Vs: Tislattua vettä vai ei? Vanha lainaus, johon voisi viimeinkin todeta että vesi on pehmeää ja kaikin puolin toimivaa. Ainakaan mulla ei enään ole ollut vesijohtoperäisiä ongelmia. Silti teen tärkeimmät kehitteet ja loppuhuuhteet aina akkuveteen. Kun vesijohtovesi pilasi tarpeeksi kuvia niin oppi että köyhänkin kannattaa maksaa akkuvedestä. Rikas ostaa ioninvaihtimen Nettisivuilla ei ole vieläkään 2010 uudempaa dataa, odotan mielenkiinnolla kuinka tämä uusi tekopohjavesi muuttaa suureita. Nämä vanhathan ovat järkyttävää: http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=11882 Aihe on vanha, voi olla että näitäkin oli jo mainittu, mutta... Loppupesusta mun edellisessä turun kämpässä tuli karu oppi: Juokseva vesi likasi negat pienenpienillä partikkeleilla. Pesu altaassa jonka veden vaihdoin kokonaan muutaman kerran tuotti puhdasta tulosta. Loppuhuuhtelua tuolla vesijohtovedellä ei kannattanut edes ajatella. Ja lopuksi (ehkä tämäkin on mainittu monesti, olisi pitänyt lukea koko ketju): Vesijohtovesi on niin paikkakunta + asuntokohtaista, että jos joku sanoo että höps, vesijohtovesi sopii mainiosti, vesijohtovesi on toiminut mulla jo 60 vuotta tms.. Niin siitä ei voi vetää yhtään mitään johtopäätelmiä. Varovainen luottaa akkuveteen tai ainakin kokeilee miten oman asunnon vesi toimii..
Vs: Tislattua vettä vai ei? Mulla on auton paperinen bensasuodin ( erittäin isokoinen) ja vesi on todella vapaa kaikista kökistä, silti keitän kehitteeksi tarkoitetun veden ja sekoitan jauheet kun on noin 50 asteista. ei moittimista.
Vs: Tislattua vettä vai ei? Sistanista: Mulla on muistikuva, että Lambrecht & Woodhouse olisi suositellut sitä Way Beyond Monochrome -teoksessa. Varsinkin mv-puolella on iso liuta "faktoja" jotka on leviävät sukupolvelta toisille kamerakerhoissa ja kirjallisuudessa. Kirjan kirjoittava guru toistaa oppeja jotka on itse oppinut 40-50 vuotta sitten siltä vanhalta gurultaan.. Olis kyllä kiva tehdä semmoinen kunnolla dokumentoitu myyttien alasampumis-kirja tai sivusto. Missä ne kaikki yleisimmät ainakin olisi koottuna yhteen.Tietoa löytyy nytkin, kunhan jaksaa kahlailla sopivia foorumeita ja vielä valita ristiriitaisesta tiedosta sen oikean. Mielenkiintoinen ja vähän yllättävkin tieto mulle oli taannoin se, että vaikka kiinnite todellakin tuhoaa ylipitkässä kiinnityksessä kuvaa (puhutaan nyt kymmenistä minuuteista) kuvaa, niin se todellisuudessa tapahtuu mustuman heikentymisenä eikä kuvan maagisena pilaantumisena. Eli toisin sanoen sitä voisi ehkäpä hyödyntää kontrastin madaltamiseen... Todistamaton legenda on edelleenki se, että tuhoaako hapan kiinnite pyro-tyylisten kehitteiden tuottamaa väriä yläsävyistä vai ei. Iso koulukunta vannoo että näin tapahtuu ja näkyvästi, mutta sitten mm. pyrocatin kehittäjäkin sanoo että hapan kehite on ihan ok.Missään ei ole näkynyt dokumentoituna asiaa. Mielenkiintoisia juttuja, joita pitäisi katsoa kunhan aika riittäisi.
Vs: Tislattua vettä vai ei? [QUOTE> [/QUOTE] Linkkaukseni Turun vesilaitoksen sivuille sisältää tuoretta tietoa, siellä nimittäin puhutaan tekopohjavedestä, mikä otettiin käyttöön vuodenvaihtaan 2011-12 tienoilla. Sistania pyrin käyttämään, silloin kun teen RC-vedoksia. Riittoisaa tavaraa.
Vs: Tislattua vettä vai ei? Eiköhän se riitä että tekee ja touhuaa ja katsoo mikä toimii ja mikä ei. Jos ei toimi, niin etsii syyn. Täältä olen löytänyt kaiken tarvitsemani infon: http://www.laborpartner.info/de_html/de_snp_buch.htm
Vs: Tislattua vettä vai ei? Tuo pitääkin tutkia. (Mutta kuka nyt enää saksaa osaisi.) Oma suosikkini on viiden kymmenen markan antikkalöytö: Vergrössern mit allen Finessen: Dr Otto Croy, Miesbach/Oberbayern 1955. Prosessit, reseptit retussit, pohjustukset ja kaikki. Kirjojen lukeminen on nykyisin valitettavan aliarvostettua.