Vs: Toisen onni on toisen epäonni Digillä k.o. tilanteesta olisi kaiketi saanut ihan asiallisen kuvan....
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Hyvin välittyy tunnelmat kentällä. Tätähän se valokuvaus parhaimmillaan on. Tunteiden ja tunnelmien välittämistä.
Vs: Toisen onni on toisen epäonni No vaikka kuva ei ole niin hyvä kun digillä olisi ollut niin väitän että tämä kuvan kahdenkymmenen vuoden päästä on katsottavissa ja paljon mieluisampi kun joku bittikasa.
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Miksi näin? Paraneeko filmikuva vuosien saatossa vai huononeeko digikuva, ei ymmärrä?
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Ei sitä asiaa ole ymmärrettäväksi tehty. Se on tunne joka siinä kohtaa vaikuttaa. Toisilla on sellainen kyky että voi mennä ajassa eteenpäin ja nähdä miltä se sitten näyttää. Ja olen ihan varma että asia on näin. Filmikuva paranee. Filmikuvan luonne paranee. Filmikuvan arvo paranee. Jne....monta muutakin seikkaa on. Ei kannata päätä sen enempää vaivata jos ei osaa.
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Minulla on kaapeissa aika paljon just tuommoisia puolitärähtäneitä, puoliteräviä, puolisävyisiä, puolivillaisia ja puolinaisia kuvia jostain 70-luvulta. Aika paljon on siis tuhansia, mappikaupalla. Eivät ole yhtään parantuneet 40 vuoden aikana. Osa hiukan kellastunut.... Muuten yhä surkeita kuin ennenkin. Niihin jo silloin tuskastuneena olin ihan onnellinen, kun sitten 90-luvun mittaan alkoi tulla vekottimia, joilla sai ihan kunnollisiakin kuvia.
Vs: Toisen onni on toisen epäonni No niin, etkö sä sitten yhtään paremmalta näytä v. -70 otetussa kuvassa? 40:n vuoden vuoden jälkeen särkyy varmaan digikameran linssi.
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Digikuvat on saatanasta ja perkeleestä ja filmi kuva on Jeesuksen keksimä. Kuinka paljon mahtuu pieneen foorumiin, pieneen foorumiin, digi kameroita, melkein aitoja.
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Siinä mielessä mielenkiintoista, että ennen vanhaan kun ei ollut vaihtoehtoja, kuvista yritettiin tehdä niin hyviä kuin mahdollista, tänä päivänä valtaosa tännekin tulevista filmille kuvatuista on sellaisia mitkä menivät automaattisesti roskiin, nyt paska laatu tuntuu olevan itsetarkoitus, poislukien ison koon filmit, niissä onkin sitten hienoja kuvia kuten Kimolta runsaasti ja onhan noita muitakin, pahoittelut Jukkikselle, eihän tämmöinen tietenkään tähän kuuluisi vaan johonkin hiekkalaatikolle
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Itse kuvaan palatakseni, se ei ole oikein mistään kohtaa terävä, voin olla väärässäkin, mutta kuvittelisin kohteiden itse pitävän kuvasta joka on skarppi?
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Tilanteen ymmärrän ja katseiden suunnan, valmentaja-tuomarikin on mainiosti retrohenkinen, mutta muuten tosiaan tallennustekniikka on aidosti heikkoa. Pojot saisi jos tämä olisi oikeasti vanha kuva ja filmi löytynyt vaikka kirppiskameran sisältä tai olisi vaikka laatikkokameralla tai pinholella kuvattu jolloin saisi pojoja että näinkin hyvin onnistunut.
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Palkatakseni aiheeseen. Lapsellista touhuahan tämä on kun aikuiset miehet alkaa kinaamaan jostakin filmin ja digin paremmuudesta. Ja Sakkehan koko lapsellisuuden tässä ketjussa aloitti. Olis kommentoinnut kuten araneva tuossa yllä eikä sotkenyt digiä tähän.
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Eli tuolla kommentilla allekirjoitat sen että tämä voi jossakin vaiheessa saavuttaa saman.
Vs: Toisen onni on toisen epäonni Mä käsitin tuon ihan tallennusvälineen paremmuudesta. Että autimaattitarkennus olisi tässä nyt todennäköisesti toiminut paremmin ja kehitys diginä olisi tuonut kuvaan parempia aspekteja, mutta ei välttämättä (paitsi että tämä on otettu sillä parhaimmalla eli kameralla joka on mukana) - kännykällä ei välttämättä esimerkiksi olisi onnistunut. Eihän tuosa kehityskään ole mennyt täysin putkeen. Kaikki kuvat saavuttavat retropisteensä jossain vaiheessa, oli sitten tallennustapa mikä hyvänsä.