Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Mua ärsyttää kaikki Chisun biisit ja sen ääni ja lausunnot, kaikki! T Jukka
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Tulipa noi kouluajat mieleen, mulla oli ainakin yläasteella sellainen liikunnanmaikka mikä vihasi mua yli kaiken. Sen itsetunnolle ei vaan sopinut, että irokeesipäinen nahkatakkinuori juoksee luokan kovimman tuloksen cooperissa. Sen jälkeen liikuntatunnit oli jatkuvaa simputusta. Opinpa kuitenkin sen, että keskiasteella liikuntatunnit tulikin vietettyä sujuvasti baarissa. Onneksi noista ajoista on jo paaaaljon aikaa.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Liikunanmaikat harvoin tosin olivat tätä parempaa ihmisrotua, aneemisia. Oma maikka valitti kentänhoitajalle omaa tilannettaan, siitä ettei meitä saa enää hakata. Ja hakkaamisen syy olisi ollut se, että minulla oli viininpunaiset vakosamettihousut. Ihan hyvä syy toki. Akatemisellekin.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Miten tuo matikan koe liittyy tuohon liikuntaan. Opetussuunnitelmassa ilmoitetaan:Oppilaita ei verrata toisiinsa, vaan arvioinnissa otetaan huomioon oppilaan edistyminen suhteessa tavoitteisiin. Ei niitä oppilaita tietääksen imatikassakaan verrata toisiinsa, vai onko Veskulla toisenlaisia kokemuksia. No tämä ko. opettaja sitten ilmoitti antaneensa numeron vertaamalla oppilaiden suorituksia toisiinsa. Eli, tällöinhän paras yleisurheilussa saa kympin ja huonoin sitten varmaan vitosen, reilua? Muistan itsekin entisen historianopettajani yläasteelta, jolle 10 ei ollut paras nuemro, osa tytöistä sai 11 ja 12 kokeesta, kun olivat niin hyviä. Itseltäni opettaja hävitti kokeen ja vaikka koko luokka ilmoitti että olin ollut kokeessa, oli opettaja järkähtämätön mielipiteessään, minä en ollut koetta suorittanut, piste. Toisaalta ala-asteella liikunnanmaikka heitti fudiksen meille ja painui itse läheiseen baariin. Tai toinen vaihtoehto oli juosta läheiselle urheilukentälle ja mennä sen jälkeen kotiin äidin iloksi Että tällaisia kokemuksia.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Itse olen osannut markkinoinnin jo varhaisella iällä: Kun ylioppilaskeväänä käytiin lehdestä haastattelemassa että mitkä on fiilikset ennen koetta, keksin sanoa että kiva on koulu ollut, kyllä sitä taitaa tulla ikävä... lehden luettuaan maikat nosti jokaista numeroa . Minusta, joka tuskin tulin soittoeikojen välillä kouluun, tuli suvun paras ylioppilas... eli ei kauheesti vituta toi kouluaika.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. - Hammas katkesi aamukaffetta hörppiessä - Kämppä oli kylmä kun poika oli sammuttanut yhden patterin - Koulun liikuntaopet... ne saisi edelleen viedä sen kuuluisan ladon taakse...
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Verrantona ettei juututa liikuntaan. Opettajia ja arviointia on muissakin oppiaineissa. Iteslläni ei ole mitenkään paljon kokemuksia liikunnan arvoinneista, joku ääliö antoi seiskan suunilleen kaikille, paitsi niille jotka olivat jalkapalloseuroissa. Kyllä on. Jos opettaja teki kovin vaikeat kokeet, ei kaikki saneet ala-arvoista, vaan arvoionnin skaalaa muutettiin, tai päinvastoin. Se olisi vaikeaa vain yhdellä oppilaalla. Noo, arvioinneissa tosiaan on eroja, ja oppilaissa. Et edes sanonut aijemmin että oppilaita verrattiin toisiinsa, tuo ensimäinen lause ei sisällä sitä tietoa.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Reiluudesta en osaa sanoa mitään, mutta on kyllä aika tavallista, että koulussa hyvät suoritukset johtavat hyviin numeroihin, ja huonommat huonompiin. Jotensakin se on tavallaan niinku silleen melko pitkälle, voidaan sanoa että... sen niinku arvostelun ideakin.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Tosi tapahtuma kauan sitten... Olin luokanvalvojana ekassa kuukausipalkkaisessa open duunissani, ja opet laittelivat keväällä numeroita listoihin. Musiikinope oli antanut tasapuolisesti seiskaa ja kasia oppilaille, mutta ei huomannut, että viimeisellä sivulla oli vain kaksi oppilasta yläreunassa; veteli sitä seiskaa ja kasia sivun loppuun. Mustekynällä, joten siellähän ne olivat. En viitsinyt kysyä, mihin näyttöihin arvostelu perustui...
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Toikin on niinku tavallaan erillaista toi arvostelu eri tilanteissa. Muistoina sieltä keskiasteelta, missä ei sitten napannut lainkaan koko opiskelu, kaikki kokeet vedettiin sillä mitä tunnilla oli kuultu, yhtään kirjaa ei avattu. Sitten oli yksi maikka, mikä puheli puutaheinää kaikki tunnit, eikä näin ollen niillä jutuilla mistään kokeista päässyt läpi. Viimeisellä kuukaudella tämä tarjosi minulle ja parille muulle mahdolisuutta selvittää aine kunnialla läpi ja piti kokeen koko vuoden sisällöstä ja tämän kokeen tuloksen piti tulla arvosanaksi. Luinpa kirjan pariin otteeseen läpi ja suoritin kokeen arvosanalla 5, kuitenkin todistukseen laitettiin 2. Usko tässä nyt sitten opettajia. Vaan enpä ole silläkään todistuksella koskaan mitään tehnyt, edes tiedä missä se nykyään on.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Heh, mäkin sain ruotsin ehtolaiskokeesta kerran 8 1/2. Kysyin etteikö tämä ole koko vuoden asioista tämä koe? Se sanoi että toki. Mä kysyin, että saanko siis 8:n? Se sanoi että ei tietenkään, saat 5:n ;-)
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Jep, en sanonut, koska en tiennyt vertailusta, mutta nyt tiedän. Mutta opettajalla on kuulemma vaikeuksia muistaa edes kaikkien oppilaiden nimiä, saati pysyä mukana ajanotossa. Se tyttö joka sai nyt kympin liikunnasta on tyyliin 170cm pitkä ja erittäin kova juoksemaan, saikin yhtäkkiä huonomman ajan kuin se kuuluisa tyyris tyllerö joka ei meinaa edes jaksaa juosta Eli menee vähän uskottavuus, mutta ei se mitään, näillä mennään, opettajahan on aina oikeassa, ei muuten olisi opettajaksi päässyt.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Vettä on virrannut niin Keravan- kuin muissakin joissa, mutta aikoinaan tein kyllä jonkin verran koulumaailmaa seuraanneena havaintoja; ja olivathan ne omatkin lapset aikoinaan koulussa. Liikunta on pääsääntöisesti kaikkein huonoimmin opetettu oppiaine ala-asteella. Siihen lienee useita syitä. Yksi on se, että opettajat haluavat liikunnan tunteja, koska ne ovat "helppoja", t.s. ei tarvitse (muka) valmistella, ei korjata kokeita jne. Riittää, että menee paikalle ja heittää pallon peliin, noin hiukan kärjistäen. - No, ei välttämättä ollenkaan kärjistäen, niitäkin päiviä on. Mutta joka tapauksessa, paljolti opet katsovat liikuntatunnit itselleenkin kivaksi tauoksi raskaan koulupäivän lomassa. Toinen syy on, että kaikki luulevat osaavansa opettaa sitä. Oikeasti liikunta on vaikea opettaa, ellei sitten ole siihen erikoistunut. Osa-alueita on paljon: voimistelu, pallopelit, luistelu, hiihto, yleisurheilu, joskus uintikin on jätetty loukanopettajalle (ei kait yleensä). Ei niitä perusluokanopettajan koulutuksella opeteta asiallisesti. Lopputulemana on usein tai useimmiten, että esikoulusta ala-asteelle mennessään innolla kaikkeen liikuntaan suhtautuva lapsi inhoaa koko oppiainetta yläasteelle mennessään. Surkeinta katsottavaa on keväinen pesäpallon peluu. Se pitäisi EU-direktiivillä kieltää kokonaan kouluissa. Yksi syöttää, toinen lyö huteja, ope katsoo, koko muu porukka seisoo tumput ojossa. Ainoa mitä saadaan aikaan, on turhauttavia epäonnistumisen kokemuksia koko sakin katsoessa... Kukaan ei ainakaan liiku mitenkään - eikä millään tavalla opi mitään, jos se joku tavoite sattuisi olemaan. Ainoa mitä saadaan opetettua, on kielteisiä asenteita oppiainetta kohtaan. No, omat lapset sattuivat olemaan junioritasolla huippu-urheilijoita, joten omaa perhettä asia ei paljoa liipannut. Seurat hoitivat valmennusta. Tulipahan vain tarkkailtua, itsekin joskus koulussa töissä olleena.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Senpä takia kelpoisuus määritellään kelpoisuusehdoissa. Vastaavasti äidinkielikin tai uskonto on vaikea opettaa, ellei sitten ole siihen erikoistunut. Mielenkiintoista vuodatusta "kelvottomista opettajista". Kertookohan se enemmän niistä maikoista vai oppilaista? K.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Puhuttiin ala-asteen luokanopettajista. Hehän ovat yleisneroja, kelpoisia mihin vain. Johinkin erikoistuneilla opettajilla on aika pieni osa tunneista, noin tavan ala-asteella.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Näinhän se ehdottomasti on. Ei ole olemassa hyviä opettajia ja/tai huonoja opettajia. On vain niitä jotka täyttävät kelpoisuusehdot ja ehkä niitä jotka eivät täytä.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Tasan ei käy onnen lahjat. Meidän voimistelijatyttö liikkui aikanaan kympin edestä. Johtuneeko siitä, että luokanopettaja oli sivutoiminen voimisteluvalmentaja. Kuinkahan oli yleisurheilua harrastavien lapsien laita.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Niin, ne oppilaat ovat siellä koulussa omana itsenään, lain pakottamina ja se opettaja on siellä ansaitsemassa rahaa. Tällä ajatuksella sen opettajan pitää käyttää sitä opinnoistaan saatua osaamista, että pystyy tasapuolisesti tarjoamaan kaikille oppilaille opetuksen. Ajatus on vähän sama kuin ammattimaisessa kuvauksessa, että onko huonoja kuvaajia vai huonoja kuvattavia. Tiedän kyllä yhtä sun toista nykyisistäkin liikunnanmaikoista, kun vaimon veli on sellainen. On muuten sukujuhlissa meillä mielenkiintoiset keskustelut.