Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Viimeinen katse taakse

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana anttisalon, 10 Joulukuu 2005.

Laitetaanpas tämä nyt tänne. Osa on tämän nähnytkin jo.

1. Et varmaan ole mikään sisäpiirinettinyhverö koska kuva on aivan loistava.
    Voisitko antaa vinkkejä ajatusmaailamasta millä moisen saa aikaiseksi. Bliis.

2. Mikä tästä tekee viimeisen katseen

3. :)

Tämä välittyy katsojelle hieman eri tavoin riippuen näytön asetuksista. Toimii ehkä tummemmilla sävyillä parhaiten. Tuo nimi "Viimeinen katse taakse" tarkoittaa päässäni sitä, että koira katsoo vielä kerran taakseen (valoisaan menneisyyteen) ennen kuin astelee kohti pimenevää maailmaa ja synkkää tulevaisuuttaan. Ns. surullinen tarina ;-)

Millä tällaisia kuvia saa aikaiseksi? Tämä on räpsy - oikeasti räpsy - Dublinin kadulta. Olin siellä työmatkalla ja työpäivän jälkeen oli hetki aikaa kierrellä kaupungilla. Tuli sitten yhden kulman takaa tällainen koira yksin vastaan, josta nappasin tämän yhden kuvan. Eli räpsikää rakkaat kameratoverit, räpsikää. Digiaikana se on edullista.

Ps. vaikuttaako sisäpiiri kuvien laatuun? :D

4. Vain jos kuuluu vasipääsisäpiiriin, silloin se ei anakaan paranna asettelua tai kuvan laatua

5. Mulle tulee mieleen että koiralla on sellainen "Ohos, kuka tuolta tulee" tai "jee, lähdetään lenkille" katse.. Tai ehkä sillä on se "tuolta tulee maitomies, taidanpa huvikseni purra sitä nilkkaan" katse.

Ehkä se on tämä hassu kuvakulma, koira näyttää pieneltä ja koomiselta.

6. Ehkä sä olet ihan oikeassa? Ehkä mä en kertonut kaikkea mitä seuraavan kulman takaa ilmestyi? :)

7. Tarkoitin vaan että ei näytä musta mitenkään synkältä tai lopulliselta, mitä toi kuvan nimi antoi olettaa...

8. juice

juice

912
    0
    0
    Minusta tämä näyttää vaan aika kehnosta kulmasta otetulta kuvalta, ja koira on alivalottunut. Olisit vaan kuvannut tuon alempaa. Katu ja syksyn lehdet ovat sinänsä hyvä tausta tässä.

9. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Kontrasti, kuvan värit ja sävyt ovat kohdallaan. Tai sanotaan että näyttää siltä osin hyvältä mun silmään.

Vesipääsisäpiiri on ihan toisaalla kuin täällä, pakko vaan todeta. Ihme itku jostain sisäpiiristä mitä ei edes ole. Se ei tee sisäpiiriksi, että toiset ihmiset tuntee toisensa.

10. Näin mäkin sen näkisin. Kuvakulma luffeen yläkantista ei varmaan ole paras mahdollinen, mutta tässä se menee sekin.

11. evis

evis Member

499
    0
    16
    Voi däm, mun näytöllä toi näytti kissalta :)

Vähän kun näyttöä potki niin koruushan sieltä sitten paljastui.. Kuva ok.

12. Kuuluu sarjaan kuvia jotka olisin deletoinut jo kamerassa. Minun silmään tässä ei ole oikein ideaa.

Harmaata, mustaa, lehdet, koira suttuinen ja epäselvä. Veisin kameraa reilusti alemmas, lähes koiran pään tasolle, sijoittaisin muista sävyistä poikkeavat lehdet taustalle (niinkuin tuossa jo mainittiin) ja sovittaisin kuvakulmaa niin että nähdään mitä koira katsoo. Koira edelleen pääroolissa mutta "koiran silmin". Jotenki silleen.