Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Höpsis, vai meinaatko, että esim. Italialainen tai Epsanjalainen liikennekulttuuri on sen parempaa? Tai lähtökohtaisesti Jenkkiläinen. Ehei. Saksassa ja Jenkeissä liikenne on melko tolkullista kokonaisuudessaan. Mutta niin on niiden inhojen polliisien länäolokin tienpäällä ihan muuta toista. Siihen, että germaani ja jenkki saadaan ajelemaan edes jotenkin kohtuutapojen mukaan, on panostettu aikalailla enemmän kuin täällä. Ihminen oh ihminen ja käyttäytyy sen apinaperimänsä mukaan jos kukaan ei estä, etenkin liikenteessä. Ei se ole täällä sen erikoisempaa kuin muuallakaan. Meillä liikenteen todellinen valvonta vain mahdollistaa vahvimman ja röyhkeimmän vallan, eli se ettei sitä valvontaa käytännössä ole lainkaan. Kyllä ne lastentarhantädit tarvitaan sinne tienpäällekin.... ;.)
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Kyllä jenkeissä (valtiosta tosin hiukan riippuen) ajetaan aika säällisesti meikäläiseen verrattuna. Johtuuko valvonnasta, kulttuurista vai mistä. Jalankulkijoille annetaan tietä, sivulta tuleville samoin. Hämmentävä kokemus alkuunsa, kun ruuhkista huolimatta liikenne sujuu.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Kokemukseni mukaan nimenomaan valvonnasta. Koppalakkeja on siellä liikenteessä niin paljon, että harvoin saa liikkeellä oltua heitä näkemättä. Meillä taas poliisien liikenteessä oleminen on tapaus. Jopa täällä Tampereella heitä näkee vain kun Poliisikoululla on joku aiheeseen liittyvä harjoitus meneillään.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. 1. Militaarisen isoveli valvoo yhteyskunta meininki ja sen kannatus 2. Kuka valvoo militantteja (ei kukaan! saavat ihan rauhassa ajella maijalla [ja me maksetaan] vaikka kännissä, eikä kukaan pysäytä ja sano puhalla tuohon) 3. 70-luvun öljykriisin varjolla aikaan saatu turhaakin turhempi taajama-alueiden ulkopuolinen kattonopeusrajoitusjärjestelmä.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Meinaan, kun ei vois vähempää kiinostaa kuinka Italialaiset ajaa. Peruuttakoon vaikka kokoajan mun puolesta. Kun en aja Italiassa. Ajan Suomessa 50000 kilsaa vuodessa ja suht asiallisesti (omasta mielestä) Enkä roiku kenenkään persiissä paitti niiden joilla on ne pirun sumuvalot takana päällä ja silloin mullakin on pitkät valot ja sumuvalot edessä käytössä. Viimeisen 400000 kilometrin aikana on sattunut kerran sellainen ilma, että sumuvaloista oli hyötyä. Niiden avulla pystyi silloin ajamaan jopa 25 km tunnissa lyhkäsillä ei sitäkään.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Ei ole reilun 570.000km aikana tullut sellaista keliä että olisi pitänyt tiputtaa vakionopeuden säädin pois päältä ilman/kelin takia. Jos auton nokala on sumarit, niin ne myös palaa, helpottavat kummasti josa vain ovat oikein säädetty.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Ja säädetty nopeus on?? Eipä ole montakaan viikkoa siitä kun piti ottaa cruise pois päältä motarilla olevan sohjon takia. http://www.taloussanomat.fi/video/1756
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. "Rajoitustaulu" + 15-35km/h Jonkun uuvatin perään meinasin ajaa Tre-Hki motarilla, kun stna ajoi nopeampaa (vasenta) kaistaa 120km/h rajoituksella 70km/h kun satoi vettä sen verran että 50cm näki eteen päin. Voi kauhia sentään pelkäs varmaan että oli liukasta. Vttu jos ei uskalla ajaa edes "rajoitusten" mukaan, pysyköön kotona tai menköön junalla.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Siitä tuo evoluutio on kiva, että se karsii tuollaiset kuskit itsestään pois liikenteestä, harmi vaan ettei se tee sitä riittävän tehokkaasti.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. demokratia liikenteessä tarkoittaa että kaikkien tiellä liikkujien pitäisi kyetä samaan, eli kun meillä on vielä kuplafolkkareita ja ladoja tien päällä, rajoitukset pitää olla senmukaiset.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Eli vähintään nykyiset x 1,6 ;D Voihan ;D, joku uskoo demokratiaan, se on muinaisjäänne 1900-luvulta ja osa (onneksi) katoavaa kansanperinnettä Kiittäkäämme "demokraattisia" verotuspäätöksiä siitä, että meillä on euroopan vanhin autokanta. ps. kyllä se kuplakin kulkee, tosin 911t tekniikalla varustettuna ;D
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Mitä ihmeen apua sä saat valoista jotka ei näytä kuin 20 metriä nokan eteen jos ajat esim 100 km/h. Mulle ainakin opetettiiin jo kauan sitte, että auto pitää pysähtyä näkyvällä tieosuudella ja 20 m metrillä se onnistuu vaan alle 30 km/h nopeuksilla. Sitä paitsi kirkas valo aivan nokan edessä heikentää hämärä näköäsi ja vaikeuttaa esim sen hirven näkemistä 100 m metrin päässä. Silloin kun se on sun sumareiden kohdalla on hiukka myöhäistä väistää. Mitä ihmeen apua on sumareista keskellä päivää tai valistussa kaupunki liikenteessä voitko selittää.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Täällä nyt on pari Tapani Kansaa paikalla, turha niiltä on mitään liikenteestä kysellä ;-]
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Voi, mut tiedä viitsinkö selitellä itsestään selvyyksiä... No jos tämän kerran: Jos ne on laitettu päälle, niin palakoon, katkaisijahan kuluu kun sitä koko ajan räplää, lisäksi koituu turhaa vaivaa, jos jotakuta harmittaa niin voe voe, jos noin pienessä on ihmisen ongelmat. Ei Suomessa saa laittaa autoon sellaisia valonheittäjiä että 100m päähän näkisit, tänne kun on säädetty joku tanan lux raja. Toisaalta kun ajovaloina käyttä 85w/115w polttimoita niin alkaa vähän näkemään. Puskurissa roikkujia varten on olemassa myös apuperäytysvalo, esim. Hella comet FF 550 antaa puskurin hinkkaajalle kivasti "valohoitoa". (kuten merkkikorjaamot autoille) Ps. Volvossa on "ojavalot", jotka Suomessa luokitellaan sumuvaloiksi. Ne on siinä ajovalojen vieressä lisäkaukovalojen alapuolella, valaisevat penkat ja pientareet tehokkaasti. P.p.s. Mikään asetus ei määrää että kaukovalot tulee kytkeä pois päältä jos vastaan tulee toinen auto, vaan: Lainaus lähteestä: Finlex: "Tieliikennelaki 36 § Valojen käyttö ajettaessa Moottorikäyttöisessä ajoneuvossa on aina ajon aikana käytettävä ajovaloja tai huomiovaloja. (7.5.1997/414) Ajovaloja on käytettävä jokaisessa ajoneuvossa, kun sitä kuljetetaan tiellä pimeän tai hämärän aikana taikka näkyvyyden ollessa sään vuoksi tai muusta syystä huonontunut. Jollei ajoneuvon varusteeksi ole määrätty ajovaloja, ajoneuvossa on käytettävä sellaisia heijastimia kuin asetuksella säädetään. Kaukovalojen käyttö on kielletty: 1) tyydyttävästi valaistulla tiellä; 2) niin lähellä kohtaavaa ajoneuvoa tai raitiovaunua, että tämän kuljettaja voi häikäistyä; ja 3) ajettaessa lähellä toisen ajoneuvon takana. Etusumuvaloja ja takasumuvaloja saa käyttää vain sumun tai rankan vesi- tai lumisateen aikana. Etusumuvaloja saa tällöin käyttää lähivalojen asemesta, jos etuvalot ovat samanaikaisesti kytketyt. Takasumuvaloa saa käyttää myös milloin ajoviiman tiestä nostama lumi, pöly tai loka oleellisesti rajoittaa ajoneuvon näkymistä taaksepäin." 1. Missään ei ole kunnolla valoja, toisaalta ei katuvaloja tai "pikatie"valoja tarvita (turhaa sähkön tuhlausta) 2. Autossa ja raitiovaunussa on häikäisysuoja ts. aurinkolippa, käyttäköön sitä. 3. Jos ei uuvatti osaa kääntää peilejään pois valokeilasta, siirtyköön sivuun. Toinen lainaus samasta lähteestä: "34 § Ääni- ja valomerkit Milloin vaaran välttämiseksi on tarpeen, kuljettajan on annettava ääni- tai valomerkki taikka jarruvaloa käyttämällä tai muulla tavalla kiinnitettävä muiden tienkäyttäjien huomiota. Muutoin äänimerkin saa antaa vain taajaman ulkopuolella valoisana aikana ohitettaessa. Äänimerkki ei saa olla pitempi kuin on välttämätöntä. Valomerkki on annettava ajovaloja vilkuttamalla." Eli jarruvalojen vilkuttelu ja hitaille uuvateille tööttäily on sallittu
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Heh Tuon Riksarstin edellisen kirjoituksen voisi siirtää lyhentämättömänä tuonne päivän =) tarinoihin. Edit: hymiön kirjoitusasua muokattu.
Vs: TOP-3 asiat jotka vituttaa. Siinä arkadianmäellä Mannerheimintien varrella on sellainen stnan kivimökkylä jossa "remokratiaa" edustetaan, ne siellä sitten säätävät mitä tahansa pienten ihmisten kiusaksi, kun ei tarvitse muulla kuin taksisetelillä mennä ja lamasta riippumatonta huippupalkkaa nauttia. Hajasijoitetaan eduskunta Kuttura:an, poistetaan turhat poliittistasuojatyöpaikkaa nautttivat avustajat, kellokortti, sekä tuntipalkkausjärjestelämä samalla lähtöpalkalla kuten esim. siivoojilla, eiköhän ala mieli muuttua ja säädökset parantua. Valitettavasti kysessä ei ole tarina, vaan lainaus ja sen tulkinta