Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Teemu Laine, 20 Toukokuu 2005.

  1. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Raimolla oli kunnon ketutuksen aiheet :-D

    Mua keljuttaa tänään:

    1. öööh....
    2. ymh....
    3. no vaikka se Pixmania sitten, jos jotain pitää keksiä

    Mua ei kenkuta omput, ei rahat, ei just nyt oikeastaan mikään. Ei tosin kuulu sisuksista mitään hurraa-huutojakaan mut eipä ainakaan riso. Se on edistystä se. Siis suorastaan mahtava päivä pitkään aikaan.
     
  2. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    1.d200
    2.d80
    3.kumpaankaan ei ole varaa!

    (mihinköhän tuon d80:n hinta menee.. kenrockwell.com höpötti alta tuhannesta eurosta.. pelkkä runko, vai?
     
  3. Ainahan seuraajalle povataan hieman edeltäjää kovempaa hintaa muta se realisoituu sitten kuitenkin alle. Muu olisikin outoa..
    Mutta sinänsä ihan fomaa arvailla ensi Joulun hintoja. Hidsta on ollut digislrkameroiden kehitys muuten hintasaralla. Sikakalliita ovat.
     
  4. Vieläkö tästä joku jaksaa valittaa?

    Eikö ihan hyvän digijärkän saa jo hintaan 300-500 e. Kalliimpi kuvaaja taitaa saada tän summan jo yhdestä reissusta ja vähän halvempi tarvii muutaman kuvauskeikkaa tämän tienatakseen.
     
  5. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Mitäh, voiko valokuvauksella tienatakkin? Mulla siihen vain menee rahaa ;P Ei tuo nykyinen tikirunko maksanutkaan kuin jotain 400-500, mutta uutena ei taida tuohon hintaan irrota mitään. D80 tuskin näkyy käytettyjen markkinoilla vielä aikoihin.
     
  6. 4x5

    4x5

    1 986
    0
    0
    Sama täällä, vaikka kuinka koittaa olla tarkkana. Etenkin noi Fangion tuottoisina mainitsemat reissut ja kuvauskeikat on tulleet aika kalliiksi :-(
     
  7. Juu, samalla lailla kuin ihan hyvän auton saa 5000e:lla. Toki ammattikuvaajat hommaavat 300e:n digikameroita ihan soirona. Ei ihme että halpauutuudet ovat kortilla eikä ammattilaitteita osta kukaan..

    P.S. Mikä digirunko maksaa 300e?
     
  8. Ei ole minulla valtuuksia digitysnettin, mutta eikö täällä joku möläyttänyt, että siellä olisi ollut kaupan D60 hintaan 250 e?
     
  9. Aivan, siinä soiva peli ammattilaiselle.
    Filmikameraksi varmasti voisi tarjota Praktica Super TL:ää jossa ei ole uutuslisää ja toimii kuin junan vessa.
     
  10. iiuu

    iiuu

    142
    0
    0
    Tämän legendaarisen maineen saavuttaneen junan vessan toimintaperiaate löytyy:

    http://users.tkk.fi/~mjjakobs/temp/junanvessa.JPG
     
  11. Praktica Superia en ole käyttänyt, mutta D60 löytyy kaapista. On sillä monet lehtikuvat otettu ja vielä häitä ja hautajaisiakin. Ja ei kaikkien hääkuvaajien tarvi olla huippuammattilaisia saadakseen kuvauksesta vaikka satasen.

    Että ainahan sitä saa väittää vastaan - ja jotkut niin tekeekin - mutta ei maailma välttämättä ole niin synkkä paikka.
     
  12. On se ammatinharjoittajille, jos ammattilaiset osatavat 250e:n käytettyjä digejä. Minulle toki sama vaikka kuvaisivat lomoilla. Luulen vain että olet väärässä.
     
  13. Toi ammattilaisen käsite on kyllä täynnä mystiikkaa. Isojen lehtitalojen kuvaajilla on Mark-kakkoset, mutta freekuvaajilla voi olla mitä vaan. Usein näkee ihmepaikoissa pokkareita ja kymppideetä sun muuta. Pienet paikalliselehet sitte vielä oma lukunsa.

    Voi olla, että kaikilla sun tuntemuilla ammattilaisilla on 15 Digi-Super-Nikonia, mutta mulla ainakin on yksi kaveri, joka elää kuvaamalla ja päätyökalu on 300D, että ei se niin kummaa.

    Enkä nyt meinaa, että kaikkien ammattilaisten kannattaa ostaa D60, mutta kyllä silläkin selviäisi monessa paikassa. Kolmoskameraksi toi on mullakin tipahtanut.
     
  14. Maahantuojan suositus on 1300e.
     
  15. 1. Aamut, kun on tavallaan iloinen siitä, että on elossa.

    2. Ihmisen tyhmyys: Oliko pakko valehdella itselleen olevansa tarpeeksi selvin päin, kun lähti baarista kotiin, fillarilla...!?

    3. Kyllä: Morkkis! Mutta oli sentäs hyvä keikka.
     
  16. 1) duunistressi

    2) kun työ vie liikaa aikaa harrastuksilta

    3) sunnuntait on perseestä
     
  17. 1. Kolleega
    2. Esimies
    3. Työt yleensä



    Nimim. "Lottovoittoa odotellessa"
     
  18. 1043e verkkokaupassa... ilmeisesti juuri nostaneet, vasta oli 999e...

    ja topiicin aiheeseen vastaten:
    1. turha reissu kaupungilla asioilla, väärät liput ja laput mukana.. -> uusi reissu...
    2. alkuviikko ja duuni...
    3. bemarin ilmamassamittari..prkl.
     
  19. 1. Ostin viimeviikolla pastaa ja luulin saavani edullisesti kun ostin viisi pakettia pastaa 30SKr:llä. Tällä viikolla samaa pastaa saa kruunulla paketti. Niitä saa kylläkin ostaa vain kaksi per huusholli, mutta kyrpiipä silti.

    2. Pistin vahingossa wokkiini liikaa pippuria enkä saanut sitä oikein oikeanmakuiseksi vieläkään. Eksperimentit jatkunevat. Syötäväähän se kuitenkin oli, ja maistuipa ainakin enemmän kuin se eilinen.


    3. Tänään ei oikein ole minun päiväni. Koko ruokatauko meni siihen, että roikuin KELAn sekä CSN:n puhelinjonossa ja yritin selvittää opintotukiasiaa. Kotona tiputin vahingossa maustepurkin joka kaatoi kukkavaasin josta lensi vesi paperipussille, jossa oli leipää jota en ollut ehtinyt syödä laisinkaan. Se kastui kokonaan eikä sitä voi enää syödä. Unohdin vesimelonin esille kun juoksin kiireessä tänään bussipysäkille (ja myöhästyin kaikenlisäksi bussista) eikä sitäkään voi enää syödä. Enkä jaksaisi mennä tänään kauppaan ja tiskiä on toissapäiväisen pizzaillan jäljiltä vieläkin. Olin eilen kuvaamassa sateessa eikä yhdestäkään kuvasta ole mihinkään.
     
  20. RDahl

    RDahl Ylläpidon jäsen

    7 892
    116
    63
    No nyt ei tämän lukemisen jäkeen vituta enää edes noi ampparit tuolla kellarissa. Katotaan huomenna uudelleen.