Kylläpä saikin vanhoihin kuviin uutta potkua Tiltshift efektillä. Selvennykseksi, nämä eivät ole pienoismalleja. Eka kuva otettu Santorinilla ja toka kuva Helsingin Kampin työmaalta.
Vs: Tiltshift kikkailua Kyl toi alempi -ainakin- on pienoismalli ???????????????????????????????????!
Vs: Tiltshift kikkailua Käsi sydämellä, ei ole. Hotellin parvekkeelta napattu silloin kun Helsingissä Kampin bussiasemaa rakennettiin. Pakko myöntää, että originaalikuvakin on aikalailla pienoismallin näköinen
Vs: Tiltshift kikkailua Mietin pikkuisen pääni lähestulkoon puhki... mistä toi vois olla. Ja usko tai älä KAMPPI tuli mulle mieleen. Mut uskomatonta... vieläkin inha epäilyksen häivä askarruttaa ... saanko koko yönä edes unta? Kiva juttu: Pitää opiskella tota photaritiltshiftiä, aloin jo ettimään tutorialeja netistä. Oisko suosituksia? Kyllä oppiminen on kivaa: ELÄMÄÄ !!! Jännää, hauskaa ja mahtavaa ! Olo kuin pikkupojalla uuden lelun kanssa. - Eero
Vs: Tiltshift kikkailua Olen lähes varma että näin Kampin montusta samanhenkisellä tiltshift efektillä terästetyn kuvan Tapiolan Emmassa viime keväällä, mutten muista kuollaksenikaan taiteilijan nimeä.. olikohan mahdollisesti inspiraation lähde vai yhteensattuma, tai oliko Emmankin kuva sinun?
Vs: Tiltshift kikkailua Taitaa olla ihan yhteensatuma. Kuvan otin aikoinaan ihan pokkarilla, mutta kun löysin kivan kikkailusaitin, niin huomasin Kamppi-kuvan toimivan todella hyvin tiltshiftillä. Kaikki vaan rohkeasti kokeilemaan: TiltShiftMaker
Vs: Tiltshift kikkailua Susirajan ulkopuolella asuvana en ihan ole varma, mutta luulisin, että kyseessä oli Miklos Gaál. Googlaamalla löytyy. Kuka ensin ehtii on kunkku. Muut sitten apinoijia. Maailma on kova ja tyly. Joku nostetaan, toinen sitten taas ei. Taidemaailma on nykyisin kovaa bisnestä. Humaanisuus kaukana. Bisnesmiehet ovat opettaneet. Sopulit kipittävät perässä. kapa
Vs: Tiltshift kikkailua Oma mielipiteenihän photoshopilla tehtyyn tiltshiftiin on, että se on aika tekaistua. Miglos Gaálin aikoinaan keksimä tyyli minusta itsessään erittäin mahtava... häiritsee vaan toi, että kuvia on ruvettu photoshoppaamaan samanlaisiksi. Arvostukseni nousee samantien kun kuvat on toteutettu itse objektiivilla sitten palkkikameralla. Migloshan on vissiin luodessaan käyttänyt juurikin kenttäpalkkia. Itse kuvista, kivan näköstä settiä. Ei vaan oikein iske kun tietää että kuvat on jälkikäsittelemällä tehty. Sorry
Vs: Tiltshift kikkailua Jeps, tässä taas näkyy oma huikaiseva tietämättömyyteni valokuvataiteesta. Onneksi täällä on tietäjiä. Mainitut ovat tällaisen seuran suola. Minulle ainakin. Kiitos valistuksesta - jälleen kerran. Tuon valokuvaajan etunimeen kun vaihtoi geen kooksi, löysin -itse ainakin- helpommin tiatoo. Kasimirin lausahdus taiteen bisneksisöitymisestä pitää kutinsa. Tärkein syy miksi luovuin lähes kaikista taidekontakteista ja lähes koko alasta oli -aikoinaan juuri tuo- raadollisuus. VIHAAN SITÄ !!! On vain HIRVITTÄVÄ totuus että herkimmät ihmiset ovat taiteenteossa parasta ainesta, eivät nuo kusipäiset tyrkkijät -jotka kalastelevat ainoastaan nimeä ja fyffeä. Psykopatiaa. Kuinkakohan monta luovaa, kaunista ja -minulle- Pyhää lahjakkuutta on suomalainen juppipaskakulttuuri saattanut ennenaikaiseen hautaan? Ahneus on paska juttu - syö jalot sielut. - Erska Edit: Ja kyllähän se "kapalla" olikin tossa, aivan oikein, koolla - ei geellä: Ei siis Miglos, vaan Miklos. Alemmassa tekstissä oli -toi- skidi fiba. Mä vähäsen sekoilen - taas - sori ! - E
Vs: Tiltshift kikkailua [quote author=Est link=topic=30860.msg241466#msg241466 date=1231931350 Kasimirin lausahdus taiteen bisneksisöitymisestä pitää kutinsa. Tärkein syy miksi luovuin lähes kaikista taidekontakteista ja lähes koko alasta oli -aikoinaan juuri tuo- raadollisuus. VIHAAN SITÄ !!! On vain HIRVITTÄVÄ totuus että herkimmät ihmiset ovat taiteenteossa parasta ainesta, eivät nuo kusipäiset tyrkkijät -jotka kalastelevat ainoastaan nimeä ja fyffeä. Psykopatiaa. Kuinkakohan monta luovaa, kaunista ja -minulle- Pyhää lahjakkuutta on suomalainen juppipaskakulttuuri saattanut ennenaikaiseen hautaan? Ahneus on paska juttu - syö jalot sielut. - Erska [/quote] Vielä hirvittävämpi totuus on, että nuo fyffeen ja nimeensä kurkottavat kusipäiset tyrkkijätaiteilijat ovat inhimillisempiä kuin ne herkät, jotka tekevät hyvää taidetta. Siksi sama kusipäisyys kukoistaa taiteen lisäksi niin tieteessä ja taloudessa kuin muussakin inhimillisessä toiminnassa. Siten kusipäätaiteilijat tulkitsevat ja vahvistavat muiden kusipäiden luomaa kusipäistä maailmaa. Heitä maailma kuuntelee ja heihin tuntee vetoa, sillä kusipää tarvitsee kusipään tulkikseen.
Vs: Tiltshift kikkailua [/quote] Vielä hirvittävämpi totuus on, että nuo fyffeen ja nimeensä kurkottavat kusipäiset tyrkkijätaiteilijat ovat inhimillisempiä kuin ne herkät, jotka tekevät hyvää taidetta. Siksi sama kusipäisyys kukoistaa taiteen lisäksi niin tieteessä ja taloudessa kuin muussakin inhimillisessä toiminnassa. Siten kusipäätaiteilijat tulkitsevat ja vahvistavat muiden kusipäiden luomaa kusipäistä maailmaa. Heitä maailma kuuntelee ja heihin tuntee vetoa, sillä kusipää tarvitsee kusipään tulkikseen. [/quote] __________________________________________________________________ Kyllä.
Vs: Tiltshift kikkailua Meinaatko aiheessa pysymistä? Jos tarkoitit tuota tilttausta (kallistus), shiftin (siirto) kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä, niin sehän on kuva-/aihekohtainen, eikä näin ollen Photarilla voi tehdä mitään pseudotilttiaktiota. kapa
Vs: Tiltshift kikkailua Tarkoitin, että Photarilla saman kuin TiltShiftMaker Jolla ketjun aloituskuvien "pseudotilttiaktio" on FoucS:n mukaan tehty.
Vs: Tiltshift kikkailua Vaikka postasinkin tuonne edelle Lensbaby-kuvia, niin täytyy sanoa, ettei tämä photari T&S oikein puhuttele. Liian "kliinisen" oloista. Ehkäpä tuo menisi jos efektiä käytettäisiin todella varovasti, mutta alussa olleiden esimerkkikuvien kaltaiset voimakkaat sovellukset menevät yli. Lisäksi optisesti tilttaamalla voi saada aikaan myäs järjettömän laajan terävyysalueen. Siihenhän edes photari ei pysty ;-)
Vs: Tiltshift kikkailua kyllä, noin arviolta 90% nykyään netissä näkyvistä tiltshifteistä on tehty jollakin muulla kuin itse kameralla. Toki kameraa on käytetty ottamaan kuva, jonka jälkeen on keksitty... "hei, hienoa kun photarissa on tällänen blurri niin sillä voi matkia miglos kaália". Itse toteuttaminen ei ole vaikeaa. Tuollaisen kuvan tekemiseen menee arviolta 5minuuttia photarissa Sen sijaan kun raahaat tuollasen 40kg painavan palkkikameran jonnekin paikan päälle, valotat laakafilmin ja pamautat kuvan niin arvio sen tekemiseen on vähintään 20 minuuttia. Toki jos haluaa huolella mitata valotusarvot saattaa turahtaa enemmänkin aikaa. Riippuen onko kuvannut dialle vai filmille, kehitykseen ja vedostamiseen/scannaamiseen menee lisäaikaa. Harmittaa hitusen, että hienohko efekti mennään pilaamaan digiaikana erinäisillä blurri vaihtoehdoilla.
Vs: Tiltshift kikkailua Kaikkeen tottuu. Ovathan flimikuvaajatkin siirtyneet digiaikaan. Tervetuloa 2000-luvulle. Sitä paitsi, jokainen saa onneksi päättää itse miten kuvan ottaa ja miten sen käsittelee Pointtini ei ollut sohia Mikloksen pesää. Kaikki krediitti hänelle loistavasta ideasta.