Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Teemu Laine, 20 Toukokuu 2005.

Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Te tunnette jannut vääriä ihmisiä, jos joku pultti tai muu yksinkertainen osa puuttu, frendi tekee sen: menee sorvin ääreen ja näppäilee mitat koneeseen. viidenminuutin kuluttua sulla on osa kädessä. Jos on vähän monimutkaisempi juttu, soitto toiselle frendille ja sen romiksesta/ kotipihalta/ takapihalta/ pakista löytyy tarvittava heebeli. Mullakin on tohon relluun ainakin kolme laturia, pari starttia, monta settiä etu ja takaumpioita, tsyylareita,peilejä ja muuta kulutustavaraa. ne on niitä vaihtovälineitä kun tarttee jotakin muuta. Mitään EI tosiaankaan kannata heittää pois, ongelma vaan on että missä kaikkea varastoi, se on sitten se taikatemppu.

1. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

Sanovat, että 5 vuoden välein pitää vaihtaa vaimoa, työpaikkaa tai asuntoa. Pysyy mieli kunnossa. Olen pysytellyt asuntojen vaihdossa.

2. RB

RB Well-Known Member

9 347
    1 237
    113

.

3. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

Wanhan laulun sanoin: Oi August, oi August, sinä onnellinen mies.

4. jaguar

jaguar Active Member

1 649
    6
    38

Vitamiinipillereiden syöjille: Aina kun ottaa vitamiineja, kannattaa ottaa Multitabsia samalla. Monivitamiinivalmisteena se varmistaa, että esim se D tehoaa täysillä. Pitää myös syödä monipuolisesti.

Toiseksi: B-vitamiini on ns. hermovitamiini. Masennus ja vitutus on todellakin aivotoimintaa, hermojen välistä kanssakäymistä. Kun napsii sitä edistävää B:tä, voi keksia muutakin fiksumpaa ajateltavaa kuin "Nyt vituttaa ja masentaa satasella". 
    Voi yllättäen huomata vaihtaneensa sen napanöyhtänsä kaivelun häpykarvojensa nyppimiseen.  Tai huomaa saavansa rajuja kiksejä vaihdettuaan rockin kuuntelusta kastraattilauluun. Ja on niiiin onnellinen.

(Eläkää terveellisesti, mutta toki voitte pitää muutaman virkistävän paheen)

5. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Rellut on symppiksiä ,D

6. Est

Est Well-Known Member

17 432
    1 903
    113

Tavallinen Rellu :

7. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Digiexpress- nimisestä puljusta tulee lähes joka päivä mainosta sähköpostiin. Yritin jo hotmailissä ohjata ne suoraan roskapostin joukkoon, mutta ei onnistu.

Näin ahkeran mainostuksen takia en kyseisestä puljusta taida tilata enää yhtään mitään. Seurauksena on spämmiä lähentelevä mainostulva.

Kerta viikossa olisi vielä ok mainostustahti...

8. Est

Est Well-Known Member

17 432
    1 903
    113

No ni, tääkin:

1. Se on semmonen olo ettei onnistu mikään
    2. Kaikki menee päin helevettiä.
    3. Perkeleen masentavaa - tämmönen

- Meni ensin väärään sarakkeeseen. KAIKKI menee päin persettä. KAIKKI !

Totta helvetissä tämmönen vituttaa.
    - E

9. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

1. Pakkanen
    2. Pakkasen hyydyttämä kamera
    3. Yleinen turhautuminen muihinkin asioihin kelin takia.

No perskeles. Olen tässä pitkään katsellut Renault 5:ta. Perusmalleja löytyy halvalla ja paljonkin, mutta sitten olisi yksi Alpine turbokin... Kyllä mä jokatapauksessa taidan ensi kesänä Vitosrellulla kurvailla.

10. motris

motris Well-Known Member

4 808
    752
    113

1. Yhteiskunta
    2. Sosiaalitoimi
    3. Lastensuojelu

11. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Mua pännii tässä yhteiskunnassa monet asiat, niiden luettelelminen kestäisi niin kauan ettei kukaan niitä jaksaisi lukea. Vanhuksista huolehtiminen ärsyttää eniten. Minä en ymmärrä että vanhukset jätetään vaille huolenpitoa. Yhteiskunta hävetköön.
    Huumeiden vastaiseen työhön pitäisi saada resursseja enemmän. Poliisille lisää valtaa, ja tuomiot ameriikan malliin. Jos kohta ei tajuta missä mennään, alkavat seuraukset olla vakavat. Jotkut politikot puhuvat kannabiksen puolesta, ja me valitaan näitä päättäjiä eduskuntaan.
    Omalla kohdallani minua pännii kelan toiminta. Eniten pännii ihmiset jotka eivät pidä lupauksiaan. Lupaavat soittaa tai hoitaa jonkun asian, mutta mitään ei tapahdu. Myös tietyt ihmiset (samat aina) eivät vastaa puhelimeen. Nimi "matkapuhelin" kertoo jo että puhelin pidetään matkassa mukana. Jotkut eivät vaan vastaa... Tämä on todella ärsyttävää. "Soitan sulle kohta" ja puhelua ei kuulu koskaan, tai "soitan huomenna" lupaukset ärsyttävät suunnattomasti.
    Myös ihmiset tai tahot jotka eivät myönnä virheitään ärsyttävät. "Niin mutta" on yleinen lauseen aloitus näillä ihmisillä. Myös perseennuolijat työpaikalla ärsyttävät. Pomon tullessa verstaalle alkaa näillä "pomon pojilla" häntä heilua, ja kilpailu paremmuudesta alkaa. Ideat varastetaan toisilta, ja pomon polvella kerätään pinnoja. Nämä tyypit ovat yleensä työpaikan tyranneja, ja ilmapiirin pilaajia. Yksi mätä omena korissa pilaa koko sadon. Myös myöhässä olevat ihmiset ärsyttävät.
    Sovitaan että lähdetään kuudelta, ja vartin yli tullaan paikalle. Tai ei kuulu, ja päätät soittaa ja kaveri sanoo että olen kohta siellä, ja tulee puolen tunnin päästä paikalle. Kyllä ärsyttää. Käytiin aikoinaan kaverin kanssa kalassa. Lähtö oli aina aamuyöstä neljältä. Kaveri oli aina myöhässä keksien mitä ihmeellisimpiä selityksiä. Kerran tein niin että klo 04.00 käynnistin moottorin, ja suuntasin kohti karikkoa. Kun kaveri soitti missä olen, kerroin että kalaa tulee.
    Oikeastaan eniten vituttaa se kun ei itse osaa...

12. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    62
    48

Perusvitutusta siitä kun

- Työttömyys tuo rahattomuutta. Kohta vuoden jatkunut työttömyys tarkoittaa että työnhakijana olen aina huonoimmassa kastissa koska "en surffaa uusimman osaamisen aallonharjalla"

- Rahattomuus tuo epävarmuutta, jatkuvaa kelan yms. tukien vatvomista ja ihmettelyä. Kela ja työkkäri, siinä kyllä sellaset suojatyöpaikat että huh

- Tämän johdosta ei pääse paljoa mihinkään... Mikä ei ole kävellen saavutettavissa...

13. Jojje

Jojje Member

767
    24
    18

Tulipa vaan tuosta työttömyydestä mieleen, että hiukan vituttaa, kun nyt saatiin tämä laki, että omaehtoisesti opiskelemalla ei enää menetäkään työttömyysturvaa!
    Tuskin olisin nykyisessä hommassa, jos tämä olisi ollut mahdollista kymmenen vuotta sitten. No mulla sentäs on töitä, mutta ei näitä metallihommia terveys loputtomiin kestä...

14. motris

motris Well-Known Member

4 808
    752
    113

Kela on kyllä ihan /C:stä. Ihmettelin itsekin, kun kävin joulukuun alussa kelalla, että onpas hyvää palvelua. Nyt olen saanut kolme kertaa sieltä saman hakemuksen täytettäväksi. En ole hakemassa sitä, mitä haluavat ilmeisesti minun hakevan. En tiedä, miksi pitäisi hakea, jos päätös on kielteinen. Paras oli, että viimeisimmässä selvityspyynnössä (siis selvityspyynnössä etuuden hakemukseen, jota en ole edes hakenut) luki, että päätös tehdään olemassa olevien tietojen perusteella, mikäli en palauta hakemusta.

Kela: Elämässä mukana - muutoksissa tukena. Taidamme myös veitsen väännön haavassa. :D

15. J.Vuokko

8 192
    62
    48

KELA... Kokemuksesta tiedän jo sen, että jos sieltä kysyy jotain neuvoja niin ne ovat ihan päin persettä ellei hiillosta ja pyydä kirjallisena + allekirjoitettuna niitä...

Samoin tiedän sentään jo sen, että joka asiasta pitää viikon sisällä soittaa ja kysyä että mikä on tilanne, koska yleensä se paperi on "ai tää onki täällä pinossa vielä oottamassa että joku kattois" kun hakemuksen jättämisestä on kulunut 2kk...

Erityisesti tiedän senkin, että koskaan ei pidä luottaa siihen että kela toimittaisi eteenpäin kolmannelle osapuolelle lupaamansa asiat - esimerkiksi eläkevakuutusyhtiölle tms... Voikin käydä yllättäen niin että kun aika kuluu ja mitään ei tunnu tapahtuvan niin selviää että kelassa asia vain unohtui... (sairaspäivärahat tällä tavoin joku vuosi sitten menettänyt kelan "tyytyväinen" asiakas avautuu....)

Mikä sossussa ja kelassa yleensäkin on erityisen mukavaa on pykäläviidakko josta työntekijät itsekään eivät ota selvää. Silti meidän pitäisi tuntea sitten nuo systeemit ja osata kulkea oikeiden porsaanreikien kautta jotta edes jotakin rahaa saa - eli käytännössä ei saa koskaan mitään kun ei vaan osaa.

16. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

No, mitenpä ne saisivat säästöjä muuten aikaan?

17. motris

motris Well-Known Member

4 808
    752
    113

Joo. Toki niitä virkailijoita pitäisi ymmärtää. Töissähän ne vain siellä on. Mut tosiaan, kaikki pitäisi olla paperilla. Eikä koskaan pidä luottaa, että kela olisi yhteydessä kolmanteen osapuoleen. Itsellekin joskus opiskeluaikoina sattui, että olisi pitänyt viedä vakuutusoikeuteen. En jaksanut lähteä. Parin tuhannen markan takia. Mulla ei ole muutenkaan mennyt koskaan jakeluun, miksi muutoksenhakulautakunta on sellainen kuin on. Aika harva päätös, selkeästi vääräkin, taitaa muuttua siellä. Tuntuu, että testaavat, viekö vakuutusoikeuteen. Sehän ei tietysti valittajalle maksa mitään, mutta kuka jaksaa ja ymmärtää edes lähteä.

Kyllä se pientä ihmistä vituttaa, kun joutuu byrokratian rattaisiin. Olin hommaamassa pojalle oikeusavustajaa/edunvalvojaa perunkirjoituksia varten, niin soskusta neuvoivat maistraattiin, maistraatista oikeusaputoimistoon ja oikeusaputoimistosta edunvalvontayksikköön ja edunvalvontayksiköstä maistraattiin. Soitin sit ex-anopille, että hoitaisitko... pienemmällä paikkakunnalla toimikin sitten paremmin. Ihana anoppi.

18. J.Vuokko

8 192
    62
    48

Joo, pompottelut... Isyyspäivärahoihin kaipasin tuossa neuvoja niin kelasta sanottiin että pitää kysyä työkkäristä koska heidän kanta ratkaisee, työkkäristä taas sanottiin että ei meitä kiinnosta, kysy kelasta... Pari kertaa kun kiersin tuon rundin niin selvisi että _ilmeisesti_ homma menee niin että työkkäriä kiinnostaa vain onko paperiin kirjoitettu isyysvapaapäivän kohdalle työtön vai jotain muuta ja kelaa ei kiinnosta yhtään kunhan ei yritä veloittaa yli 18 päivää...

Ehkä...

19. Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa.

Uudesta keittimestä petti painessa siivilä. Ilmeisesti pitäisi käytttää vähän karhiampaa essua...