Kyllä. Mutta toisaalta myös ne niskaanläähättäjät jotka on 3 m päästä takapuskuristani vaikka vauhtia on jo 140-150 km/h eikä tajuu että saatan vittuuntua ja painaa jarrua.
Ei mitään pytynkansia.. (Mä en ole muuten ikinä ymmärtänyt tuota kädenvääntöä.. jokainen vääntää kannen haluamaansa asentoon ja jättää siihen (tai laittaa kaikki kannet kiinni).. tasa-arvoa!) Mitäköhän mä eilen ajattelin.. en muuten muista. Mutta naiset ovat välillä niin.. outoja. Ei oikein osaa selittää.. Kyllähän ne ovat tehneet (ja jättäneet tekemättäkin ) loputtoman listan asioita, joista ehtisi avautumaan.
Pikkusen kun menee sivummalle, niin perässä ajajasta pääsee... se menee ohi no joo, ei kai tuo ihan niin yksinkertaista ole, itse en kauaa jaksa roikkua kenenekään perässä, väliä tai ohi mielummin...
Komppaan. Eikä siihen jarrun painamiseen tarvita edes mitään vittuuntuneisuutta. Hirvi, koira, mikä tahansa yllättäen eteen tuleva riittää. Itsellä on tapana ilmoittaa epäasiallisesta turvavälistä laittamalla takasumuvalo päälle. Ellei vaikuta mitään niin räpsytän vasemmalla jalalla vähän jarruvaloja. Aika iso osa näistä perskärpäsistä ei ole edes sen vertaa perillä liikenteen normaalista viestinnästä että tajuaisi että ohitusaikomuksesta voi ilmoittaa aggressiivisen päälleajamisen tai muun painostamisen sijaan myös ajamalla mahdolliimman vasemmalla ja tarvittaessa vaikka vilkulla ja pitkiä väläyttämällä. Jos ajat joskus puolityhjää moottoritietä ja joku valopää alkaa painostaa tuommoisella kolmen metrin turvavälillä juuri kun olet ohittamassa rekkaa niin tiputat vaan vauhdin tasan samaksi rekan kanssa ja pidät sen siinä niin kauan kunnes turvaväli kasvaa asialliseksi tai muuta liikennettä alkaa tulla takaa lähemmäs. Vielä noitakin pahempia ovat ne moraalittomat kokovartaloky***t jotka normaaleilla maanteillä liimaantuvat ohittamassa olevan auton perään niin että jos edestä tulisikin jotain yllättävää niin se ensimmäisenä ohittamassa oleva ei voisi edes jarruttaa kun joku järjen riemuvoitto materiasta on valmiiksi puskurissa kiinni. (Jos itselleni käy niin että joku lähtee perään ollessani edellisen auton rinnalla niin keskeytän ohituksen välittömästi ja palaan takaisin omalle kaistalleni sen ohitettavan taakse mikäli se vain on mahdollista tehdä turvallisesti.) Samaan kokovartalo***** kategoriaan liittäisin myös sellaiset kuskit jotka eivät tajua mikä suojatie on, etenkin silloin kun siellä on tai sinne on menossa vauvoja vaunuissa, lapsia, vanhuksia, invalidejä. Todella törkeistä liikennerikkomuksista pitäisi antaa enemmän kiinteitä tuomioita ja harkintavalta kortin takaisin antamisesta pitäisi siirtää poliisilta tuomioistuimille.
Aika harvoin. Suurin osa niistä tuntuu olevan täysin immuuneja yhtään minkään tajuamiselle. Yksi hyvä tuttu vääntää duunia optoelektronisen tutkimuksen parissa. Pitäisi varmaan pyytää sitä väsäämään jostain riittävän tehokkaasta pulssilaserista sellainen lisäjarruvalo että viesti menee kerralla perille. (Sen verran tehokkaasti että jatkossa tärkein liikkumisen apuväline on valkoinen keppi.)
Pikkusen kun vetäsee käsijarruu niin jarruvalot ei ees välähdä ja peräsroikkujalle saattaa kehittyy pikasta tarvetta ettii jarruja...........
Heh... houkutteleva ajatus mutta eihän tällainen kiltti ja ujo maalaispoika tuollaiseen ryhtyisi. Eihän? : D
Vielä noista pahempia on ne, jotka ajaa suojatien eteen pysähtyneen auton ohi pysähtymättä. Niiltä, jos keneltä, pitäisi repiä jalat irti polvista ja tunkea ne jalat vaikka sieraimiin.
Tää on just tätä kun on annettu iso musta katumaasturi niin sitten luullaan että omistetaan koko katu. Pari viikoa sitten olin tulossa duunista rulliksilla himaan, ja kolmion takaa tuli päälle tuollainen elämää suurempi auto. Eikä vain minun päälleni vaan samaa aikaan katua ylittävän lastenrattaita työntävän naisen päälle. Ei katsonut ollenkaan eteensä. No, sain tuon väistettyä juuri ja juuri keulan kautta, heilutin keskisormea ja huusin perkelettä ja fuckjuuta niin lujaa kun jaksoin. Kehtasi äijä vielä soittaa torvea perään. Kahden vaiheilla olin etten kääntynyt takas ja potkaissut sitä kylkeen.
Ei, Järvenpäässä tuo sattui. Ja mun mielestäni täällä ajellaan yleensä ihan nätisti ja siksi se niin kuohuttikin.
Heh. Liikennesosiologista mutu-tutkimusta on tullu kevään aikana ladalla jurnutellessa tehtyä. Vertailun vuoksi tulee ajettua myös samanikäisellä, kulkevalla (kyllä vain) 205:llä. Erot ohitusalttiudessa ovat ilmeiset, jopa ajettaessa vain rajoitusnopeutta. Itsetuhoisimpiin ja piittaamattomimpiin ohituksiin tuntuvat olevan kaikista altteimpia saksalaisilla, uudehkoilla autoilla ajelevat androgyynit siannaamat. Kenties saksalaisten kollektiivinen häpeän henki II MS:n jäljiltä on siirtynyt näihin insinöörityön taidonnäytteisiin. Omiin ajotaitoihinsa näillä tuntuu olevan niin vankkumaton luottamus, että ohi on päästävä -vastaantulevasta liikenteestä huolimatta, lumipyryssä, myrskytuulessa, iltahämärässä, mutkissa, ylämäissä, taajamissa. Nämä samat mersuilijat tuntuvat kuitenkin omistavan tien molemmat kaistat: kyseisillä kieseillä pääsee kovaa, joten onhan sitä sitten ajettava kovaa, vaikkei sitä omalla kaistalla pysyen osaisikaan tehdä. Mahtaa olla kova pala itsetunnolle, kun koukeroisia kylänraitteja keskellä tietä porhaltaessaan joutuvat nöyrtymään itätuotteen häpäisevän kaukovalokeilan painostamana kokonaan omalle kaistalle. Joutomiehenä on noussut ajatus legendaarisesta jäynästä mieleen. Siniset haalarit ylle, musta hiustenkuivaaja kouraan ja pientareelle pasteeraamaan, muahhah.
1. Kaksostyttöjen (1.5 kk) päin prinkkalaa oleva vuorokausirytmi. 2. Taloudelliset tappiot isyysvapaan viettämisestä. 3. Puhelinsoitot jotka herättävät silloin kun meillä nukutaan päiväunia koko perheen voimin.
Korjausehdotuksia: 1. Ei lapsia 2. Ei lapsia 3. Puhelimen(johdon) saa ottaa pois seinästä tai matkasellaisen voi sulkea tarvittaessa.