Kysellään nyt, että onko vihjeitä mistä löytyisi edullisimmin kemioita kallitypiaan. Ei tarvi olla mitään punnittuja tai sekoitettuja annoksia, ihan raakakemiat käy. Tarvis olla aika paljon. YV:lläkin saa vihjaista, jos ei kehtaa yleisesti sanoa. Ollilta ajattelin myös kysellä, jos ei tämän perusteella tarjoa itse
Vs: Mistä kallitypia kemiat Ollilta varmaan suomessa, maailmalta Silverfast englannissa, Photographers formulary jenkeissä.
Vs: Mistä kallitypia kemiat Nää kemiat on nykyään vähän vaikeita, kun ulkomailta ei suostuta lähettämään tai oikeammin posti ei suostu toimittamaan ilman vak-kirjaa ja se on kallista. Eikä oikein löydy kemiatukkureitakaan, jotka myisivät jollekin satunnaiselle ostajalle. Tarvisi kuitenkin pahimmillaan tehdä useampia satoja 13x18 vedoksia, niin tuota kemiaa menee reippaasti. Sitten tarvisi vielä toi rautaoksalaattikin saada kiinteänä, kun se happanee parissa kuukaudessa liuotettuna ja tää on kuitenkin parin vuoden projekti.
Vs: Mistä kallitypia kemiat Kitokset linkistä, vaikutti aika mielenkiintoiselta, pitänee ottaa yhteyttä tuonne.
Vs: Mistä kallitypia kemiat "Tuottaa filmiä (paitsi Kodachromea)" varmaankin: Processes eli kehittää..
Vs: Mistä kallitypia kemiat Kyllä mulla on aina KAMAT tulleet ongelmitta perille jos vain myyjä on suostunut lähettämään, jauheiden tapauksessa yleensä kaikki suostuu, liemien kanssa vähän vaihtelevammin. Joskus yritin selvittää onko postilla muka jotain yleistä kemikaaliklausuulia, mutten löytänyt rajoituksia kuin aineisiin jotka ovat oikeasti syövyttäviä, räjähdysvaarallisia yms, joiden kanssa täytyisi sitten hoitaa paperityöt (käytännössä muu toimittaja kuin Posti).
Vs: Mistä kallitypia kemiat taityaa edelleen saada apteekeista, kunhan osaa selittää ja näyttää mihin tarvitsee. Aikanaan oli sellaisia koulutarvikeliikkeitä., jotka myi myös tarvikkeita. Itse olen osteskellut otavan koulutarvikkeesta kaikenlaisia kemikaaleja, mm 1 litra rikkihappoa irtosi ruskeassa lasipullossa muutamalla markalla. Siellä niitä oli jossain takahuoneen varastossa. Silloin 70-luvulla sellaiset oli ainakin Otavalla, WSOY:llä, Valistuksella, SOK:lla, taisi olla kaikilla jotka koulukirjoja ja muuta tavaraa, kuten niitä opetustauluja yms. möi. Katsele netistä jollain sopivalla hakusanalla. sen saata sitten itse kehitellä.
Vs: Mistä kallitypia kemiat Olihan EP:llä myös kemioita bulkkina, Virosta muutoksen jälkeen tänne rahdattuna... Mitäs siitä nyt olikaan aikaa ?? oisko ollut 1990... hehe Ei ole enä EP kameraakaan. Mitä tulee noihin apteekkikemioihin, semmonen pulju kuin Ylopiston Apteekki möi niiä aikanaan, sekin on nyt jenkkiomistuksessa, YA kemiat, olisko Sigma Aldrich chemicals nykyään. Niin se aika vaan menee Ossi...
Vs: Mistä kallitypia kemiat Nettilegenda, joka ei pidä paikkaansa. Ei kannata tuhlata aikaansa. Vaikka täysin käsittämätön mäihä kävisikin ja jotain yhtä kemikaalia löytyisi, hinta olisi sellainen, ettei ole sen arvoista.
Vs: Mistä kallitypia kemiat Silverprint saattaisi olla myös yksi paikka, ainakin Vandyke browniin löytys kemiat
Vs: Mistä kallitypia kemiat Jos lähettävät.Vimeksi kun tilasin, oli tullut sääntö että vain Brittien saarille...
Vs: Mistä kallitypia kemiat Ei lähetä, kysyin tuolta asiaa viime vuonna. Selitys oli juurikin tuo, että ainakin osa kemioista pitää lähettää ulkomaille vak:na ja siinä on liiaksi byrokratiaa ja hintaa. Yhdysvalloista taas tulee jo muutenkin tuota rahtimaksua ja hermot ei varmaan kestäisi kemioiden tullausmenettelyä. Noista apteekeista ei nykyään tosiaankaan saa enää mitään kemioita tai ainakin maksavat tähtitieteellisesti.
Vs: Mistä kallitypia kemiat Näköjään huomasin tämän ketjun vasta tänään. Kyllä minulta saa myös kallitypian kemikaaleja. Kemikaalien lähettäminen ulkomailta on viimeaikoina vaikeutunut olennaisesti ja myös useiden kemikaalien hinnat ovat nousseet aika lailla, joten pohdinta tässä asiassa ei ihmetytä. Minulla on valmiita kemikaalisettejä kallitypialle. Pienemmästä tulee 100 ml herkistysliuosta, hinta on 85 euroa, suuremmasta 200 ml, hinta 140 euroa. Molemmissa seteissä on kaikki tarvittavat kemikaalit mukana (kehite, kirkastusliuos, kiinnite, pesusuola) Lisäksi on tietenkin saatavissa kemikaaleja. Hopeanitraatin hinta on pienissä erissä 2,40 euroa/g ja rautaoksalaatin 12 euroa/10g, suuremmilla määrillä hinta hieman putoaa. Muut tarvittavat kemikaalit ovatkin sitten vähäisempi osuus kustannuksissa, mutta kaikkia löytyy. Vastaan mielelläni kyselyihin. Olli
Vs: Mistä kallitypia kemiat Minäpä lähettelen lähiaikoina sähköpostia, kunhan saan räknättyä mitä tarvitaan. Vaan on tosiaan noiden kemioiden hinnat ulkomaan kaupoissakin pompsahtaneet sitten siitä, kun viimeksi on niiden kanssa puljannut ja hankalaksi on löytyminen muuttunut.