Vs: toiminimi Tässä topiikissa on muutamaan otteeseen vilahdellut tuo OSUUSKUNTA vaihtoehto. Onkohan Tampereella yhtään tällaista toimivaa osuuskuntaa minne voisi liittyä satunnaisen kuvan/palvelun myyjä?
Vs: toiminimi En tiedä miten nykyään mutta tuossa 90-luvun alussa olin työvoimalautakunnan päätöksellä osa-aikainen yrittäjä. Päätoimeni, oli sekin osa-aikaista ja sain siis liiton kassasta loput päivärahanan. Tein työvoimalautakunnalle selvityksen tekemisestäni joka oli lähinnä puusepän hommia, soitinrakennusta, kalustein korjausta. Lisäksi antennilaitteistojen myyntiä ja asennusta. Tein laskelmat ja perustelin tuota mm sillä että verstastilani on niin pieni ja harrastemainen että Siinä ei ole resursseja työllistää päätoimisesti. Ja noi antenni hommat oli helppo perustella, satelliittisysteemit ei silloin ollut mitään massamyyntituotetta. Päivärahahakemuksen liitteeksi piti aina laittaa kirjanpidosta ote josta selvisi yritystulon määrä. Suosittelen menemään sinne työvoivatoimistoon, tai mikä te-toimisto se nykyään ja kysyä sieltä mahdollisuuksia. Sukanvarteen kannattaa laittaa parin kuukauden liksa jemmaan koska haku-ja käsittelyprosessi vahingon sattuessa voi olla melko pitkä.
Vs: toiminimi Mulla kävi niin, että määräaikainen työsopimukseni loppui ja mulla oli silloin toiminimi pystyssä. Mikään vakuuttelu tai lippulappunen ei työkkärissä auttanut, vaan täytyi ilmoittaa Patentti- ja rekisterihallitukselle, että toiminimi pois rekisteristä. Sen jälkeen kaikki sujui hyvin, kun toimitin työkkäriin lapun, ettei ole toiminimi toiminnassa ja korvaukset alkoi juosta siitä päivästä tai seuraavasta kuin rekisteröinti loppui.
Vs: toiminimi Jos sulla on satunnaista laskutettavaa, niin sähän voit käyttää sitten ihan vaan noita eezyjä ja muita laskutuspalveluja. Joidenkin liittojen kanssa on kuulema hankaluuksia, joidenkin ei. Itse kuuluin aikoinani muutamaan osuuskuntaan, eikä ollut kassan kanssa ongelmia. Nykyään varmaan on kun haluavat hidastaa rahan kulkua.