Opettelua, opettelua.
     
  8. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    1. Mennyt hetki.

    2. Tämä hetki.

    3. Tuleva hetki.
     
  9. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Hei, annan sulle elämänneuvon. Tämä ystävältäni Annalta:

    "Joskus ei jaksa, ja joskus jaksaa kun ei aattele."
     
  10. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    kiitos.

    joskus vain tunnustaa että sitä pakenee liikaa juuri tuolla tavalla asioita?
     
  11. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Pakeneminen on sitä, ettei uskalla myöntää asioita, että väistelee niiden seurauksia ja käsittelyä.

    Unohtaminen (vaikka väliaikainenkin) taas on sitä, ettei anna niiden asioiden varjostaa jatkuvasti, vaan jättää ne taakseen ja jatkaa elämää.
     
  12. Just nyt tietokoneet ja niihin liittyvät jutut, eli tietotekniikka kokonaisuutena. Esimerkkinä:

    Menen kauppaan, selitän erittäin palvelualttiille myyjälle mitä olen suunnitellut tekeväni ja minkä tyyppistä härpäkettä tarvitsen. Myyjä kyselee vaikka mitä, ilmeisesti varmistaakseen että saan oikean härpäkkeen. Ostan härpäkkeen A koska tarvitsen sitä tähän kotikoneeseen ja myyjä selittää miten hyvä härpäke A on ja miten helppo se on asentaa, sopii minun koneeseeni kuin unelma. Menen kotiin ja avaan pakkauksen. Tavoistani poiketen luen asennusoppaan ennen homman aloittamista. Sivulla seitsemän lukee että tarvitsen asennukseen johdon B, jota ei tullut paketissa, vaan siellä on johto C, jota tarvitsen asennuksen jälkeen. Hyppään autoon, ajan kauppaan, ostan johdon B. Ajan kotiin. Laitan härpäkkeen kiinni koneeseen johdolla B ja teen kuten asennusoppaassa lukee, mutta härpäke A ei kuitenkaan toimi. Palaan kauppaan, selitän asian. Myyjä arvelee minun tehneen jotakin väärin. Selitän uudestaan mitä olen tehnyt. Myyjä ihmettelee miksei laite toimi. Selitän lisää, sen vähän mitä kotikoneeni kokoonpanosta (sisuskaluista) ymmärrän. Myyjän ilme kirkastuu ja hän käskee minun ostaa härpäkkeen A tilalle härpäkkeen D, joka sopii minun koneeseeni kuin unelma ja homma jatkuu alusta uudestaan.

    Nyt meinaan vituttaa ja rankemman mukaan!
     
  13. :DDDDD voin vaan kuvitella :DDDD
     
  14. dhat

    dhat

    229
    0
    0
    En jaksa juuri nyt avautua kuin yhdestä asiasta joka vituttaa:

    SUOMEN POSTI.

    Voi saatana Verkkokauppa sai viimein lähetettyä kovalevyn minulle, seurannasta katselin kun se oli tänä aamuna yhdeksältä ollut Oulussa lajiteltavana. Siis aamuyhdeksältä. Eipä sitten paskiaiset ehtineet saada sitä täksi illaksi Rovaniemelle. Aivan varmasti se on lähtenyt johonkin Posiolle ja ei tule huomennakaan. Pahinta tässä on että mulla on läppäri täynnä kuvia ja muuta kamaa mitä EI voi karsia pois, työt puskee niskaan, pitäis käsitellä kuvia mutta ei photoshoppia paljon pyöritellä sujuvasti kun on joku 250megaa vapaana. ÄR!

    Ja sitten postin paskamainen hinnoittelu. Ne hinnat on aivan järjettömiä. Postitin siskolleni 4 akkupatteria ja niiden laturin, todella pieni paketti, joka ei harmikseni IHAN mahtunu siitä postin oranssista laatikosta läpi. Silloinhan se olisi mennyt 2-3:lla ykkösluokan merkillä. Nyt menin sitten sisälle postittamaan sen, 5.6e! Sanoin että saatana tolla hinnallahan tulee halvemmaks ajaa ite tämä sinne Kemiin. Helvetti.

    Sama homma monissa muissa jutuissa, kuten vaikka cd ja dvd levyissä, jotka mahtuvat siihen kirjelaatikkoon. Niihin laittaa itse 1-2 ykkösluokan merkkiä niin perille menee eikä ne ala niitä lähettelemään takasin. Sitten jos viet sen sisälle pehmustetussa kuoressa niin eiköhän se oo taas joku 3.60e. Joskus ne paskansyöjät on ihan virallisesti yrittäneet kusettaa mua siellä. Lähetin pienen paketin jossa taisi olla Minidisk soitin. Muija punnitsi sen ja mittaili. Sanoi sitten että 8e ja jotain, meikä että älä nyt saakeli valehtele. Eihän siinä ole mitään järkeä. Aikani siinä tingattuni se pudotti sen hinnan seuraavaan pykälään, joka sekin oli kyllä saatanan kallis. Helvetti tekeekö se postissa töissä oleminen ihmisestäkin kusipään? Paskat ne rahat sille tule.

    Piruillessani olen pari kertaa käynyt kysymässä "paljonko maksais postittaa tämä", "3.60e", "no anna sitten 2 postimerkkiä." ja marssinut ulos ja nakannut siihen lootaan. hihihi.

    Ja sitten vielä se tapa millä ne paketit kulkee. Vasta minulle tuli 3 cd levyä CDON.comista, jotka ne paskanaamat olivat jo pakanneet kuplamuovipussiin vanhan kovan pahvikääreen sijaan. Noh, pussihan oli yhdestä kohtaa revennyt, levyt näkyivät. Jokaisessa levyssä oli kansi halki ja se levynpidike paskana. Varovasti olivat liikutelleet ilmeisesti. Saatana.

    Ok voisin vielä kertoa kuinka minua vituttaa nuo haistapaskafirmat mikrobitin hintaseurannassa, jotka pistävät sinne tuotteilleen halvimmat hinnat, mutta POKS sitten onkin "käsittelykulut ja postimaksut" 15e vaikka tilaisit yhden muistikortin. Tuollaiset pitäisi oikeasti bannata koko seurannasta! Saatana.

    No kyllä minua sitten vituttaa jotku tyypit jotka täällä Rovaniemen Rantavitikan Anninportin asuntohuudeilla kokevat tarpeelliseksi melkein joka ilta testata kuinka oma ääni kaikuu muista taloista. Jätkät oikeasti parvekkeella ulisee, eivät huuda, vaan ulisevat. Monta tuntia illassa. Kyllähän sitä itsekin olis ehkä grand canyonin reunalla vähän hihkaissut ja ihmetellyt kaikua, 8 vuotiaana. Ilmeisesti nämä ovat samoja jätkiä, jotka eräs yö huusivat monta tuntia toisilleen armeija käskyjä ja "heil hitleriä".
    Eli jos olet yksi näistä, tosin tuskin osaat lukea, niin haistappa hikinen vittu koko ajan.

    Peeeerkele.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Suomen Posti kyllä osaa ton hinnoittelun ;).

    Vertaus:

    Singaporesta tulee paketti Suomeen kotiovelle 3-4 päivässä ja maksaa vajaat 30 euroa.

    Järvenpäästä Tuusulaan samanlainen paketti matkustaa 1-2 päivää ja maksaa 6,80 €.

    Em. esimerkit voisi varmaan jollain laskukaavalla suhteuttaa paremmin, jos osaisi.
     
  16. Kulkunopeuksista:

    EMS paketti (eli ihan tavallinen kansainvälisen postin paketti) Kiotosta Vantaalle 32h. Seurannasta näkyy minuutin tarkkuudella kuljetuksen alku ja loppu. Ja otin huomioon aikaeron:) .

    Vantaalta tullipostista 5 päivää Hämeeseen paikalliselle tullikamarille! Ja sitten vielä lisäksi sen kortin tulo minulle eli kaksi päivää.... sanonkoma jotain.... Eikä ole tullin vika, kun näkyy viipyneen tullissa tasan kolme tuntia ennen uudelleen kuljetukseen ottoa... ja näille firmat antaa sitten logistiikkana hoitoon.

    PS. näin on käynyt jo neljälle paketille samalla välillä eli tämä ei ole mikään huonon tuurin sattuma, vaan ihan Suomen Postin tapa hoitaa asioita.
     
  17. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Matkaa Singaporeen on tuollaiset reilut 9000km; Järvenpää ja Tuusulahan taitavat olla naapureita, eli niiden etäisyys voisi olla esimerkiksi metri. Oikea hinta Tuusulasta Järvenpäähän olisi näin ollen siis 0,0003 centtiä ja oikea matka aika 0,03 sekuntia. Uskoisin että kaikki tästä poikkeava on Suomen Postin tehottomuutta ja kusetusta.
    Ehdotankin, että siirretään Suomen Posti tehokkaampaa ja edullisempaa toimintaa saadaksemme Kiinaan.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä Suomessa pitää olla suomalainen toimija logistiikkapuolella, mutta ei peiliin katsomisesta ole koskaan haittaa ollut.
     
  19. cdonista on joillekin tutuille tullut rikkonaisia paketteja. jollekin jopa uudelleenteipattu, nähtävästi uusiokäytetty pakkauspussi. postilaiset kun (yleensä) pistävät kuoreen nootin, jos on tarvinnut korjata pakkausta.

    postimaksut on kyllä suomessa hirvittäviä. itse muistan kun lähettelin kirjeitä jollain reilun markan postimaksulla.. ja nykyisin kirjemaksukin on 65c eli lähes 4mk.
     
  20. pmu

    pmu Well-Known Member

    2 052
    43
    48
    Tuollasta ulinaa vastaava käyrän nostattaja on helvetellisen amish-bassojytkeen kuuntelijat kerrostalossa. Mikään ei vituta niin paljoa kuin seinän takaa kuuluuva tasainen perkeleen bassojytinä kokoajan. Onneksi on viime päivinä säästynyt siltä kidutukselta (uusin kuuma hitti kenties kuunneltu jo puhki).