Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Töttöröö

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Juke.K, 22 Syyskuu 2008.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    tröö

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Töttöröö

Ensin repes nauru,koska ajattelin nimen perusteella, että tässä on joku nuorten puhallinorkesteri (sattuneesta syystä, jota tässä ei ole syytä alkaa selvittään), mutta eipä ollutkaan.

Sitten veti ilmeen totiseksi.
    Kuva on nimittäin mainio.
    Tässä on erittäin hienostunut ja hallittu sävymaailma.
    Pääkohteet erottuvat tummaa, samettimaista taustaa vasten erinomaisesti.
    Erityisesti pidän tumman sävyistä, ne ovat sellaisia, mitä itse olen tavoitellut, mutten ihan löytänyt. Sellaisen samettinen sävy.

Kuvassa on myös onnistunut ja tasapainoinen sommittelu.
    Se on sopivan rikkonainen,mutta silti yhtenäinen. Pienet torvet ovat kiinteämmissä ryhmissä, jolloin niiden massa on tasapainossa isompien, enemmän erillään olevien torvien kanssa.
    Tämähän on luonnon aikaansaannosta, mutta olet sommitellut sen hyvin kuva-alalle.
    Selkeä ja hieno kuva, jonka laittaisin seinälle,jos olisin sen itse ottanut.
    Mielenkiinnosta, millä otettu?
    T Jukka

3. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Sony 200Alpha, kittilinssi ja nokalla piirtoheittimen linssistä rakennettu lähilinssi. En muista käytinkö A ohjelmaa ja 8-16 aukkoa kuten yleensä näissä lähikuvissa jos on varaa ja oisin terävyys aluetta lisännyt. Tarkistan illalla kun olen koneella.

4. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Luonnossa kasvaneet villit jäätelötötteröt ovat joskus hieman muotopuolia, mutta maultaan aivan eri luokkaa kuin teollisesti kasvatetut, vaikka sitten olisivatkin "aitoa vohvelia".

Kuvaan kaipaisi hieman valoisuutta, joka viestisi enemmän: syö minut, sekä tötteröiden varsin tekstuuria.

5. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Valoahan tuohon kuvaan saadaan vaikka kuinka ja vaikka väriäkin. Puhelin ihan omiani nappuloiden asentojen suhteen. Tässä on tarkat tiedot kuvasta.