Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kavereita kylässä - 2

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana matti, 26 Maaliskuu 2006.

(osa 1)

Jeah.. vanha lapsuuden kaveri miehineen kävi kahvilla... otettiin siinä samalla vähän fotoi :)

1. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Toiseksi viimeinen on kyllä rujolla tapaa sävähdyttävä. Todella laadukasta settiä noi kaikki kuvat. Toka kuvassa olisi flikalla ehkä kaivannut aavistuksen enemmän hymyä. Tausta on todella kaunis ja muutenkin pehmennys nättiä mitä olet kuviin saanut. Pirun kova kuvaaja olet kyllä ja vielä kovempi tuossa jälkikäsittelyssä. Mahtavaa saaha ihailla noita kuvia ja koettaa oppia niistä.

2. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Kauniita kuvia ja hyvin toteutettuja, valot ja jälkikäsittelyt, paitsi kuva 2

Kuvassa kaksi on jotain liian teennäistä, ehkä mallin asento kielii "ei niin hyvää oloa kameran edessä" tai jotain, mutta ei ole hyvä. Ilme/lantion asento ja ehkä nojaaminen taakse tekee epätasapainoista fiilistä kuvaan, valaisu on toki laadukas ja käsittely, mutta itse kuva ei..

Tuo värikuvakin on muuten, vaikka itse niitä arvelet, ihan onnistunut ja mukavasti koossa..
    Niin ja ykkönen on ykkönen, jos vertailua tekisi :)

3. kuva 1 on numero 1,oikein hyviä kuvia.

4. Mä tykkään vikasta eniten. Tehdyn näköinen (mikä sopii minun makumieltymyksiini, ei välttämättä enemmistön) - mutta miellyttävä.

5. Menee nyt aika ylistykseksi, mutta menköön.. Eka kuva, aika lähellä täydellistä (oman arvoasteikkoni mukaista) kuvaa. Todella hyvä. Toisiksi viimonen hyvä kuva kanssa, ei ihan samalle tasolle pääse ekan kuvan kanssa, ehkä siksi että aihe ei ole yhtä mieluinen kuin ekassa.. ;) Kaksi muuta jäi vähän etäisiksi, ei vaan jotenkin "koskettanut".

Mutta kyllä..kova kuvaaja olet ainakin tässä "genressä", näemmekö joskus tulevaisuudessa kenties jotain uutta?

Edit: sen verran kyllä pitää sanoa tuosta ekasta kuvasta, että jos jotain huonoa haluaa etsiä niin noi silmien verisuonet vähän haittaa mutta minkäs teet, eipä tuo mualimoo kuava.

6. Tosi hyvä kysymys!

Jos viittaat siihen, josta aikaisemminkin on ollut joskus puhetta, että kaikki kuvani ovat "samanlaisia", niin tällä tietoo ette näe ;) Itselleni kuitenkin jokainen malli on uusi haaste tulos uusi valokuva ja sitä paitsi - nyt alkaa vasta olla sellainen olo, että alan päästä jyvälle muotokuvaamisesta.. siis että kun nyt on mahdollisuus hallita valoja ja varjoja jotenkin ja malleja periaatteessa riittää, niin olen aivan innoissani. Haluan ottaa parempia muotokuvia.

Mutta edelleen kamera kulkee mukana myös kämpän ulkopuolella, eli esimerkiksi yksi "kotiseutukatsaus" on suunnitteilla :) Ja hei - täällä oli juuri kuva mun jääkaapista ;)

Tuo toiseksi viimeinen kuva yllätti itseni - pelästyin sitä oikeasti kun olin tehnyt sen ja hetken päästä -katsoin- sitä! Se on mauttoman, erittäin huonon kuvan äärirajoilla, mutta jotenkin silti itse siitä pidän. Mielestäni mies näyttää täysin jähmettyneeltä, lähes kuolleelta.

Eka on verisuonineen päivineen jotenkin lattea vieläkin, siinä on melkeinpä liiankin pehmeä valo. toisesta tykkään, samoin viimeisestä 'tehdyn tuntuisesta' -tekemällä tehdystä kuvasta, jossa flikka oli liian kaukana oikealla ja jouduin siirtämään kasvoja lähemmäksi toisiaan ja tein väkisin värikuvan, koska halusin.

Mutta tuleeko koskaan mitään uutta... varmasti joskus kuvaan jotain ihan muutakin, mutta muotokuvaus on vaan niin hieno laji! Yhden ihmisen kasvoissa on niin paljon kuvattavaa. Koskapa vielä jokainen ihminen omaa omat ainutlaatuiset kasvonsa, aina edellisestä erilaiset, luulen, että tästä ei tule loppua koskaan, sori :|

7. Akinaj

Akinaj

23
    0
    0
    Hienosti sanottu, enkä näkisi syytäkään miksi tulla loppua. Hienoja kuvia nääs ovat ;)

8. Ok. matti, vastaus hyväksytty ;) En todellakaan tarkoittanut että näiden kuvien pitäisi loppua, ei, nämä sun kuvat ovat todellakin ihmettelyn arvoisia - joita tulee mielellään katseltua pitempäänkin. Mutta sitä vaan tarkoitin että kiinnostaisi nähdä kuinka hyvin Valentino Rossi pärjää Ferrarin F1 autolla..tj.