Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Rakeesta löytyy totuus, vaikka rummuttamalla !

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 4 Maaliskuu 2009.

Tuon muualla olleeseen säikeeseen laitoin kuvan joka esitti "mitä pöperöä tänään" ja siihen koko senpäivän gourment Menun:
    Vähän shamaanirumpua, buddhakuvaa ja leican hipelöintiä ja viisi rullaa kehittämätöntä Superpan 200 uutuusfilkkaa, jonka tempasin muunmuassa Atskissa valotetuksi.kehitin satsin eilen illalla. toisessa isossa metallipurkissa filkat metallikeloilla ja toiseen sekoitin Rotsku Stand liemen 1:100 seoksella. Ekaks tarttee uuden superpanin valosuojakalvi liuottaa veks, ja sitten vasta kehittää. OK, olin kaatamassa
    altaaseen vettä purkista kun käänsin vähän varomattomasti ja kansi pollahti auki, kaikki filkat tippui KIRKAASEEN VALOON ulos !
    Ihmettelin muutaman sekunnin ja ajattelin VOI VITTU, Tossa meni koko satsi aivan munilleen.Tänään sis syödään täys kattaus paskaa. Täysin valottunuta ja tietenki aivan mustaa filkkaa koko satsi. kasasin kelat kuitenkin purkkiin ja vedin henkeä. Ajattelin että suoraa päätä roskikseen, mitä noita nyt turhaan, kuluu vain kehitettä ja aikaa. Sitten katse osui mun Shamaanirumpuun, ajattelin: Perhana, rumpu ! nyt saat näyttää onko sussa mitään voimaa, vai onko kaikki vain showta... Filkat oli purkissa, mutta ei kehitettä. rupesin rummuttamaan hiljaisesti, vähän sydämenlyönteiä nopeammalla beatilla. Samalla annoin ajatusten kaarrella kehää purkin päällä. Tuli mieleen pioneerit, ekat yrityksen kuvauksen alalla, Niephore Niece, Fox Talbot ja muut. Mitä ne tiesi kehittämisestä, tai yleensä mistään, mutta silti vain panivat menemään. Ei mitään Zonetusta, vain selkäytimellä, niinkuin mä valottelen. Ajattelin että pannaan menemään kuin ne, se on kuitenkin joko tai, mutta jos panee stydit kehitteet , menee takuulla yli mutta samalla nousee kontrasti, siinä jos siellä on mitään jäljellä muutaman sekunnin suoravalon posotuksen jälkeen. Ok heitin Rotskun veks, Blandasin vahvan seoksen Rollet RPN kehitetä. satsi purkkiin ja tommonen vähän yli kymmenen minuutin kehitys. ihan normaalivalotuksellakin olisi tullut älyttömän jyrkkää, mutta ajattelin kehittää niin jyrkkää kuin mahdollista. Ok fiksi kehiin ja koko prosessin aikana kevyttä rummutusta, Huuhtelussa katsoin fikkoja : Aivan umpimustaa, mitään ei näkynyt, ihan saman näköistä kuin filkan liideri normaalisti.  En lannsitunut vaan filkat kuivumaan. Tänään sitten aamulla luupilla tiiraamaan. Kun silmä tottui, alkoi siltä sittenkin nousta niitä detaljeja mitä ajattlinkin. Rumpupsykkaus ONNISTUI !
    Nyt just printtasin muutaman printin sillä skanneri ei mahda mitään, printtiäkin piti valottaa noin kusinkertainen määrä normaaliin. Mutta siinä on teille muutama image. ihan kauheita noin objektiivisesti katsottuna mutta olen ylpeä, siinä näkyine kuvat mitä näin ottaessani !

1. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: Rakeesta löytyy totuus, vaikka rummuttamalla !

Ai jai jai.   Siinä oli ihmettely liikaa!  Hereillä olisi selvinnyt alle sekunnin valotuksella.   ;D  Mutta jännä tulos kuvissa. Yhtälainen kuin unessa.

2. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

No niin - Pro:llekin sattuu ja tapahtuu...

Muistatko kun muutama päivä sitten juteltiin juuri tästä? Ihmettelin uutta, korkeata terästankkiani kun teräskelat siinä liikkuvat ja voimalla lyövät kantta vastaan tankkia käännettäessä. Patersonin tankista lainatulla tapilla saan kelojen liikkeen estettyä, mutta stoorisi jälkeen pidän kuitenkin kannesta entistä tiukemmin kiinni! Vaikkei mun tankissa enää liiku kuin neste, kohdistuuhan siihen kanteen kuitenkin melkoinen voima kun täydessä tankissa on reilusti yli kaksi litraa nestettä.

3. Vs: Rakeesta löytyy totuus, vaikka rummuttamalla !

Keni, onneksi on noita D2Xs "ruutuja" niistä mokeltamalla ja konvertoimalla saan MV puolen feikattua. Mutta vähän ehkä alat tajuamaan noita muita juttujani tämän valossa, että edes ajattelee kehittämistä...

4. Jojje

Jojje Active Member

776
    26
    28

Vähän asian vierestä: useimmat ovat varmaan avanneet kinofilmikameran takakannen vahingossa todetakseen, että täällähän olikin filmi sisällä! Tämä kannattaa ilman muuta kehittää, yleensä vain 5-6 ruutua menee piloille. Jos siis sulkee kannen suht nopeasti taas.

5. Frank

Frank Active Member

7 250
    1
    38

Jep ja jos esimerkiksi kehitteen jälkeen vahingossa aukeaa kehitystankki, niin kannattaa homma hoitaa loppuun asti silti. Etenkin jos on jo huuhtelun ehtinyt aloittamaan.

Käyny kerran niin, että kehitteen ja keskeytyshuuhtelun jälkeen laitoin sisään HCA:ta (tiedän jo, ei tarpeellinen filmeille) ja tämän jälkeen tyytyväisenä avaan purkin ja ihmettelen, että oudolta näyttää. No sitten kiinnite sisään ja uusiks ja virheettömät negat tuloksena. Toisella kertaa vastaava homma, paitsi että huuhtelun jälkeen vain avasin purkin ja kurkkasin ja muistin, että niin joo se kiinnite vielä.

6. Kaarne

Kaarne Active Member

1 359
    0
    36

Mä avasin ajatuksissani purkin kannen kehityksen jälkeen, kaks spiraalia Delta 3200:sta hääkuvia täynnä. Pari sekkaa se kai ehti olla auki kunnes tajusin. Nopea keskeytys ja kiinnite peliin. Enpä huomannut oikeastaan mitään. Kivi putosi sydämeltä.

7. Vs: Rakeesta löytyy totuus, vaikka rummuttamalla !

.. yleensä sitä pelkää pahinta mutta on sellanen kuitenkin kutina ettei tässä niin käy - no tässä kävi ,D

8. Vs: Rakeesta löytyy totuus, vaikka rummuttamalla !

Olipas hauskaa tarinan iskemistä, täällähän alkaa taas viihtymään !  Annan ton rummun pärisyttää pahimmat" katharsikset" (puhdistautumisriitti, jos muistatte) veks ja laittaa jotakin (ainakin mulle) aika positiivista:  Ideaa macolle vähän uusista logofiiliksistä:
    Näinhän noi stailistitkin esittää ideansa, houkuttelevassa paketissa. Nyt kuitenkin sillä erolla että ehdotin että noi kemiat menis sitten että VIHREÄ pönikkä olis kehittteet ( mennään eteenpäin-liikennevaloissa)  PUNAINEN pönikkä olis Fiksi eli Jarrua !  sit neurtaalin kirkaat olis keskeyte, loppuhuuhtelu ja muut erikoisuudet kuten Sävytteet, heikenteet jne.  Alla vähän retrofiilistä vanhoista pakkauksista. Mun mielestä aika makeita !  Sitten alla, eka...haa! alkaa mun effortit jo kantaa hedelmää ! Koska olette nähneet fotokamassa SUOMEA painettuna tehtaalta...