Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Top 10 Compact Cameras for Travelers

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana miss-pelt, 28 Syyskuu 2014.

  1. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Ei yllätä.

    Jos pääasiana on matkustus ja kuvaus enemmän sivuseikka niin miksi raahata mitään isoa?


    Jos taas kokee oman ilmaisun olevan raskaistakin välineistä kiinni, niin raahaa sitten niitä. Oli se kinokoon digi jättiputkella, keskikoon digi tai vaikka 8x10 fieldi.. (tai teline + öljyvärit ;)
     
  2. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Onneksi mulla on juuri tuo voittaja.
    Mulla on siis ainakin tämän hetken ykköskamera.
    Ihanaa.
    .
     
  3. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Oliko tuossa jokin voittaja?

    Ennemminkin tuo oli suppea esittely kymmenestä kamerasta matkailijoille. Tuon "voittajan" kohdalla mainittiin myös jotakin kuvaustyössä käytettävistä laitteista.

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Teksti jatkuu että matkailijalle ammattilaitteet voivat olla turhan painavia ja kalliita.

    Nuo kaikki kymmenen poikkesivat toisistaan aika paljon ja olivat ennemminkin lajityyppinsä edustajia kuin kymmenen parasta kameraa matkailijalle.
     
  4. Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Winston Churchill lomalla Ranskassa, Italiassa, missä vain = maalausteline, kangas ja öljyvärit. Nykyään matkustus ja loma on muuttunut mahdollisimman monen paikan ja nähtävyyden bongaamiseksi. Churchillmetodi fieldin ja kymmenen ladatun kasetin kanssa voisi rentouttaa parhaiten. Mutta ensiksi pitäisi päästä eroon kaiken kuvaamisen mahdottomuuden aiheuttamasta ahdistuksesta...
     
  5. Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Jo mä ihmettelinkin kun sä otat nykyään koko ajan hienoja kuvia ;) D)

    (vai olikos ne Nikon F2S:llä?)
     
  6. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Nikon f2AS!!!!
     
  7. Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers


    Ok. OK.

    Mutta ei kuitenkaan Fuji ;) ;) ;)

    Ei vaan, näköjään tuolla SWC:llä vielä hienompia kuvia. Vaikka tyttö nojaamassa flyygelin kanteen on sun (mun näkemistäni) hienoin kuva ja se taisi olla otettu Hasselilla ?
     
  8. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Rolleiflex 2.8:lla se otettiin.
    T Jukka
     
  9. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 458
    1 397
    113
    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Huono testi tietysti koska mukana ei ollut _minun_ ykkösmatkakompaktiani. Franka Solida IIIe:)
     
  10. Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Eikä mun Kodak Retina IIIC:tä  :(
     
  11. keegan

    keegan Well-Known Member

    8 458
    1 397
    113
    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Retina olisikin aika hieno, taitavat nykyään nuo IIIC:t olla sekä harvinaisia että etenkin hyväkuntoisina jo hieman hintaviakin?
     
  12. Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Ainakin terävää jälkeä. Bonuksena toimiva seleenimittari. Toimii kyllä hyvin, mutta menee kuitenkin varmuuden vuoksi huoltoon, niin toimii sitten niin kauan kun mulla on aikaa jäljellä käyttää :)

    Hinta oli 170 tai 180 €. En nyt ihan mene vannomaan kun on hatara pää. Oli joka tapauksessa mielestäni kohtuullinen.

    Mustosella on Kamerahuolossa huollettu mun (ja monen muun) toinen suosikki Retina IIc. Hinta  130€ ja sitten siellä on IIc + 3 objektiivia -setti. Se alkaa jo olemaan harvinaisempi kokonaisuus.
     
  13. Marginaaliolento

    Marginaaliolento Member

    181
    10
    18
    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Missä ne loput 8 sitten on, kun minä en noista 10 kamerasta laskisi kompaktikameraksi kuin Ricohin ja Olympuksen Toughin. Joko minä tai sitten NG ei tiedä mikä "compact camera" on....?
     
  14. MRe

    MRe Member

    118
    1
    18
    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Compact camera == kaikki muut paitsi DSLR:t
     
  15. Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Tästä määritelmästä olen kyllä eri mieltä.
     
  16. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Niinpä, vaan kamerakauppaan astellessa se viikon vuotuinen rantaloma on tuskin päällimmäisenä mielessä... ;)
     
  17. MRe

    MRe Member

    118
    1
    18
    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Jaa, no se näyttää olleen NG:n määritelmä. Vai mikä muu noita listalla olleita kameroita yhdistää? Paitsi tietysti se, ettei myöskään yhtään filmikameraa ole mukana. Eli olisiko se sitten:
    Compact Camera != (SLR || Film_Camera)
     
  18. PortaDiFerro

    PortaDiFerro Member

    55
    0
    6
    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Merriam-Webster ainakin määrittelee compact: smaller than other things of the same kind.

    Eli listataan matkailijoille soveltuvia suhteellisen pienikokoisia kameroita riippumatta mitenkään siitä onko niissä vaihdettavat linssit, peili tai vaikkapa filmiä.
     
  19. Marginaaliolento

    Marginaaliolento Member

    181
    10
    18
    Vs: Top 10 Compact Cameras for Travelers

    Muistelen että vielä jokin aika sitten kompaktikamera oli kiinteällä ja kiinteäpolttoväliselle objektiivilla (myöhemmin tuli zoomeja) varustettu taskuun tai lähes taskuun menevä kamera. Ei missään tapauksessa järjestelmäkamera. Tuossa NG:n jutussa kaikki paitsi 2 kameraa on järkkäreitä. No onneksi järjestelmäkamerakin voi olla nykyään myös kompakti mutta ei se kompaktikamera ole.
    Ymmärsin kyllä että NG:n otsikossa ei viitattu kompaktikameroihin vaan yleensä kompaktin kokoisiin kameroihin.