Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tikitakijärkkäriä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana weean, 30 Kesäkuu 2006.

  1. weean

    weean

    5
    0
    0
    Jees, eli tässä on tullu muutama vuosi liikuskeltua Canon A75 -kameran kanssa ja kesätöitten turvin olisi tarkotus siirtyä järkkäriin. Tilipäivänä olisi odotettavissa 600-800 euron summa tilille nykyisen 20 euron seuraksi.

    Eniten on tullut kateltua Saksan maalta Nikonin D50 -kittiä. Hintaa kyseiseellä vempaimella olisi muuan sivulla 599 euroo, ilman laukkuja tai muita. Runko ja 18-55 objektiivi. Ja lähinnä olisin kyselemässä onko porukalla muita paikkoja tai vaihtoehtoja tiedossa? D50 tunnostaisi ainakin Canon/Nikon-akselilta olevan omasta mielestä melko kärkipäässä hinta/laatu-suhteessa. Objektiiveihin en vielä niin hirveesti oo kerenny perehtyä, että sieltä alueelta toivoisin myös infoa ja vinkkejä.

    Niin ja kameralla tulee varmaan enimmäkseen räpsittyä erilaisia maisemakuvia. Ja jokunen skeittauskuvakin voi eksyä muistikortille. Eipähän sitä vielä myöskään tiedä mihin sitä innostuu.
     
  2. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Sama kitti http://www.verkkokauppa.comista 591e musta kitti ja 609e hopeinen. Ja Verkkokauppa.com on tunnetusti luotettava kauppakumppani, ja liike sijaitsee Ruoholahdessa. Tuotteella kahden viikon palautusoikeus jos sitä ei ole otettu käyttöön (Kokeilla saa, käyttöön ei saa ottaa).

    Kuulostan aina siltä kuin oisin joku verkkokaupan mainosmies, mut se johtuu siitä että mulla on verkkokauppa.comista pelkkiä hyviä kokemuksia. Olen jopa tehnyt asiakaspalautuksen tuotteesta, josta en pitänyt. Rahat tuli nopsaan. Kyseessä oli jonkun omituisen merkin CD-mp3 soitin.

    -A
     
  3. Järkkärin kanssa kannattaa ajatella, että putket ja muut tilpehöörit maksavat paljon enemmän kuin itse kamera. Pelkällä kittiputkella järkkärit eivät juuri pääse kykyjään näyttämään. Siksi kehoittaisin harkitsemaan lisäputjettia tai käytettyä vempelettä. Itse olen ostanut kaikki viisi omistamaani digijärkkää käytettyinä.
     
  4. weean

    weean

    5
    0
    0
    Jooh, olin kyllä vähän ajatellu että tuolla kittiputkella pääsis ainaki alottelemaan tuolla järkkäreiden ihmeellisessä mualimassa. Ja onhan nuita linssien hintoja tullu selailtua ja huomattua että nekin rahaa syö.

    Ja verkkokauppa.comi ei itseasiassa ollu vielä mielessäkään, kiitän vinkistä. Hyvin tuntunu toimivan sekin mesta. Tuli ämpäri-soitin tilailtua sieltä niin pitää sekin pistää muistiin kun lopullista tilausta vääntää.
     
  5. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Mun mielestä digijärkkä sopivan polttovälialueen yleiszoomillakin pääsee hyvin alkuun, järkkärin ominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa tietenkin kuvausolosuhteistakin riippuen.

    Mulla on tällähetkellä polttovälialue 17-85 hallinnassa, 1 sen alueen kattava zoomi ja 35 & 50 & 85 kiinteät ja saan hoideltua kaikki tarvitsemani kuvaukset niillä. Lintukuvauksen olen jättänyt muille....(ei edes kiinnostaisi). Rahaa menee objektiiveihin..jos niitä tykkää kerätä.
     
  6. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Varsinkin kun siellä on halvempi tuo setti kuin siellä mistä saksanmaalta nyt sitten olitkaan aiemmin katsonut.
     
  7. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 370
    6 203
    113
    Ei kai hinnalla mitään väliä ole, on vaan niin hienoa tilailla ulkomailta, siltä tää touhu välillä vaikuttaa.
     
  8. Boost

    Boost

    591
    0
    0
    Kyllä sillä kittiputkella pärjää alkuun. Aivan varmasti, sanoi kuka tahansa jeesus mitä vain.
     
  9. Ja tämä kysymys ja nämä kaikki vastaukset löytyvät "haku"-toiminnolla ihan mistä kameroita käsittelevältä foorumilta tahansa, mukaan lukien kaikki tyttöjen ja teinien hörhöpalstat.
     
  10. weean

    weean

    5
    0
    0
    Pojot kotiin sulle, araneva. Tunnut tietävän meikäläisen ajatukset paremmin kuin minä ite. Olin vaan unohtanut koko paikan, kun tätä kameraa on tullut selailtua. Tuttu tilas Saksasta 350d:n ja sai kohtuu paljon halvemmalta mitä Suomessa oli halvin paikka. Ja niin, et ole sattunut kuulemaan että yleisesti Saksassa elektroniikka-vempeleet on halpoja?

    --

    Pahoittelen sitten kysymystäni, kerta teemua haittaa nuin ankarasti. Topikkia voi kai sitten siirrellä roskakorin puolelle etten enempää pahennusta aiheuta.
     
  11. Ei nyt marttyyriksi kannata heittäytyä.
    Jos ei foorumilla hakua painoteta niin äkkiä kuvausvälineet sisältävät vain "hei mikä olis mulle hyvä kamera", "hei entäs mulle" ja "onko hyvä ostos" kädestäkii-topikkeja, jotka ovat siis päällekkäisiä.
     
  12. weean

    weean

    5
    0
    0
    Joo no, onhan se tiedossa että se haku-nappula löytyy sieltä, muutamilla foorumeilla kuitenkin tulee pyörittyä.
    Vaan kai se sitten laiskuus iski, kun uuden topikin availin. Ja onhan se (mielestäni) ainaki kätevämpää, että vastaukset tulee yhteen topikkiin, eikä tarvitse selata kaikkia vaihtoehtoja läpi joita Herra Haku antaa.

    Ja voihan sattua semmoinenkin, että jollekin on pistänyt silmään päivää ennen topikin avausta silmään joku sivu, josta ei vielä kukaan ole kerennyt avautua foorumilla. Ei tosin meikäläisen tuurilla.
     
  13. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 370
    6 203
    113
    Ei se ollut tarkoitettu niinkään sulle, joskus näillä foorumeilla on suorastaan kiukuteltu kun suomesta sattuu saamaan jotain yhtä edullisesti kuin muualtakin, "mutta, kun himottais tilata jenkeistä", tämmöinen oli muistaakseni joskus dc.netin puolella. Tiedän kyllä yleisen hintatason saksassa.
     
  14. motris

    motris Well-Known Member

    4 793
    749
    113
    On niitä muitakin merkkejä kuin Nikon ja Canon. Katsele ja vertaile muuallakin kuin netissä. Käy kaupassa katsomassa ja ota selvää esimerkiksi kuinka paljon objektiivit maksaa jne. Esim. Canonin objektiiveja on paljon kaupan käytettyinä, mutta jollain muulla merkillä vastaava ja samaan pääsevä tai parempikin voi olla edullisempi. Älä anna rahan polttaa näpeissä. Osta lopulta se mikä omasta mielestä on paras. Uskoisin myös, että D50:ä paljon paremman digitaalikameran saa jo nykyisin halvemmalla käytettynä. :) Sulkimen kestäminenkin on vähän yliarvostettu ominaisuus eri foorumeilla, kuluva osa kun on. Vähän sama kuin auton valitsisi kytkimen kestävyyden perusteella.
     
  15. weean

    weean

    5
    0
    0
    Tuosta sulkimen kulumisesta olikin vielä tarkoitus kysäistä. Jos kyseinen vempain pääsee kulahtamaan, niin voiko sitä korjuutella alan liikkeissä ja jos voi, paljonko mokomalle operaatiolle hintaa tulee?
     
  16. Voi. Muistaakseni jotn reilut 300 tais olla suljinremppa. Joku muu oikeesti tietävä voi toki korjata.